Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ford στο πλαίσιο της καμπάνιας “Share The Road”, προέκυψε πως όσοι οδηγοί αυτοκινήτων είναι ταυτόχρονα και ποδηλάτες, έχουν τα καλύτερα αντανακλαστικά από κάθε άλλο χρήστη των δρόμων.
Στην έρευνα έλαβαν μέρος 2.000 άτομα από Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία, που κλήθηκαν “παίξουν” το γνωστό παιχνίδι “Spot the differences”. Οι φωτογραφίες που εξέταζαν οι συμμετέχοντες, παρουσίαζαν διαφορετικές καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο οδικό δίκτυο. Ανεξάρτητα από το εύρος διαφοροποίησης των φωτογραφιών, οι οδηγοί που είναι ταυτόχρονα και ποδηλάτες, εντόπιζαν πάντοτε τη διαφορά ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλον.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως οι ποδηλάτες εντόπιζαν τη διαφορά ανάμεσα σε δύο φωτογραφίες σε 9,25 δευτερόλεπτα, ενώ οι υπόλοιποι χρήστες των δρόμων χρειάζονται κατά μέσο όρο 10,68 δευτερόλεπτα. Η διαφορά, που φτάνει στα 1,43 δευτερόλεπτα, δεν είναι καθόλου αμελητέα, αν σκεφτούμε πως ο μέσος χρόνος αντίδρασης ενός οδηγού είναι 1 δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει πως όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 30 χλμ./ώρα, ο οδηγός θα έχει διανύσει 8,3 μέτρα προτού αντιδράσει σε οπτικό ερέθισμα. Στην περίπτωση της έρευνας, η διαφορά ανάμεσα στο χρόνο αντίδρασης οδηγών-ποδηλατών και λοιπών οδηγών, σημαίνει πως οι τελευταίοι θα διανύσουν 12 μέτρα περισσότερα από τους πρώτους, που αντιστοιχούν περίπου στο μήκος περίπου τριών Ford Fiesta.
Υπενθυμίζουμε, πως τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου ατόμων ηλικίας 18-24 ετών, καθώς κάθε χρόνο 3.800 νέοι χάνουν τη ζωή τους στους Ευρωπαϊκούς δρόμους. Επιπλέον, το ποσοστό θανάτου των ποδηλατών από τροχαία ατυχήματα έχει φτάσει στο 8% και αυξάνεται, οπότε σύντομα χρειάζεται δράση και στον συγκεκριμένο τομέα. Άλλωστε, οι ποδηλάτες είναι μαζί με τους πεζούς, οι πιο ευάλωτοι χρήστες των Ευρωπαϊκών δρόμων.
Μέσω της καμπάνιας “Share The Road”, η Ford θέλει να προάγει την έννοια της συνύπαρξης μεταξύ των χρηστών στους δρόμους. Η εν λόγω ενότητα έχει προστεθεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης νέων οδηγών “Ford Driving Skills for Life” (Ford DSFL), μέσω της οποίας οι εκπαιδευόμενοι γνωρίζουν το “WheelSwap”. Ο λόγος για μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, όπου σύμφωνα με τη Ford, “οδηγοί και αναβάτες μπορούν να αντιλαμβάνονται τις συνέπειες μιας οδήγησης που αδιαφορεί για τους άλλους χρήστες των δρόμων”. Χαρακτηριστικά, το 78% των συμμετεχόντων πέρυσι, παραδέχθηκε πως μετά το “WheelSwap” θα άλλαζε τη συμπεριφορά του στο δρόμο…
Εσείς, μπορείτε να εντοπίσετε τις διαφορές ανάμεσα στις παρακάτω φωτογραφίες;