Γερμανία: Σενάρια για άνοιγμα εργοστασίων και εκτός χώρας

Σενάρια για την επανεκκίνηση της λειτουργίας των εργοστασίων στη Γερμανία και όχι μόνο εξετάζουν οι κατασκευαστές σε συνεργασία με την κυβέρνηση.

Βρείτε μας στο
Εργοτάσια Ευρώπη Κατασκευαστές

Με την παραγωγή αυτοκινήτων επί γερμανικού εδάφους να έχει μπει επί της ουσίας σε αναμονή οι κατασκευαστές της χώρας προσπαθούν να βρουν το σωστό τρόπο ώστε να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή, σε συνεργασία με την κυβέρνηση. Ο λόγος φυσικά βρίσκεται στις οικονομικές συνέπειες που προκαλεί ο COVID-19 για τις επιχειρήσεις, ένα μέρος των οποίων φοβάται ότι δεν θα αντέξει στο “lock down” λόγω έλλειψης ρευστότητας.

Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό Automotive News που επικαλείται άρθρο της Handelsblatt, οι επικεφαλής των Volkswagen, BMW και Daimler είχαν τηλεφωνική διάσκεψη με την καγκελάριο Angela Merkel για να βρουν λύση στο πρόβλημα. Συζήτησαν μέτρα προστασίας για τους εργάτες που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού, εφόσον τα εργοστάσια λειτουργήσουν ξανά, ενώ δεν παρέλειψαν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους για τις εφοδιαστικές αλυσίδες που έχουν δεχτεί επίσης πλήγμα.

Στο άρθρο αναφέρεται ότι υπήρξε συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών και της Merkel πως η προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα θα πρεπει να γίνει σε επίπεδο Ε.Ε.

“Δεν βοηθάει αν μια χώρα ξεκινήσει και μετά τα πάντα στην Ιταλία ή στην Ισπανία είναι ακόμη στάσιμα”, δήλωσε στέλεχος της VW, το οποίο δεν κατονομάζεται και υπογράμμισε ότι έτσι θα δημιουργηθούν κενά στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τόνισε παράλληλα την ανάγκη στήριξης εκείνων των προμηθευτών που σε αντίθεση με τους μεγάλους κατασκευαστές, μπορεί να μην έχουν ανάλογα επίπεδα ρευστότητας.

Σύμφωνα με στέλεχος της Daimler, που επίσης δεν κατονομάζεται, στη διάσκεψη πήραν μέρος, εκτός από την καγκελάριο, οι υπουργοί Peter Altmaier και Olaf Scholz, ο CEO της Daimler Ola Kaellenius, το αφεντικό της BMW, Oliver Zipse αλλά και ο πρόεδρος του VW Group Herbert Diess.

Η Γερμανία λόγω της πανίσχυρης αυτοκινητοβιομηχανίας της που απασχολεί περί τους 800.000 εργαζόμενους, είναι από τις χώρες που θέλουν να επανέλθει το γρηγορότερο δυνατό κάποια μορφή κανονικότητας καθώς ο οικονομικός αντίκτυπος που εκτιμάται ότι θα προκληθεί από την παρατεταμένη αναστολή θα επηρεάσει αρνητικά και άλλους κλάδους της βιομηχανίας.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr