Έρευνα: Οι λακκούβες κάνουν κακό και στο περιβάλλον!

Ένα οδικό δίκτυο κακής ποιότητας είναι επικίνδυνο και καταστροφικό για το αυτοκίνητο. Νέα έρευνα, όμως, δείχνει ότι είναι και αντιοικολογικό.
λακκούβες

Ένα οδόστρωμα με λακκούβες, πέρα από την ανάρτηση, επηρεάζει αρνητικά και την κατανάλωση του αυτοκινήτου, μιας και ο οδηγός καλείται να ελαττώνει ταχύτητα και να επιταχύνει ξανά προκειμένου να προστατέψει το αυτοκίνητό του.

Δείτε επίσης: Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητό μας όταν πέφτουμε σε λακκούβες και περνάμε από σαμαράκια

Μία νέα μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου τονίζοντας ότι ένα κακό οδόστρωμα, εκτός των άλλων, είναι και αντιοικολογικό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ισπανική Ένωση Οδικών Μεταφορών (AEC) και για να καταλήξει σε ασφαλές συμπέρασμα, χρησιμοποιήθηκαν αυτοκίνητα που διένυσαν απόσταση 46 χιλιομέτρων σε τέσσερα διαφορετικά είδη οδοστρώματος κατηγοριοποιημένα ως εξής: πολύ κακό, κακό, κανονικό και πολύ καλό.

Διαβάστε για τη νέα τεχνολογία μικροκυμάτων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, με το «πολύ κακό» να αυξάνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 9% και το «κακό» κατά 5% σε σχέση με το «κανονικό» οδόστρωμα. Αντίθετα, η άριστη ποιότητα της ασφάλτου είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 3,5% σε σχέση με ένα τυπικό οδόστρωμα.

Για να γίνει πιο κατανοητό το συμπέρασμα της μελέτης, οι ερευνητές ξεκαθαρίζουν ότι αν ήταν εφικτό να αποκατασταθεί το μισό οδικό δίκτυο της Ισπανίας, θα εξοικονομούνταν 1.600.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα. Αυτή η ποσότητα ισοδυναμεί με τις εκπομπές ρύπων του συνόλου των οχημάτων που κινούνται στην ισπανική πρωτεύουσα για περίπου 8 μήνες. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, όμως, στην περίπτωση της Ισπανίας απαιτείται να δαπανηθεί ένα ποσό της τάξης των 330 εκατομμυρίων ευρώ ετησίων για περίπου δέκα χρόνια.

Έχουμε λοιπόν αυξημένη κατανάλωση, σοβαρή φθορά στα εξαρτήματα της μη αναρτώμενης μάζας του οχήματος (ζάντες, ελαστικά, αμορτισέρ), κίνδυνο ατυχήματος λόγω απότομων ελιγμών, ενώ στη λίστα προστίθενται πλέον και οι αυξημένες εκπομπές ρύπων.

Μπορεί η έρευνα να μας έρχεται από την Ισπανία, αλλά καλό θα είναι να μελετηθεί και στη χώρα μας όπου το οδικό δίκτυο βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση. Το πρόβλημα είναι σοβαρό και ζητείται λύση άμεσα!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Εντυπωσιάζει αυτό το van το οποίο ενσωματώνει τεχνολογίες υπερταχείας, αμφίδρομης, φωτοβολταϊκής, επαγωγικής αλλά και αγώγιμης φόρτισης!...
Οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι που εντάσσονται στην πρωτοβουλία “Renewable Carbon Initiative” επιταχύνοντας τη μετάβαση από τον ορυκτό στον ανανεώσιμο άνθρακα....
Δύσκολα τα πράγματα στους κυκλικούς κόμβους, καθώς μεγάλο ποσοστό των οδηγών δεν γνωρίζει πως να κινηθεί, σύμφωνα με έρευνα. Δείτε τα ευρήματά της....
Η Nissan κάνει σημαντικές επενδύσεις στα συστήματα κίνησης για να μειώσει κατανάλωση και ρύπους, με απόδειξη το 3ης γενιάς E-Power....
Οι νέες τεχνολογίες των επαγγελματικών Ford μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα μιας επιχείρησης, αν αξιοποιηθούν σωστά από τους επαγγελματίες....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν

τετρακίνηση

Έτσι θα κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ζέσταμα κινητήρα

Μύθοι και αλήθειες για το ζέσταμα του κινητήρα