Ηλεκτροκίνηση: Την βλέπουν θετικά οι περισσότεροι Έλληνες. Αλλά…

Θετικοί προς την ηλεκτροκίνηση είναι οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Mobility Insights Report που δημοσίευσε η LeasePlan. Αλλά...

Βρείτε μας στο
Ηλεκτρικά έκθεση LeasePlan 2021

Ειδικότερα, η έκθεση η οποία βασίζεται στα αποτελέσματα έρευνας σε περισσότερους από 5.000 οδηγούς σε 22 χώρες, διαπιστώνει ότι στην Ελλάδα περισσότεροι οδηγοί από ποτέ σκέφτονται τη μετάβαση στη χρήση ηλεκτρικού οχήματος (EV), εντοπίζοντας σε αυτήν σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.

Η νέα έκθεση που δημοσίευσε η LeasePlan, μαζί με την εταιρεία ερευνών Ipsos δείχνει μια στροφή στην προσέγγιση των Ελλήνων οδηγών προς την ηλεκτροκίνηση, με το 84% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι “βλέπει” θετικά τα ηλεκτρικά οχήματα, στάση που έχει μεταβληθεί προς το θετικότερο κατά 55% την τελευταία τριετία.

Διαβάστε επίσης: Μ. Βρετανία-έρευνα: Το αυτοκίνητο ανεβάζει τη… λίμπιντο

Σύμφωνα με την έκθεση πρόκειται για ένα ποσοστό που καθιστά τη χώρα μας την 3η πιο “φιλική” χώρα προς την ηλεκτροκίνηση, σε ό,τι αφορά την στάση των ίδιων των οδηγών, αν και για τα ευρήματα αυτής της έκθεσης θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το περιορισμένο δείγμα των Ελλήνων που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη έρευνα, αφού μιλάμε για ένα σύνολο άνω των 5.000 ερωτηθέντων σε 22 συνολικά χώρες. Στη σχετική ερώτηση η Ελλάδα βρίσκεται πίσω μόνο από την Πορτογαλία και τη Ρουμανία.

Ως προς την πρόθεση χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, το 80% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα φαίνεται να είναι θετικό προς ένα τέτοιο ενδεχόμενο, με το 44% να δηλώνει ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μεταβεί σε ηλεκτρικό όχημα και το 36% να δηλώνει ότι είναι πιθανό να το κάνει.

Στα κορυφαία κίνητρα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος ή ενός οχήματος χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συγκαταλέγονται τόσο τα οφέλη για το περιβάλλον από τη μείωση των εκπομπών CO2 – απάντηση που έδωσε το 65% των Ελλήνων συμμετεχόντων στην έρευνα, υπερβαίνοντας κατά 19% τον γενικό μέσο όρο – όσο και το χαμηλότερο κόστος χρήσης (67% έναντι 47% του γενικού μέσου όρου) και οι φορολογικές ελαφρύνσεις (48% έναντι 33% του γενικού μέσου όρου).

Διαβάστε επίσης: Πιο επιθετικοί και παραβατικοί οι οδηγοί μικρότερης ηλικίας

Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν βαίνει ανεμπόδιστη. Στην Ελλάδα, ο κυρίαρχος ανασταλτικός παράγοντας φαίνεται να είναι το κόστος αγοράς ενός EV, όπως ανέφερε το 65% των Ελλήνων, έναντι του 57% στον γενικό μέσο όρο.

Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα EV, οι οδηγοί σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, διστάζουν να προχωρήσουν στη μετάβαση λόγω και των περιορισμένων υποδομών φόρτισης, αναφέροντας την έλλειψη σταθμών φόρτισης ως βασική τροχοπέδη σε ποσοστό 35%. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Έλληνες οδηγούς είναι 47%, ενώ ο τρίτος δημοφιλέστερος λόγος που φρενάρει στη χώρα μας την αγορά ενός ηλεκτρικού είναι η περιορισμένη αυτονομία με ποσοστό 31%.

Το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολεί σε μεγάλο βαθμό και πιο ανεπτυγμένες χώρες όπως η Πορτογαλία και η Γερμανία, όπου περισσότεροι από 5 στους 10 ερωτηθέντες που έχουν σκοπό να αγοράσουν ή να μισθώσουν αυτοκίνητο εντός της επόμενης πενταετίας δηλώνουν ότι το άγχος αυτονομίας θα τους εμπόδιζε να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

Οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης για τα ηλεκτρικά σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο δεν είναι κάτι που απασχολεί μόνο τους οδηγούς αλλά και τους ίδιους τους κατασκευαστές που έχουν ήδη επενδύσει δισ. ευρώ στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων.

Όπως σας ενημερώσαμε πρόσφατα (διαβάστε περισσότερα εδώ) ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, μαζί με άλλους φορείς, έστειλε κοινή επιστολή στην Κομισιόν στην οποία ζητά την επιτάχυνση στη δημιουργία ενός επαρκούς δικτύου φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Με τον ρυθμό που αναπτύσσεται σήμερα βάζει σε οικονομικό ρίσκο όλο το εγχείρημα της μετάβασης των τεσσάρων τροχών από τους συμβατικούς κινητήρες στους ηλεκτρικούς.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr