Το 42o Dakar, που επέστρεψε κοντά στα πάτρια εδάφη αλλά όχι ακριβώς, έμελλε να είναι για τη Honda και εκείνο που την έφερε ξανά στην κορυφή των μοτοσυκλετών έπειτα από τρεις και πλέον δεκαετίες.
Οι Ιάπωνες, που επέστρεψαν με εργοστασιακή συμμετοχή στον θρυλικό αγώνα το 2013, έπειτα από απουσία 23 ετών, κατάφεραν φέτος να σπάσουν την παντοκρατορία της KTM με τους Αυστριακούς να μετρούν 18 σερί νίκες στον θεσμό, από το 2001!
Ο Ricky Brabec ήταν ο αναβάτης που κατάφερε να δώσει τη νίκη φέτος στη Honda με τον Αμερικανό να “προειδοποιεί” και στο περσινό Dakar, αφού εγκατέλειψε τρεις ειδικές πριν το τέλος από μηχανικό πρόβλημα και ενώ προηγούνταν. Φέτος, η 450 CRF του άντεξε μέχρι το τέλος και έτσι ο Brabec έγινε παράλληλα ο πρώτος Αμερικανός στην ιστορία που κέρδισε το Dakar -λίγα λεπτά μετά τον τερματισμό του, τη γραμμή πέρασε και ο Casey Currie που έτρεχε σε άλλη κατηγορία με SSV!
Για την ιστορία, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο εργοστασιακός αναβάτης της Husqvarna, Pablo Quintanilla (Χιλή), ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο Toby Price, νικητής του περσινού Dakar και εργοστασιακός αναβάτης της KTM.
Ο Καλιφορνέζος Brabec δούλεψε σκληρά σε αυτό το Dakar και βρέθηκε επικεφαλής από την 3η κιόλας ειδική του αγώνα, ενώ κέρδισε παράλληλα και δύο ειδικές διαδρομές. Με τη σταθερή απόδοση και την ικανότητα που έχει στην πλοήγηση να αποτελούν τα μεγάλα όπλα του, ο Αμερικάνος κατάφερε να κρατήσει την πρωτοπορία μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας και παρά την πίεση που δέχτηκε κυρίως από τον Quintanilla στον φετινό αγώνα των περίπου 5.000 χλμ. χρονομετρημένων ειδικών διαδρομών και 7.800 χλμ. συνολικά
Αυτή ήταν η έκτη επικράτηση της Honda στο Dakar Rally, μετά τις πέντε νίκες της στην Αφρική, την 10ετία του 1980, με τον Brabec να προσθέτει το όνομα του δίπλα στους Cyril Neveu (1982, 1986 και 1987), Edi Orioli (1988) και Gilles Lalay (1989).
Σε αυτά τα 8 χρόνια από τότε που επέστρεψε και στην τελική πορεία προς το ψηλότερο σκαλί του βάθρου η αγωνιστική ομάδα της Honda Racing Corporation (HRC) βρέθηκε στο βάθρο δύο ακόμη φορές: την 1η, το 2015 με τον Πορτογάλο Paulo Gonçalves, που έχασε φέτος τη ζωή του στο Dakar, να τερματίζει 2ος, και τη 2η το 2018 με τον Kevin Benavides να ανεβαίνει επίσης στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
“Καταρχάς, θα ήθελα να συγχαρώ τον Ricky Brabec για τη νίκη του. Επίσης, ευχαριστώ τους Joan (Barreda), Kevin (Benavides) και José (Ignacio Cornejo) για τις καλές τους επιδόσεις. Τέλος, ευχαριστώ το προσωπικό της ομάδας και την ομάδα εξέλιξης που έκαναν αυτή τη νίκη πραγματικότητα. Έχουν περάσει επτά χρόνια από τότε που επιστρέψαμε στο Dakar, και μαθαίνοντας από τις ήττες μας, αλλά και με την σκληρή δουλειά όλων, τελικά νικήσαμε. Η σκληρή δουλειά όλων όσοι συμμετείχαν τα τελευταία επτά χρόνια, με άλλα λόγια η προσπάθεια της ομάδας Honda, το κατέστησε δυνατό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Paulo (Goncalves) συνέβαλε πάρα πολύ στα πρώτα έξι χρόνια, και τον ευχαριστούμε, και προσευχόμαστε να αναπαυθεί εν ειρήνη. Επίσης, είμαστε βαθιά ευγνώμονες σε όλους τους χορηγούς μας και όλους τους οπαδούς μας παγκοσμίως.”, δήλωσε ο Yoshishige Nomura, Πρόεδρος της HRC.
Για τους φίλους που θέλουν να φρεσκάρουν τη μνήμη τους αναφορικά με το τι έγινε στο φετινό Dakar στα αυτοκίνητα, μπορείτε να ακολουθήσετε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.