Ford Mustang Mach-E: Το αυτοκίνητο που αλλάζει τον ρου της ιστορίας

H Ford Mustang Mach-E δεν είναι ακόμη ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι καν ακόμη ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι το μοντέλο που αλλάζει τον ρου της ιστορίας!

Βρείτε μας στο

Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E έχει μία σημαντική πρωτιά. Είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής το οποίο η Ford δημιούργησε εξ αρχής ως ηλεκτροκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σύντομα ετοιμάζει να κάνει την απόβασή της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Προφανώς και η επιλογή της ονομασίας Mustang δεν άρεσε στους οπαδούς του μοντέλου, το οποίο είναι συνδεδεμένο με επιδόσεις, ήχο και επιβλητική εμφάνιση. Προφανώς και η Ford ήξερε καλά τι κάνει και δεν θα θυσίαζε έτσι την συγκεκριμένη ονομασία. Και η Mustang Mach-E φέρνει τα στοιχεία της “γνήσιας” Mustang, δηλαδή τις επιδόσεις και τον εμβληματικό χαρακτήρα του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Με τρόπο τέτοιο που είναι ικανός να αλλάξει τον ρου της ιστορίας όχι μόνο του θρυλικού μοντέλου αλλά και της αυτοκίνησης. Εξάλλου η τετρακίνηση έκδοση, με δύο μοτέρ που εξασφαλίζουν επιδόσεις υπεραυτοκινήτου και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα, μάλλον είναι αρκετή για να πείσει και τον πλέον δύσπιστο, για τις ικανότητες του αυτοκινήτου.

Η νέα Mustang Mach-E ανοίγει νέους ορίζοντες με το πιο προηγμένο τεχνολογικό πακέτο συστημάτων άνεσης και υποστήριξης του οδηγού στην ιστορία της Ford. Η νέα γενιά του συστήματος SYNC μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού και κάνει υποδείξεις προκειμένου ο τελευταίος να εξοικονομήσει χρόνο κατά τις μετακινήσεις του. Ακόμη μία νέα εντυπωσιακή καινοτομία είναι το “Phone As A Key” που επιτρέπει το ξεκλείδωμα του οχήματος χωρίς χρήση κλειδιού, αναγνωρίζοντας το smartphone του ιδιοκτήτη. Μόνο που εδώ πάει ένα βήμα πιο πέρα, καθώς ο ξεκλείδωμα μπορεί να γίνει και από πάνελ αφής στην μεσαία κολόνα, πληκτρολογώντας το επιθυμητό password!

Κάθε Mustang Mach E διαθέτει τα προφίλ οδήγησης Whisper, Active και Untamed, τα οποία προσαρμόζουν τη συνολική οδηγική εμπειρία και αίσθηση στη διάθεση του οδηγού. Το πενταθέσιο SUV με την κουπέ σιλουέτα αναβαθμίζεται συνεχώς προϊόντος του χρόνου χάρη στις over-the-air ενημερώσεις.

«Η Mustang Mach-E είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα που έχει λανσάρει ποτέ η Ford» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Το πλήρως ηλεκτρικό αυτό όχημα είναι μοναδικό και αναμφισβήτητα πρόκειται για μία πραγματική Mustang. Με κορυφαία αυτονομία 610 km έρχεται ακριβώς την κατάλληλη στιγμή για τους πελάτες στην Ευρώπη.»

Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως προς όφελος των επιδόσεων τόσο την βελτιωμένη κατανομή βάρους, όσο και την αμεσότητα στην παροχή ροπής που προσφέρει σήμερα ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Οι πολύ αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες έως και -40 Κελσίου, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί δε ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας της προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, καθώς και βελτιωμένο χρόνο φόρτισης.

Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα νέο, ελαιόψυκτο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα, καθώς και σε ένα πρόσθετο στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο σύγχρονος πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση:
• Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα.
• Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων με την standard-range μπαταρία, 351 ίππους με την μπαταρία extended-range και ροπή 580 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα.
• Η Mustang Mach-E First Edition με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 351 ίππους, ροπή 580 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα.
• Η Mustang Mach-E GT με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 487 ίππους, ροπή 860 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα.

Τι γίνεται όμως με την αυτονομία; Τα αποδοτικά συστήματα κίνησης προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 610 χλμ. (πρωτόκολλο WLTP) για την Mustang Mach-E με πίσω κίνηση και μέχρι 540 χλμ. για την τετρακίνητη Mustang Mach-E και την έκδοση First Edition. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω επιτοίχιου ταχυφορτιστή σε εκδόσεις ισχύος 7,4 kW και 11 kW, διαρκεί από το 10% μέχρι το 80% σε περίπου 6 ώρες. Στο βασικό εξοπλισμού του οχήματος περιλαμβάνονται δύο καλώδια φόρτισης, το καλώδιο δημόσιας φόρτισης Ford Public Charge Cable (μήκους 6 μ.) και το καλώδιο Universal Home Charge Cord (μήκους 6,7 μ.) που επιτρέπει τη σύνδεση σε στάνταρ, οικιακές και βιομηχανικές πρίζες 32 A blue για υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης, ακόμα και χωρίς Ford Connected Wallbox.

Η συμβατότητα για ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) προσφέρεται στάνταρ. Όταν φορτίζεται με ισχύ έως 150 kW σε έναν φορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, η πισωκίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία ανακτά κατά μέσο όρο αυτονομία 119 χλμ. με περίπου 10 λεπτά φόρτισης. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία και τα μοντέλα First Edition θα μπορούν να προσθέσουν κατά μέσο όρο αυτονομία 107 χλμ. με φόρτιση περίπου 10 λεπτών. Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις με extended-range μπαταρία ανακτούν ενέργεια για την πλήρωση του συσσωρευτή από το 10% στο 80% μέσα σε 45 λεπτά.

Όσον αφορά λιγότερο… τεχνολογικά χαρακτηριστικά, ο χώρος αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα είναι στα 402 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.420, ενώ συμπληρώνεται από έναν αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος του οχήματος, που δημιουργείται λόγω της απουσίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτός προσφέρει επιπλέον 81 λίτρα και διαθέτει σύστημα αποστράγγισης του νερού.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η Mustang Mach-E θα πραγματοποιήσει το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο αρχές του 2021 και θα συνοδεύεται από πέντε χρόνια δωρεάν πρόσβαση στο κορυφαίο Δίκτυο Φόρτισης FordPass και ένα χρόνο δωρεάν πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της κοινοπραξίας IONITY.

Δείτε πιο κάτω στο video πως η ομάδα των μηχανικών της Ford δούλεψε για να ενσωματώσει την απόλυτη Mustang εμπειρία στην εξηλεκτρισμένη Mustang Mach-E.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr