Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI DSG 150 PS

Ο ώριμος χαρακτήρας του Skoda Karoq είναι ακόμη πιο έντονος στην έκδοση με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο και το TSI μοτέρ των 150 ίππων.

Βρείτε μας στο
2020 SKoda Karoq 1.5 TSI DSG test traction


Το Karoq είναι ο εκπρόσωπος της Skoda στη μικρομεσαία κατηγορία των SUV, ένα μοντέλο που συνδυάζει επιτυχημένα τις έξυπνες και πρακτικές λύσεις, την προηγμένη τεχνολογία και το απόλυτα λογικό κόστος απόκτησης γι αυτά που προσφέρει. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον ισχυρό TSI κινητήρα των 1.5 λίτρων και 150 ίππων που συνδυάζεται με το DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS

Οι Τσέχοι έχουν δώσει μεγάλη προσοχή και σε αυτό το μοντέλο τους και η καμπίνα του Karoq το “μαρτυρά” αυτό χωρίς να χρειάζεται να κάνει κάποιος τον… ντετέκτιβ. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό στην αφή υλικό, όπως και άλλα σημεία της καμπίνας του Karoq με τα οποία θα έρθετε λογικά σε επαφή. Οι τριγμοί απουσιάζουν κατά την κίνηση με την πολύ καλή συναρμογή του εσωτερικού και τα ποιοτικά για την κατηγορία υλικά που έχουν επιλεχθεί να αποτελούν προπομπό. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι σύγχρονη και συνάμα διακριτική με την υψηλής ευκρίνειας οθόνη να κεντρίζει το ενδιαφέρον. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί στα εκλεπτυσμένα γραφικά και η διάταξη που έχει επιλέξει η Skoda για τα διάφορα μενού κερδίζει τελικά τον χρήστη. Μέσα σε λίγα λεπτά εύκολα θα βρείτε αυτό που ψάχνετε ακόμη και αν δεν έχετε ρίξει καμία ματιά στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του έναν πλούσιο σε πληροφορία πίνακα που αποτελείται από δύο κλασικά όργανα για το ταχύμετρο και στο στροφόμετρο, τα οποία φέρουν μάλιστα τη γνώριμη γραμματοσειρά και τα γραφικά της Skoda. Η οθόνη ανάμεσα του παρέχει πλήθος πληροφοριών, ωστόσο ακόμη περισσότερες κάνουν την εμφάνιση τους στην μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που του ταιριάζει στα σπορ σχεδίασης καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, μια ευχάριστη “πινελιά” για το εσωτερικό ενός SUV. Ευχάριστες είναι και οι πολλές και πρακτικές λύσεις αποθήκευσης στο εσωτερικό του Karoq με θήκες σχεδόν για ό,τι μπορεί να χρειαστεί κάποιος ακόμη και σε ένα μακρινό ταξίδι.

Δύο πίσω επιβαίνοντες θα κάτσουν άνετα αφήνοντας χώρο και για ένα τρίτο, με τις έξυπνες λύσεις της Skoda να προχωρούν και στον χώρο αποσκευών. Πρώτη διευκόλυνση που προσφέρει το Karoq είναι η “αυτόματη” αναδίπλωση των καθισμάτων με δύο λεβιέ που βρίσκονται πολύ πρακτικά εντός του χώρου αποσκευών, κοντά στην πόρτα. Οι επόμενες φαίνονται στις πρακτικές θήκες πίσω από τους θόλους των τροχών με την αριστερή να έχει ακριβώς από πάνω της και μια πλαστική μπάρα με γάντζους που μπορείτε να αξιοποιήσετε όπως νομίζετε, ενώ στο χώρο υπάρχει και δίχτυ για να μπορέσετε να συγκρατήσετε με ασφάλεια, σε ένα σημείο και μικρότερα αντικείμενα. Πρακτικότητα τέλος προσφέρει και το μεγάλο κεντρικό υποβραχιόνιο, του πίσω καθίσματος που ανοίγει ολόκληρο και δημιουργεί μια μεγάλη σε ύψος και πλάτος τρύπα για να μεταφέρετε με άνεση και ιδιαίτερα μακριά σε μήκος αντικείμενα, όπως είναι για παράδειγμα τα πέδιλα για ski. Να σημειωθεί τέλος πως το Karoq, παρά τα σχετικά περιορισμένα 4.382 χλστ. του μήκους του, φέρει έναν από τους κορυφαίους για την κατηγορία χώρους αποσκευών με χωρητικότητα 521 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση.

Το Karoq της δοκιμής χρησιμοποιεί τον ισχυρότερο από τους δύο TSI κινητήρες βενζίνης με τους οποίους διατίθεται στην αγορά, τον εν σειρά 4κύλινδρο των 1.5 λίτρων και 150 ίππων. Το εν λόγω μοτέρ φέρει και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων του, το οποίο ενεργοποιείται όταν δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις σε ισχύ. Το μηχανικό σύνολο της Skoda ξεχωρίζει για την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του και τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, με την απόδοση του να μην παρουσιάζει πουθενά κάποιου είδους ξέσπασμα και να χαρακτηρίζεται πολύ γραμμική. Παράλληλα, ο μόνος τρόπος για να καταλάβετε ότι οι δύο κύλινδροι έχουν απενεργοποιηθεί είναι από τη σχετική ένδειξη στην οθόνη του πίνακα πληροφοριών του οδηγού. Το μοτέρ τα καταφέρνει καλά στον τομέα της κατανάλωσης με τη μέση τιμή της να μην ξεπερνά τα 8,4 λίτρα/100 χλμ.

Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων λειτουργεί πολιτισμένα και οι αλλαγές γίνονται με άμεσο τρόπο, σχεδόν ανεπαίσθητα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τον επιλογέα. Το κιβώτιο ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία του Karoq αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα άνεσης και η κλιμάκωση του δείχνει να εκμεταλλεύεται σωστά τα χαρίσματα του μοτέρ.

Ο ώριμος χαρακτήρας του Karoq κάνει την εμφάνιση του και στο δρόμο. Έχοντας ως προτεραιότητα την άνεση, η ανάρτηση του SUV της Skoda καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να κρατά ξεκούραστους τους επιβαίνοντες και στις μεγαλύτερες διαδρομές. Σε αυτό συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας που διατηρεί τα επίπεδα του θορύβου χαμηλά στις χαμηλές αλλά και τις υψηλότερες ταχύτητες. Η ανάρτηση καταφέρνει να ελέγχει ικανοποιητικά το Karoq στις στροφές. Σε συνδυασμό με το σχετικά ελαφρύ αλλά άμεσο τιμόνι και την καλή λειτουργία του DSG κιβωτίου το Karoq  σου επιτρέπει να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό έχοντας σαν σύμμαχο και τα δυνατά φρένα με την καλή αίσθηση στο πεντάλ. Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος το Karoq θα συνεχίσει χωρίς προβλήματα ακόμη και όταν ο χωματόδρομος δεν βρίσκεται στα καλύτερα του με την προσοχή που έχουν δώσει οι Τσέχοι στις δυνατότητες του μοντέλου τους να κάνει και εδώ την εμφάνιση της.

Οι τιμές για το Skoda Karoq ξεκινούν από τα δελεαστικά 19.900 ευρώ για την έκδοση με τον TSI 1000άρη κινητήρα των 116 ίππων και από τα 22.100 ευρώ για την έκδοση με τον TSI κινητήρα των 1.5 λίτρων και 150 ίππων. Η τιμή για την έκδοση Ambition της δοκιμής με το DSG κιβώτιο ξεκινά από τα 26.800 ευρώ. Πρακτικότητα, ποιότητα κατασκευής, καλές επιδόσεις και ευρυχωρία. Το Karoq τα έχει όλα και για αυτό το λόγο δεν δυσκολεύεται να βάλει σοβαρή υποψηφιότητα ως το επόμενο SUV σας.

Δείτε την Ινώ Στεφανή και τον Θωμά Ευθυμίου να εξερευνούν το μικρομεσαίο SUV των Τσέχων στο ακόλουθο video!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr