Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο για Βιώσιμες Μεταφορές (National Center for Sustainable Transportation -NCST), που αποτελείται από πανεπιστήμια από όλη τη χώρα και έχει σαν στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος μετακινήσεων με την αξιοποίηση έρευνας που βρίσκεται στην αιχμή των εξελίξεων. Η συγκεκριμένη έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το NCST αλλά και από το αμερικάνικο Υπουργείο Μεταφορών.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Αυξημένη η ρύπανση από τα ελαστικά
Χρησιμοποιώντας δεδομένα από πέντε διαφορετικές έρευνες που αφορούν κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, οι ερευνητές εξέτασαν την διακοπή ιδιοκτησίας αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων. Το δείγμα ήταν 4.167 ιδιοκτήτες BEV και PHEV μοντέλων. Από αυτούς, οι 1.856 πήραν απόφαση να αγοράσουν ξανά ένα νέο όχημα με το 20,96% να μην προχωρά εκ νέου στην αγορά ενός ηλεκτρικού. Από τους κατόχους που επέστρεψαν στα συμβατικά ένα 24,3% θεωρεί απίθανο να αγοράσει ξανά ένα ηλεκτρικό στο μέλλον, ένα 10,5% δεν είναι σίγουρο, ενώ το 65,2% θεωρεί πιθανό να επιστρέψει ξανά στα ηλεκτρικά.
Η πρόθεση μελλοντικής αγοράς ηλεκτρικού, από πρώην κατόχους που έχουν επιστρέψει στα συμβατικά είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με εκείνους που συνεχίζουν να έχουν στην κατοχή τους BEV μοντέλο, με το 83,7% από τους τελευταίους να δηλώνει μεγάλη πιθανότητα να αγοράσει ξανά ηλεκτρικό.
Διαβάστε επίσης: Πόσο μας κοστίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα στα καινούρια αυτοκίνητα;
Για τους κατόχους Plug-in υβριδικών μοντέλων που ακολούθησαν την ίδια ρότα, το 19% πιθανολογεί ότι δεν θα αγοράσει ξανά PHEV (ένα ποσοστό θα αγοράσει αμιγώς ηλεκτρικό), το 12,4% δεν είναι σίγουρο ότι θα επιστρέψει στην κατηγορία και το 68,6% είναι πιθανό να αγοράσει ξανά κάποια στιγμή στο μέλλον.
Τα δεδομένα έδειξαν επίσης ότι η διακοπή ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού ή PHEV δεν σχετίζεται άμεσα με την αυτονομία του όμως η ικανοποίηση που προσφέρουν κατά τη χρήση τους σχετίζεται άμεσα με την ευκολία του να βρει κανείς σταθμό φόρτισης.
Σε γενικές γραμμές τα δεδομένα της έρευνας έδειξαν ότι οι λόγοι που οδηγούν σε αυτή την τάση σχετίζονται με δυσαρέσκεια αναφορικά με την ευκολία φόρτισης, τη μη υιοθέτηση οικιακής ταχυφόρτισης επιπέδου 2 (220V), την ιδιοκτησία και άλλων αυτοκινήτων με χαμηλότερη περιβαλλοντική απόδοση και την καθυστερημένη υιοθέτηση της τεχνολογίας.
Τα ευρήματα, σύμφωνα και με τα συμπεράσματα των ερευνητών, δείχνουν επίσης ότι παρά τα “εμπόδια” που κατάφεραν να ξεπεράσουν αρχικά οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών, φαίνεται ότι κάποια από αυτά-π.χ. οι περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης- έρχονται ξανά στην επιφάνεια καθόλη τη διάρκεια της ιδιοκτησίας και χρήσης του ηλεκτρικού και επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών στο να συνεχίσουν να αγοράζουν αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα.
Σύμφωνα και με τους ερευνητές, για να είναι επιτυχημένη η εμπορική πορεία των ηλεκτρικών μοντέλων, αυτοί που αγόρασαν για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρικό, ή PHEV αυτοκίνητο θα πρέπει να συνεχίζουν να αγοράζουν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Η διακοπή της ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού, έπειτα από την πρώτη του υιοθέτηση έχει επιπτώσεις στη διείσδυση τους στην αγορά, ενώ μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στο να μην αντικαταστήσουν ποτέ τα ηλεκτρικά στο 100% τα συμβατικά αυτοκίνητα.