Ε.Ε.: Αυτάρκης στις μπαταρίες αυτοκινήτων έως το 2025

Την απεξάρτηση της από τα εργοστάσια μπαταριών αυτοκινήτων που βρίσκονται εκτός των συνόρων της επιθυμεί η Ε.Ε. και μάλιστα σύντομα.

Βρείτε μας στο
μπαταρίες αυτοκινήτων

Η παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον σε παγκόσμια κλίμακα. Η Κομισιόν πιστεύει πως η Ε.Ε. μπορεί να σταθεί στα δικά της πόδια στο συγκεκριμένο κλάδο της βιομηχανίας και να μην επηρεάζεται από την παγκόσμια προσφορά και ζήτηση έχοντας τη δική της εγχώρια παραγωγή για να καλύψει τις ανάγκες της.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου της Κομισιόν Maros Sefcovic η Ε.Ε. θα μπορούσε να είναι αυτάρκης στην παραγωγή μπαταριών για τα ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στις αγορές της έως και το 2025.

Διαβάστε επίσης: Τέλος στις οθόνες αφής θέλει να βάλει η Citroen!

Η Κομισιόν θέλει να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εντός συνόρων της Ε.Ε. παραγωγή μπαταριών, ένα πλάνο που αποτελεί μέρος του σχεδίου για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως και το 2050.

“Είμαι σίγουρος ότι μέχρι το 2025, η Ε.Ε. θα είναι σε θέση να παράγει αρκετές συστοιχίες μπαταριών για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμη και να προχωρήσει σε εξαγωγές.”, δήλωσε ο Sefcovic κατά τη διαδικτυακή “Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για τις Μπαταρίες” που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες. Παράλληλα ο Jesper Wigardt, αντιπρόεδρος της σουηδικής εταιρίας μπαταριών Northvolt, δήλωσε ότι θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο τα επόμενα χρόνια ώστε να διασφαλιστεί τόσο η ανάπτυξη την σχετικών εφοδιαστικών αλυσίδων στην Ευρώπη όσο και εκείνη του εργατικού δυναμικού στον συγκεκριμένο κλάδο.

Διαβάστε επίσης: Νέα εφαρμογή “ακούει” τα προβλήματα του κινητήρα σας

Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται πως περίπου το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου προέρχεται μόνο από την βιομηχανία της Κίνας με τις υπόλοιπες χώρες που έχουν αυτοκινητοβιομηχανίες στο έδαφος τους να βρίσκονται πολύ πίσω. Όπως αναφέρονται και σε σχετικά δημοσιεύματα αυτή τη στιγμή υπάρχουν 15 μεγάλης κλίμακας εργοστάσια επί ευρωπαϊκού εδάφους και στόχο της Ε.Ε. είναι μέχρι το 2025 να παράγονται αρκετές μπαταρίες για τις ανάγκες τουλάχιστον έξι εκατομμυρίων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr