Με την παραγωγή αυτοκινήτων επί γερμανικού εδάφους να έχει μπει επί της ουσίας σε αναμονή οι κατασκευαστές της χώρας προσπαθούν να βρουν το σωστό τρόπο ώστε να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή, σε συνεργασία με την κυβέρνηση. Ο λόγος φυσικά βρίσκεται στις οικονομικές συνέπειες που προκαλεί ο COVID-19 για τις επιχειρήσεις, ένα μέρος των οποίων φοβάται ότι δεν θα αντέξει στο “lock down” λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό Automotive News που επικαλείται άρθρο της Handelsblatt, οι επικεφαλής των Volkswagen, BMW και Daimler είχαν τηλεφωνική διάσκεψη με την καγκελάριο Angela Merkel για να βρουν λύση στο πρόβλημα. Συζήτησαν μέτρα προστασίας για τους εργάτες που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού, εφόσον τα εργοστάσια λειτουργήσουν ξανά, ενώ δεν παρέλειψαν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους για τις εφοδιαστικές αλυσίδες που έχουν δεχτεί επίσης πλήγμα.
Στο άρθρο αναφέρεται ότι υπήρξε συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών και της Merkel πως η προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα θα πρεπει να γίνει σε επίπεδο Ε.Ε.
“Δεν βοηθάει αν μια χώρα ξεκινήσει και μετά τα πάντα στην Ιταλία ή στην Ισπανία είναι ακόμη στάσιμα”, δήλωσε στέλεχος της VW, το οποίο δεν κατονομάζεται και υπογράμμισε ότι έτσι θα δημιουργηθούν κενά στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τόνισε παράλληλα την ανάγκη στήριξης εκείνων των προμηθευτών που σε αντίθεση με τους μεγάλους κατασκευαστές, μπορεί να μην έχουν ανάλογα επίπεδα ρευστότητας.
Σύμφωνα με στέλεχος της Daimler, που επίσης δεν κατονομάζεται, στη διάσκεψη πήραν μέρος, εκτός από την καγκελάριο, οι υπουργοί Peter Altmaier και Olaf Scholz, ο CEO της Daimler Ola Kaellenius, το αφεντικό της BMW, Oliver Zipse αλλά και ο πρόεδρος του VW Group Herbert Diess.
Η Γερμανία λόγω της πανίσχυρης αυτοκινητοβιομηχανίας της που απασχολεί περί τους 800.000 εργαζόμενους, είναι από τις χώρες που θέλουν να επανέλθει το γρηγορότερο δυνατό κάποια μορφή κανονικότητας καθώς ο οικονομικός αντίκτυπος που εκτιμάται ότι θα προκληθεί από την παρατεταμένη αναστολή θα επηρεάσει αρνητικά και άλλους κλάδους της βιομηχανίας.