Ε.Ε.: Ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών έως το 2030

Δεκάδες, θέλει η Ε.Ε, να είναι τα εκατομμύρια των ηλεκτρικών που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της έως το 2030. Έρχεται νέο πλάνο από τους ιθύνοντες.

Βρείτε μας στο
Ηλεκτρικά 2030 Κομισιόν Ε.Ε

Ακόμη ταχύτερη επιτάχυνση της μεταμόρφωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας επί ευρωπαϊκού εδάφους επιθυμεί να δει η Κομισιόν που θέτει νέους στόχους αναφορικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα που θέλει να δει να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε. την επόμενη 10ετία.

Οι νέοι στόχοι της Ε.Ε. αναφέρονται σε προσχέδιο κειμένου, το οποίο παρουσιάζει το Bloomberg News και φημολογείται ότι θα παρουσιαστεί επίσημα την επόμενη εβδομάδα.

Διαβάστε επίσης: Μ. Βρετανία: “Τελειώνει” ακόμη πιο νωρίς τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες

Ειδικότερα η Κομισιόν θέλει να δει να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε. έως και το 2030 περί τα 30 εκατ. ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, κάτι που ρίχνει καινούριο και ακόμη μεγαλύτερο βάρος στους κατασκευαστές σε αυτή την μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στους ηλεκτρικούς.

Με περίπου 1,4 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα -ηλεκτρικά και plug-in- να κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Ένωσης ο παραπάνω στόχος θεωρείται μάλλον αισιόδοξος και εφόσον ισχύει, μένει να δούμε πώς θα εφαρμοστεί αυτή η στρατηγική που θα απαιτήσει λογικά ακόμη περισσότερα κίνητρα από τη μεριά των κρατών αλλά και των κατασκευαστών, με τους τελευταίους να δέχονται ήδη μεγάλη οικονομική πίεση, έτσι όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή.

Διαβάστε επίσης: Να γιατί τα ηλεκτρικά πουλάνε σε Βόρεια και Δυτική Ευρώπη

Αλλαγές αναμένονται φυσικά και στην εξέλιξη των υποδομών που θα πρέπει επίσης να επιταχυνθεί αλλά και εκείνων που θα αφορούν την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η Κομισιόν θέλει να αλλάξει παράλληλα τους στόχους για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από το 40% στο 55%, έως το 2030 και σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές του 1990.

Στα πλαίσια του νέου σχεδίου προβλέπεται και διπλασιασμός των μέσων σταθερής τροχιάς υψηλών ταχυτήτων έως το 2030, όπως και το ουδέτερο κλιματικό αποτύπωμα για προσχεδιασμένα ταξίδια μεταξύ πόλεων που έχουν απόσταση μεταξύ τους κάτω από 300 χλμ.

Όπως καταλαβαίνετε η αλλαγή δεν αφορά μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στα τρένα και τα φορτηγά με τα τελευταία να έχουν μπει επίσης στο στόχαστρο της Κομισιόν που απαιτεί από τους κατασκευαστές να ανεβάζουν ταχύτητα αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό τους.

Σύμφωνα με αυτά που αναφέρει το προσχέδιο του κειμένου “όλες οι μορφές μεταφοράς πρέπει να γίνουν βιώσιμες”, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι και να παραμείνουν οι ευρωπαϊκές εταιρίες αυτοκινήτου στην αιχμή του κλάδου και των εξελίξεων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr