Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις 2020. Top 10 μάρκες. Ποια κυριάρχησε;

Δείτε τους δέκα κατασκευαστές που κυριάρχησαν στις ταξινομήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους την πρωτόγνωρη ελέω κορονοϊού χρονιά που πέρασε.

Βρείτε μας στο
Έσοδα ό φόρους αυτοκινήτων Ε.Ε. 2019

Το 2020 καταγράφηκε η μεγαλύτερη πτώση στις ταξινομήσεις νέων μοντέλων από τότε που ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων κατασκευαστώv (ACEA) ξεκίνησε να συγκεντρώνει στοιχεία με τρία εκατ. αυτοκίνητα λιγότερα έναντι του 2019 -αναλυτικά για τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις τις χρονιάς που μας πέρασε εδώ.

O λόγος φυσικά δεν είναι άλλος από την πανδημία του κορονοϊού που είχε πολλαπλές επιπτώσεις στην αγορά του αυτοκινήτου και όχι μόνο, τόσο λόγω των περιοριστικών μέτρων που έλαβαν οι κυβερνήσεις κάθε χώρας, όσο και της στάσης αναμονής που κράτησε το κοινό εξαιτίας της οικονομικής αβεβαιότητας. Όπως και να έχει το κοινό έδειξε και πάλι την προτίμηση του σε συγκεκριμένους κατασκευαστές τους οποίους και έφερε για μία ακόμη φορά στην κορυφή αναφορικά με τις ταξινομήσεις που καταγράφηκαν το 2020.

Τη χρονιά που μας πέρασε λοιπόν, σε επίπεδο μάρκας, απόλυτος κυρίαρχος στην Ευρώπη (Ε.Ε., EFTA και Ην. Βασίλειο) αναδείχθηκε η Volkswagen. Η γερμανική εταιρία κατέγραψε 1.346.999 ταξινομήσεις, μειωμένες κατά 24,5% σε σχέση με το 2019 και τις 1.783.924 μονάδες του προηγούμενου έτους.

Στη δεύτερη θέση ακολούθησε η Renault. Η γαλλική εταιρία κατέγραψε 819.009 ταξινομήσεις το 2020, έναντι 1.062.808 ταξινομήσεων το 2019, με την πτώση να φτάνει στο -22,9%.

Τρίτη ευρωπαϊκή δύναμη αναδείχθηκε η Peugeot, η οποία σημείωσε το 2020 741.498 ταξινομήσεις. Σε σχέση με το 12μηνο του 2019 και τις 964.993 ταξινομήσεις η πτώση έφτασε στο 23,2%.

Στην τέταρτη θέση βλέπουμε τη Mercedes, η οποία και κατάγραψε την μικρότερη πτώση σε σχέση με τις εταιρίες που βρέθηκαν από πάνω της. Το ποσοστό έφτασε το -17,3% και οι ταξινομήσεις στις 738.236 μονάδες, έναντι 892.511 ταξινομήσεων το 2019.

Την πρώτη πεντάδα έκλεισε η BMW με 674.654 ταξινομήσεις, έναντι 831.066 μονάδων το 2019, με την πτώση στο -18,8%.

Πρώτος “μη Ευρωπαίος” κατασκευαστής καταλαμβάνοντας παράλληλα την 6η θέση ήταν η Ford, Οι ταξινομήσεις της εταιρίας έφτασαν στις 654.729 μονάδες, με πτώση -31,7% έναντι των 958.921 μονάδων του 2019.

Πρώτος Aσιάτης κατασκευαστής η Toyota, στην 7η θέση με 648.275 ταξινομήσεις, έναντι 742.497 ταξινομήσεων το 12μηνο του 2019 και πτώση στο -12,7%.

Ακολούθησε η Skoda στην 8η θέση με 643.019 ταξινομήσεις (-15,7%), την 9η θέση κατέλαβε η Audi με πτώση -19,2% και 600.470 μονάδες και την 10άδα έκλεισε η Fiat, η οποία σημείωσε 492.101 ταξινομήσεις με τη μείωση έναντι του 2019 να φτάνει στο -25,4%.

Οριακά εκτός, στην 11η θέση, έμεινε η Opel με την εταιρία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-40,4%) σε σχέση με τους πρώτους 10 και τις ταξινομήσεις της να ανέρχονται τελικά το 2020 σε 485.778 αυτοκίνητα, έναντι 815.707 μονάδων το προηγούμενο έτος.

Πηγή: ACEA

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr