Γιατί η Volvo βάζει “κόφτη” σε όλα τα νέα μοντέλα της

Στο βωμό της ασφάλειας η Volvo Cars γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής επί ευρωπαϊκού εδάφους που περιορίζει την τελική σε όλα τα νέα μοντέλα της με "κόφτη" στα 180 χλμ./ώρα.

Βρείτε μας στο
Volvo με κόφτη 180 χλμ./ώρα

Η κίνηση της Volvo για τον περιορισμό της τελικής όλων των καινούριων μοντέλων της στα 180 χλμ./ώρα από εδώ και στο εξής είχε ανακοινωθεί στις αρχές του 2019 και φέτος γίνεται πράξη ως μέρος του πλάνου Vision 2020.

Πέρα από τον ηλεκτρονικό περιορισμό της τελικής κάθε νέο μοντέλο της Volvo που θα πωλείται θα συνοδεύεται και από ένα ηλεκτρονικό κλειδί, το οποίο οι άνθρωποι της ονομάζουν “Care Key”. Με αυτό ο κάτοχος ενός Volvo θα μπορεί να περιορίζει… ελεύθερα το ανώτερο όριο ταχύτητας του αυτοκινήτου ακόμη χαμηλότερα, μια λογική κίνηση αν είναι να βρεθεί στο τιμόνι του ένας οδηγός με μικρότερη εμπειρία.

Με τον εθελοντικό περιορισμό της τελικής ταχύτητας των μοντέλων της η Volvo θέλει να θίξει το θέμα της υπερβολικής ταχύτητας, ως μια από τις εταιρίες πρωτοπόρους στον τομέα της ασφάλειας και είναι μια από τις προτάσεις της που μπαίνει σε εφαρμογή με στόχο όχι μόνο την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει για την εξάλειψη των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αλλά και την “υποστήριξη μιας καλύτερης οδικής συμπεριφοράς”, όπως λέει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της, από την πλευρά των οδηγών.

Επί της ουσίας, ο περιορισμός της τελικής στα 180 χλμ./ώρα, το μόνο που μπορεί να “κοστίσει” στη Volvo, τουλάχιστον στα μάτια των petrolheads είναι το πρεστίζ, τη στιγμή που ενισχύει την εικόνα της σε όλους εκείνους που πιστεύουν στην ασφάλεια. Και αυτή η ταχύτητα βρίσκεται πολύ πιο ψηλά από οποιοδήποτε νόμιμο όριο, σχεδόν σε οποιοδήποτε κομμάτι του κόσμου, με κάποια κομμάτια των γερμανικών autobahn αλλά και τη Νήσο του Man (Isle of Man) να αποτελούν ίσως τις μοναδικές εξαιρέσεις ως μέρη χωρίς όριο ταχύτητας ακόμη και σήμερα.

Να σημειωθεί επίσης ότι ο εθελοντικός περιορισμός της ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα είναι κάτι που ισχύει στην Ιαπωνία για όλους τους κατασκευαστές από τα μέσα περίπου της 10ετίας του ’80.

“Πιστεύουμε ότι ένας κατασκευαστής έχει την ευθύνη να βοηθά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας…η τεχνολογίας μας για τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας και ο διάλογος που έχει ξεκινήσει αυτή η ενέργεια, βρίσκεται σε συμφωνία με αυτό το σκεπτικό. Ο “κόφτης” αλλά και το κλειδί Care Key βοηθούν τους ανθρώπους να καταλάβουν ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι επικίνδυνη, τη στιγμή που προσφέρει επιπλέον ηρεμία μυαλού και υποστηρίζει την καλύτερη συμπεριφορά των οδηγών.”, υπογραμμίζει η Malin Ekholm, επικεφαλής του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo.

Η Volvo κάνει επίσης λόγο για τα δικαιώματα των κατασκευαστών αλλά και τις υποχρεώσεις τους και πιστεύει ότι οι δικές της υποχρεώσεις την ωθούν στο να συνεχίσει στο δρόμο της δικής της παράδοσης ως ένας από τους πρωτοπόρους στο διάλογο αυτών των ζητημάτων. Προσθέτει δε ότι πρέπει να συνεχίσει σε αυτό το “μονοπάτι” της ασφάλειας και να αναλάβει δράσεις που μπορούν να σώσουν ζωές ακόμη και αν αυτό την οδηγήσει στο να χάσει κάποιους πελάτες.

Οι άνθρωποι της Volvo πιστεύουν επίσης ότι οι τεχνολογίες που έχουν τα σημερινά αυτοκίνητα αλλά και “έξυπνες” υποδομές που υπάρχουν (σ.σ. και θα υπάρξουν στο μέλλον;) δεν μπορούν πλέον να συνεισφέρουν στην αποφυγή τροχαίων που προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς ή και απώλειες ζωών, από μια συγκεκριμένη ταχύτητα και πάνω. Αυτός είναι και ο λόγος σύμφωνα με τη Volvo που υπάρχουν όρια ταχύτητας σχεδόν σε όλους τους δρόμους του κόσμου. Η εταιρία εστιάζει την προσοχή της στην μειωμένη αντίληψη που επιδεικνύει ο μέσος οδηγός αναφορικά με την ταχύτητα που κινείται και σε σχέση με τις συνθήκες κίνησης γύρω του. Αποτέλεσμα να κινείται ταχύτερα από όσο θα έπρεπε χωρίς να κατανοεί τον κίνδυνο που δημιουργείται και να αργεί παράλληλα να προσαρμόσει την ταχύτητα του στις συνθήκες κίνησης.

Δύο ακόμη τομείς στους οποίους θα εστιάσει η Volvo στο μέλλον είναι εκείνη της διάσπασης της προσοχής του οδηγού αλλά και της οδήγησης υπό την επήρεια ουσιών, το δρόμο που έχει χαράξει για ένα μέλλον χωρίς θανατηφόρα τροχαία και σοβαρούς τραυματισμούς.

Ποια είναι η δική σας άποψη για την κίνηση της Volvo Cars και τον εθελοντικό περιορισμό της ταχύτητας των μοντέλων της με τον κόφτη να μπαίνει στα 180 χλμ./ώρα;

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr