Φαίνεται ότι η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την οριστική κατάργηση θερμικών κινητήρων από το 2035 (διαβάστε εδώ αναλυτικά) έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις. Αυτή τη φορά, η επικριτική στάση δεν έρχεται από αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχυρίζονται πως η απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.
Κώστας Στεφανής: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την ηλεκτροκίνηση (+video)
Η Γαλλία και η Γερμανία είναι δύο χώρες που έχουν εκφράσει ήδη τους προβληματισμούς τους σχετικά με το έγγραφο που θα καταθέσει άμεσα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υποστηρίζουν μία πιο ήπια μετάβαση χωρίς να ασκηθεί τόσο μεγάλη πίεση προκειμένου να μην δημιουργηθούν οικονομικά προβλήματα.
Ξεκινώντας από τη Γαλλική κυβέρνηση, η άποψη που επικρατεί είναι να γίνει πιο σταδιακά η μείωση των ρύπων. Δηλαδή είναι εν μέρει σύμφωνη στο πρώτο σκέλος της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δηλώνοντας ότι η μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% μέχρι το 2030 (αντί για 65% που αναφέρει η επιτροπή) είναι ένας ρεαλιστικός στόχος. Δεν είναι σύμφωνη όμως με την οριστική κατάργηση θερμικών κινητήρων μέχρι το 2035 αναφέροντας πως θα πρέπει να μείνουν στη “ζωή” για περισσότερο τα Plug-in υβριδικά μοντέλα. Η συζήτηση των Γάλλων πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό Macron και συμμετείχαν ανώτατα στελέχη εταιρειών όπως η Stellantis, η Renault και η Valeo.
Καλιφόρνια: Γιατί 1 στους 5 εγκαταλείπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Οι Γάλλοι εκτιμούν ότι η απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί σοβαρές επενδύσεις ύψους 17,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τη χώρα. Αυτό είναι το ποσό που θα πρέπει να δαπανηθεί σε βάθος 10ετίας προκειμένου να αναπτυχθούν σταθμοί φόρτισης, σταθμοί υδρογόνου και συναφών υπηρεσιών. Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η γαλλική κυβέρνηση υπολογίζει σε απώλεια περίπου 100.000 θέσεων εργασία, αν καταργηθούν απότομα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Παρόμοιο κλίμα επικράτησε και στη Γερμανία, με τον Υπουργό Μεταφορών Αντρέας Σέιερ να προειδοποιεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι θέτει υπερβολικά αυστηρούς στόχους. “Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές, αλλά θα πρέπει να είναι τεχνικά εφικτές”, δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο Τύπου DPA.