H ξεχωριστή Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II “τριαντάρισε”!

Μια από τις πιο "τσαμπουκαλεμένες" Mercedes που έχουμε δει ποτέ, η 190 E 2.5-16 Evolution II συμπλήρωσε 30 χρόνια από το ντεμπούτο της.

Βρείτε μας στο
Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Αν μη τι άλλο η παρουσίαση της περιορισμένης παραγωγής Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II κατάφερε να αλλάξει ακόμη περισσότερο την εικόνα του κοινού για το γερμανικό σεντάν που πέταξε τη γραβάτα του και έβαλε τα γάντια του box για να ανταγωνιστεί στα ίσια του υπόλοιπους κατασκευαστές που αγωνίζονταν τότε στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft -DTM).

H Evolution II παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο του 1990 παίρνοντας τη θέση της πρώτης EVO και ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής των 502 μονάδων που ήταν απαραίτητος για να συμμετέχει το αυτοκίνητο στο DTM, είχε ήδη προπωληθεί…

Η εξέλιξη του 4κύλινδρου 16βάλβιδου κινητήρα ανέβασε την ισχύ στους 235 ίππους από του 195 της EVO I με πολλή δουλειά στα επί μέρους μηχανικά μέρη. Η δουλειά αυτή οδήγησε στην ασφαλή αύξηση του ορίου περιστροφής στις 7.700 που έγινε εφικτό χάρη στην ακόμη πιο μικρή διαδρομή των εμβόλων που μεγάλωσαν παράλληλα τη διάμετρο τους. Αυτή φυσικά ήταν μια από τις πολλές αλλαγές που δέχτηκε το μοτέρ, το οποίο έφερε παράλληλα και δύο καταλύτες στην εξάτμιση του για πρώτη φορά. Σύμφωνα με την Mercedes αυτός ήταν ο τελευταίος κινητήρας που εξελίχθηκε από την ίδια αφού από εκεί και πέρα όλα τα μοντέλα της που συμμετείχαν στο DTM έφεραν κινητήρες με τις περιποιήσεις της AMG που δεν άνηκε ακόμη στην γερμανική εταιρία.

Αυτό που κάνει την EVO II να ξεχωρίζει από την προηγούμενη είναι όπως βλέπετε και εσείς το μέγεθος της νέας πίσω αεροτομής που ήταν και ρυθμιζόμενη, όπως ρυθμιζόμενα ήταν και τα σπόιλερ τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω προφυλακτήρα. Το αμάξωμα έφερε παράλληλα ενισχύσεις αλλά και τροχούς 17 ιντσών, κάτω από “πρησμένους θόλους” που θεωρούνταν αρκετά μεγάλοι εκείνη την εποχή: η Mercedes τους ήθελε και για το γερμανικό πρωτάθλημα που συνέχιζε να ανεβαίνει σε δημοτικότητα σε όλη την Ευρώπη. Η Mercedes αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και τελική 250 χλμ./ώρα!

Η 190 E 2.5-16 Evolution II ξεκίνησε τη σεζόν με στιλ και νίκη σύντομα μετά την έναρξη του πρωταθλήματος ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησε την 2η θέση στη βαθμολογία και στέφθηκε πρωταθλήτρια το 1992 με οδηγό τον Klaus Ludwig, ενώ και στις δύο επόμενες θέσεις βρέθηκαν δύο ακόμη EVO II κάνοντας έτσι το 1-2-3.

Ο Τύπος της εποχής είχε πράλληλα μόνο καλά λόγια να πει για αυτό το σπάνιο και άκρως συλλεκτικό μοντέλο των Γερμάνων σήμερα κάνοντας λόγο για ρυθμίσιμη συμπεριφορά στο όριο και πολύ καλό επίπεδο ελέγχου στην υποστροφή και φυσικά την υπερστροφή χωρίς να θυσιάζονται τα επίπεδα άνεσης.

Happy Birthday λοιπόν Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II! Θαυμάστε τη στην gallery που ακολουθεί.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr