Οι αγώνες αντοχής έχουν τη δική τους περίοπτη θέση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αυτό γιατί, όπως λέει και το όνομα τους, συνδυάζουν την ταχύτητα με την παρατεταμένη διάρκεια στην απόδοση και φυσικά την αντοχή οδηγών, αυτοκινήτων και ομάδων. Η μέρα που θα δούμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο να τρέχει και να τερματίζει στις 24 ώρες του Le Mans -πόσο μάλλον να τους κερδίζει- φυσικά και δεν έχει έρθει ακόμη ωστόσο οι κατασκευαστές ήδη οραματίζονται την επόμενη μέρα των αγώνων αντοχής. Η Lotus μας παρουσιάζει μάλιστα τη δική της σχεδιαστική μελέτη E-R9 με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του project το 2030!
Διαβάστε επίσης: Η Lotus παρουσιάζει το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο (+video)
Οι Βρετανοί που πιστεύουν ότι σε δέκα χρόνια από τώρα θα έχουν ξεπεραστεί τα όποια εμπόδια θέτουν οι σημερινές μπαταρίες με τη χωρητικότητα και το βάρος τους, ονομάζουν τη μελέτη τους E-R9 από τις λέξεις (E)ndurance (R)acer με τον αριθμό να αποτίνει φόρο τιμής στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της βρετανικής εταιρίας. Ήταν άλλωστε η Lotus Mark IX που έδωσε το βάπτισμα του πυρός για τους Βρετανούς στις 24 ώρες του Le Mans το 1955.
Με αμάξωμα που θυμίζει με τη σχεδίαση του μαχητικό αεροσκάφος, η E-R9 εξελίχθηκε από μια ομάδα μηχανικών της Lotus υπό την επίβλεψη του επικεφαλής αεροδυναμιστή της εταιρίας Richard Hill, ο οποίος είχε στο πλευρό του και τον Louis Kerr υπεύθυνο μηχανικό για την πλατφόρμα της ηλεκτρικής Evija. Για το σχέδιο που βλέπετε στις οθόνες σας υπεύθυνος είναι ο διευθυντής του σχεδιαστικού κέντρου της Lotus, Russel Carr.
Διαβάστε επίσης: Εκδόσεις “αποχαιρετισμού” για τις Lotus Elise και Exige
“Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε ήταν να πιέσουμε τα όρια του πού βρισκόμαστε σήμερα από τεχνικής άποψης και να τα επεκτείνουμε στο μέλλον. Η Lotus E-R9 ενσωματώνει τεχνολογίες που αναμένεται να αναπτυχθούν πλήρως (σ.σ. στο μέλλον) και να είναι πρακτικές. Η Lotus έχει μια φανταστική ιστορία στο να αναπτύσσει μοναδικές λύσεις και αυτό το κάναμε πολλές φορές στους αγώνες με τα αυτοκίνητα μας”, δήλωσε σχετικά ο Hill.
Η E-R9 φέρει ενεργά αεροδυναμικά πάνελ που επηρεάζουν την απόδοση της είτε αυτόματα, μέσω δεδομένων που μαζεύουν διάφοροι αισθητήρες, είτε κατόπιν απαίτησης του οδηγού.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ελέγχει ξεχωριστά τον κάθε τροχό με τη βοήθεια και συστήματος torque vectoring, συστήματα που έχουμε δει ήδη από τη Lotus στην Evija.
“Η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών και η δύναμη τους βελτιώνεται σημαντικά χρόνο με το χρόνο. Πριν από το 2030 θα έχουμε στη διάθεση μας κελιά μπαταριών διαφορετικών χημειών που θα μας προσφέρουν τα καλύτερα και από τους δύο κόσμους – σ.σ. ισχύ και χωρητικότητα- όπως και τη δυνατότητα να αλλάζουμε μπαταρίες πραγματικά γρήγορα κατά τη διάρκεια ενός pitstop”, αναφέρει σχετικά με τις μελλοντικές τεχνολογίες των μπαταριών ο Kerr.
Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και την εξέλιξη αυτής της σχεδιαστικής μελέτης της Lotus. Ελπίζουμε να μη μείνει μόνο σε αυτό το στάδιο αλλά να εξελίσσεται κάθε χρόνο και να ενσωματώνει στη σχεδίαση της και τεχνολογίες που θα εμφανίζονται τα επόμενα χρόνια με στόχο κάποια στιγμή να τη δούμε και στον… φυσικό κόσμο.