Honda B16A: O κινητήρας που έκανε διάσημο το VTEC

H οικογένεια κινητήρων "Β16" της Honda θα μείνει για πάντα στις μνήμες μας ως εκείνη που έφερε στον κόσμο το "μαγικό" σύστημα VTEC.
Honda Β16A κινητήρας VTEC

Λογικά δεν πρέπει να υπάρχει φίλος των τεσσάρων τροχών που να μην έχει ακούσει έστω για το VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) της Honda, το σύστημα που μεταβάλλει το βύθισμα και τον χρονισμό των βαλβίδων σε ένα μοτέρ μέσω αλλαγής στο προφίλ των εκκεντροφόρων. Ένα σύστημα που έφερε την επανάσταση στην απόδοση των ατμοσφαιρικών κινητήρων όταν παρουσιάστηκε, αφού από μικρές χωρητικότητες η ιπποδύναμη ενός μοτέρ μπορούσε να φτάσει σε δυσθεώρητα μέχρι τότε επίπεδα. Παράλληλα αυτό γινόταν χωρίς το μοτέρ να καταναλώνει μεγαλύτερες ποσότητες βενζίνης στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας, εκεί όπου οι εκκεντροφόροι βυθίζουν τις βαλβίδες του με ένα ηπιότερο προφίλ, προσφέροντας έτσι κέρδος και με τον πιο μεστό τρόπο λειτουργίας του.

Διαβάστε επίσης: Το… αξέχαστο Honda CRX και το “μαγικό” VTEC

Το VTEC έκανε την εμφάνιση του στα τέλη της 10ετίας του ’80, σε μια εποχή που η Honda έδειχνε τα τρανταχτά τεχνολογικά της διαπιστευτήρια και στη Formula 1, όπου ήταν ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής εκείνης της περιόδου.

Έχοντας μπει στην παραγωγή έξι χρόνια νωρίτερα σε ελαφρώς διαφορετική μορφή για τη sport μοτοσυκλέτα CBR400 (σ.σ. ως REV -Revolution-Modulated Valve Control), το VTEC, μια εφεύρεση του Ιάπωνα μηχανικού Ikuo Kajitani, έκανε το τετράτροχο ντεμπούτο του το 1989 στην Ιαπωνία κάτω από το καπό του Honda Integra XSi. Μαζί με το VTEC η Honda παρουσίασε και την πρώτη γενιά κινητήρων “B” που έδιναν έμφαση στην απόδοση και έφεραν δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Ο B16A του Integra απέδιδε 160 ανακοινώσιμους και ατμοσφαιρικούς ίππους από μόλις 1,6 λίτρα χωρητικότητας φτάνοντας έτσι την ειδική απόδοση στους 100 ίππους/λίτρο. Ένα ασύλληπτο νούμερο για μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα ευρείας παραγωγής που φυσικά εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα. Στην Ευρώπη τον εν λόγω κινητήρα τον γνωρίσαμε καλύτερα μέσω του αξέχαστου CRX.

Το μοτέρ ξεχώριζε για της υπερετράγωνες διαστάσεις των κυλίνδρων του και τη δυνατότητα να ανεβάζει με όρεξη περισσότερες από 8.000 σ.α.λ. μέχρι να βρει κόφτη. Το γεγονός ότι ήταν κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο ήταν ένας ακόμη λόγος που το έκανε να ξεχωρίζει εκείνη την εποχή. Ο B16A έγινε γρήγορα ένας από τους πλέον αγαπημένους κινητήρες για μετατροπές καθώς παρά την υψηλή του απόδοση αποδείχθηκε και κάτι παραπάνω από αξιόπιστος αλλά και δεκτικός στο πείραγμα. Βελτιωτές έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν ακόμη και τους 1.500 ίππους, με χρήση υπερσυμπιεστή αλλά και τις… 11.000 σ.α.λ. (!) σε ατμοσφαιρικές μετατροπές.

Όλα τα παραπάνω μαζί ανάγουν τον B16 κινητήρα σε έναν από τα σημαντικότερα μοτέρ ευρείας παραγωγής που έχουν κατασκευαστεί και του δίνουν επάξια μια θέση στο πάνθεον των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....

Ίσως ο πιο εμβληματικός κινητήρα της Audi είναι ο πεντακύλινδρος που παρουσίασε για πρώτη φορά το 1976, στο Audi 100 δεύτερης γενιάς, ο οποίος συνδύαζε...

Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Keanu Reeves

Όταν ο Keanu Reeves ψώνιζε το δέντρο Χριστουγέννων… με Porsche!

Download contains Social Image crop 4742x2500. With Talent.
Cars outlined below:
P1: GLC X253 (Hero)
P2: A-Class Hatchback W177
P3: GLA H247
P4: GLB X247
P5: E-Class Estate S213
P6: E-Class Saloon W213
P7: C-Class Estate S205
P8: C-Class Saloon W205

Ετοιμοπαράδοτες Mercedes-Benz με ένα κλικ και με όφελος τιμής

υβριδικά αυτοκίνητα

“Σάρωσαν” τα υβριδικά αυτοκίνητα στο 11μηνο του 2025 – Τα επιλέγει ένας στους δύο