Δεν θέλουν ή μήπως δεν μπορούν οι οδηγοί να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Τα αποτελέσματα έρευνας του οργανισμού ACEA είναι ξεκάθαρα και δείχνουν πως το μερίδιο αγοράς των συγκεκριμένων αυτοκινήτων συνδέεται άμεσα με το μέσο ετήσιο εισόδημα της κάθε ευρωπαϊκής χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε χώρες της Ευρώπης και με μία πρώτη ματιά βλέπουμε ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα άγγιξαν κατά μέσο όρο μερίδιο 21,6% μέσα στο 2022. Βέβαια, το ποσοστό αυτό μειώνεται στο μόλις 9% σε χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης, όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Πολωνία και η Κροατία, εκεί δηλαδή που το μέσο ετήσιο εισόδημα των εργαζομένων είναι σημαντικά πιο χαμηλό.
Πάμε να δούμε τις πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών και το ετήσιο εισόδημα εργαζομένων που τους αντιστοιχεί:
Σουηδία: 56,1% – 35.486 €
Δανία: 38,6% – 39.274 €
Φινλανδία: 37,6% – 33.155 €
Ολλανδία: 34,5% – 40.312 €
Γερμανία: 31,4% – 32.850 €
Ακολουθούν τα ίδια στοιχεία για τις χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο νέων ηλεκτρικών:
Σλοβακία: 3,7% – 10.985 €
Τσεχία: 3,9% – 13.836 €
Βουλγαρία: 4,0% – 7.272 €
Πολωνία: 5,0% – 10.782 €
Κροατία: 5,0% – 10.391 €
Για το τέλος αφήσαμε την Ελλάδα, η οποία με μέσο εισόδημα τα 15.119 ευρώ, είχε μερίδιο ηλεκτρικών 7,9% μέσα στο 2022. Πατώντας εδώ μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα και να δείτε τον διαδραστικό χάρτη με όλα τα στοιχεία!