Πόσο πληρώνουμε τα ηλεκτρονικά στα καινούρια αυτοκίνητα;

Τα ηλεκτρονικά συστήματα για άλλους είναι απαραίτητα, για άλλους περιττά. Ωστόσο όλοι τα πληρώνουμε, δείτε σε τι ποσοστό του συνολικού κόστους...

Βρείτε μας στο

Κάποτε τα ηλεκτρικά παράθυρα και το ABS ήταν τα μοναδικά ηλεκτρονικά συστήματα που συναντούσαμε στα αυτοκίνητα. Σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο που το κάθε αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον μία οθόνη αφής.

Δείτε επίσης: Γιατί εξαφανίσθηκαν τα φθηνά αυτοκίνητα;

Τα αποτελέσματα μίας έρευνας από την εταιρεία Deloitte σχετικά με τα ηλεκτρονικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα ήταν αποκαλυπτική. Πλέον, το 40% του συνολικού κόστους ενός αυτοκινήτου δαπανάται για τα ηλεκτρονικά συστήματα. Κάτι τέτοιο είναι απόλυτα λογικό, μιας και κάθε σύγχρονο όχημα διαθέτει μία πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, άνεσης ή ψυχαγωγίας.

Διαβάστε επίσης: Ηχοσύστημα από τα παλιά με τεχνολογία από το σήμερα (+video)

Ενδεικτικά, το απαραίτητο ABS εν έτει 2004 υπήρχε περίπου στο 75% των τότε καινούριων αυτοκινήτων. Σήμερα το βρίσκουμε στο 100% των νέων μοντέλων. Παρομοίως, οι πλευρικοί αερόσακοι υπήρχαν μόλις στο 20% των οχημάτων το 2004, ενώ στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτό το ποσοστό τείνει στο 90%.

Η έκθεση αναφέρει ότι το 1980, το κόστος των ηλεκτρονικών έφτανε στο 10% της τελικής τιμής. Το 2000, με την έλευση συστημάτων ασφαλείας όπως το ABS, το ESP και οι αερόσακοι, το ποσοστό του κόστους αυξήθηκε στο 20%.

Έρευνα: Ο εξοπλισμός που πληρώνουμε αλλά δεν χρησιμοποιούμε…

Στη σημερινή εποχή, όπου σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με οθόνη, ψηφιακό πίνακα οργάνων και συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, το ποσοστό σκαρφάλωσε στο 40%. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι το 2030, σχεδόν το μισό κόστος κατασκευής θα ανήκει στα ηλεκτρονικά συστήματα.

Τέλος, άλλο ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ο τρόπος με τον οποίο κατανέμεται ανά κατηγορία το κόστος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία Deloitte, 10% δαπανάται σε έρευνα, 10% σε προμήθεια υλικών, 50% σε προμήθεια ανταλλακτικών και συστημάτων, 10% σε συναρμολόγηση και ένα 20% σε marketing και υπηρεσίες.