Οι κουτσουλιές είναι ο “εφιάλτης” όσων λατρεύουν το αυτοκίνητό τους και το θέλουν σε τέλεια κατάσταση. Δυστυχώς όμως, για τους περισσότερους είναι μια άνιση μάχη, καθώς αργά ή γρήγορα το χρώμα του αυτοκινήτου τους θα πληγεί από μία κουτσουλιά η οποία έμεινε επάνω στο καυτό αμάξωμα.
Διαβάστε επίσης: Έλεγχοι αυτοκινήτου μετά την καραντίνα
Οι κουτσουλιές που μένουν πάνω σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο δεν είναι κάτι το επιθυμητό. Η Ford συμβουλεύει όλους τους ιδιοκτήτες απλά να πλένουν τακτικά το αυτοκίνητό τους με σφουγγάρι και χλιαρό νερό που περιέχει σαμπουάν με ουδέτερο pH και να αφαιρούν αμέσως και προσεκτικά φαινομενικά αβλαβείς ουσίες από τη βαφή. Το κέρωμα των βαμμένων επιφανειών μία ή δύο φορές το χρόνο αυξάνει την αντοχή των νέων χρωμάτων σε «δριμείς επιθέσεις», διατηρώντας τη λάμψη τους σε βάθος χρόνου.
«Eίναι φρόνιμο να αφαιρούνται πριν κολλήσουν στην επιφάνεια, αλλά για τους πελάτες μας τουλάχιστον είναι παρήγορο να γνωρίζουν τη δουλειά και τη διαδικασία που ακολουθούμε για όλη την παλέτα των χρωμάτων μας», δήλωσε ο André Thierig, manager, Core Engineering Paint, Ford of Europe.
Στην Ford λοιπόν, δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη και αυτό ισχύει και για την προστασία των αυτοκινήτων τους από κουτσουλιές. Συγκεκριμένα, η Ford δημιουργεί συνθετικές κουτσουλιές στο εργαστήριο που είναι τόσο ρεαλιστικές ώστε να αντανακλούν με ακρίβεια τη διαφορετική διατροφή – και κατά συνέπεια τη διαφορετική οξύτητα των περιττωμάτων – των περισσοτέρων πτηνών στην Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Ford, οι τεχνητές κουτσουλιές ψεκάζονται σε μεταλλικά στοιχεία (πάνελ) και, στη συνέχεια, κάποια δείγματα υποβάλλονται σε μία διαδικασία θερμικής καταπόνησης σε φούρνο στους 40° C, 50° C και 60° C. Η διαδικασία αυτή προσομοιώνει με τον καλύτερο τρόπο την πραγματική χρήση του οχήματος σε ακραία υψηλές θερμοκρασίες και δοκιμάζει την αντιδιαβρωτική προστασία της βαφής σε οριακές καταστάσεις.
Το «τεστ κουτσουλιών» είναι μία μόνο από τις δοκιμασίες που πρέπει να περάσουν οι βαμμένες επιφάνειες. Τα πάνελ ψεκάζονται επίσης με μείγμα φωσφορικού οξέος και απορρυπαντικού, καθώς και με συνθετική γύρη πριν το τεστ αντοχής, σε θερμοκρασίες 60° C και 80° C για 30 λεπτά μέσα σε φούρνο. Η δοκιμή αυτή διασφαλίζει την προστασία των επιφανειών από αερομεταφερόμενα σωματίδια όπως η γύρη και το κολλώδες ρετσίνι των δέντρων.
Καθαρισμός την άνοιξη
Η άνοιξη και το καλοκαίρι είναι εποχές ιδιαίτερα επικίνδυνες για το χρώμα του αυτοκινήτου, καθώς όχι μόνο κυκλοφορούν περισσότερα πουλιά, αλλά επιπλέον γιατί η βαφή μαλακώνει και διαστέλλεται κάτω από έντονη ηλιακή ακτινοβολία. Όταν ψύχεται, η βαφή συστέλλεται και τυχόν βρομιές, όπως οι κουτσουλιές, κολλάνε πάνω στην επιφάνεια. Εάν παραμείνουν στο όχημα, δίνουν την αίσθηση ότι χρειάζεται ειδική διαδικασία για να αφαιρεθούν.
Βελτιώνοντας τις χρωστικές ουσίες, τις ρητίνες και τα πρόσθετα από τα οποία αποτελείται το λαμπερό προστατευτικό στρώμα της βαφής, οι ειδικοί μπορούν να διασφαλίσουν ότι το χρώμα που χρησιμοποιεί η Ford στα αυτοκίνητά της έχει τη βέλτιστη σύνθεση για να αντέχει «επιθέσεις» από τέτοιους ρύπους, ανεξαρτήτως καιρού.
Η επιστήμη των περιττωμάτων πουλιών
Οι κουτσουλιές έχουν συχνά άσπρο και μαύρο χρώμα, όμως δεν είναι όλες περιττώματα. Το λευκό χρώμα υποδηλώνει το ουρικό οξύ και είναι το αντίστοιχο των ούρων των πουλιών, που σχηματίζεται στο ουροποιητικό σύστημα. Τα περιττώματα δημιουργούνται στο πεπτικό σύστημα και ενώ και τα δύο μπορεί να εκκρίνονται ταυτόχρονα, αυτό γίνεται με τέτοια ταχύτητα που δεν προλαβαίνουν να αναμιχθούν.
Πρόσθετες δοκιμές αντοχής χρωμάτων της Ford
Επιπλέον δοκιμές περιλαμβάνουν τον «βομβαρδισμό» των βαμμένων επιφανειών με υπεριώδη ακτινοβολία χωρίς διακοπή επί 6.000 ώρες (250 ημέρες) σε εργαστηριακές συνθήκες – προσομοιώνοντας πέντε χρόνια στο πιο ηλιόλουστο μέρος του πλανήτη – προκειμένου να αξιολογηθεί η αντοχή σε παράγοντες του περιβάλλοντος, τον έλεγχο της αντοχής τους σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, την έκθεση σε χειμερινές συνθήκες με κατάλοιπα αλατιού σε θάλαμο άλατος με υψηλή υγρασία, καθώς και την εικονική τους χρώση (εικονικό λέκιασμα) από υπερχείλιση καυσίμου στο πρατήριο ανεφοδιασμού.