Ευρώπη: Θέλει ηγετικό ρόλο στα ηλεκτρικά και τις μπαταρίες

Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ευρώπη να βρίσκονται στην κορυφή του κόσμου, η Γηραιά Ήπειρός θέλει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην παραγωγή μπαταριών.

Βρείτε μας στο
Samsung Solid State batteries μπαταρίες στέρεου τύπο

Πέρσι ήταν η πρώτη χρονιά στην ιστορία που οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων επί ευρωπαϊκού εδάφους ξεπέρασαν σε όγκο την αγορά της Κίνας, κάτι που αναμένεται να γίνει και φέτος. Η Ευρώπη αποκτά σιγά-σιγά ηγετικό ρόλο στην εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων και όπως όλα δείχνουν θέλει να συνεχίσει σε αυτό το μονοπάτι, έπειτα από μια περίοδο στατικότητας.

Διαβάστε επίσης – VW Group: Έρχεται νέα προσιτή μπαταρία για όλα τα μοντέλα του

Εγχώριοι κατασκευαστές αλλά και κυβερνήσεις κρατών με παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων θέλουν να έχουν ηγετικό ρόλο στις ηλεκτρικές εξελίξεις που λαμβάνουν μέρος σε όλο τον κόσμο με τους αναλυτές της αγοράς να κάνουν λόγο για εδραίωση της Ευρώπης στην ηλεκτρική κινητικότητα τα επόμενα χρόνια.

Από τον φόβο να χαθούν δουλειές και μαζί και η ηλεκτρική “μπάλα” γενικότερα, η Ευρώπη μπαίνει σε μια νέα εποχή έχοντας αρχίσει να δείχνει τα δόντια της προς τους υπόλοιπους. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg δημιουργούνται ήδη οι συνθήκες ώστε η Ευρώπη να παράγει όχι μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο έδαφος της αλλά εξίσου σημαντικά να εξελίσσει και να παράγει και μπαταρίες ώστε να καλυφθεί η εγχώρια ζήτηση αλλά και να γίνουν και εξαγωγές προς τρίτους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις των αναλυτών του Bloomberg, τα δεκάδες δισ. ευρώ που δαπανούνται ήδη σε R&D για τις μπαταρίες αλλά και αναφορικά με τη δημιουργία νέων εργοστασίων κατασκευής τους αναμένεται να αλλάξουν τις ισορροπίες στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Υπολογίζεται ότι με αυτούς τους ρυθμούς και με τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται τώρα η Ευρώπη αναμένεται να φτάσει στο 31% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών έως το 2030, έναντι μόλις 7% που κατείχε το 2020.

Διαβάστε επίσης: Toyota και Panasonic ενώνουν τις δυνάμεις τους στην κατασκευή μπαταριών

Σύμφωνα και με δηλώσεις του μέλους της Κομισιόν, Maros Sefcovic, οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν στον συγκεκριμένο κλάδο μόνο το 2019 -για την κατασκευή μπαταριών και τη δημιουργία μιας νέας εφοδιαστικής αλυσίδας από το μηδέν- εκτιμάται ότι ανήλθαν σχεδόν στα 60 δισ. ευρώ, ένα ποσό περίπου τριπλάσιο σε σχέση με εκείνο που ξοδεύτηκε στην Κίνα σε αντίστοιχες επενδύσεις. Η Κίνα ωστόσο είναι η χώρα που κυριαρχεί στις πωλήσεις μπαταριών σε όλο τον κόσμο αυτή τη στιγμή. “Δημιουργούμε μια νέα βιομηχανία στην Ευρώπη, ένα εντελώς νέο οικοσύστημα”, τόνισε ο Sefcovic για τα ευρωπαϊκά δρώμενα, τη στιgμή που ήδη υπάρχουν σχέδια για την δημιουργία 27 νέων εργοστασίων παραγωγής μπαταριών σε όλη την Ευρώπη, εκ των οποίων τα έξι θα ανήκουν στην Volkswagen.

Πηγή: Bloomberg

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr