Κατασκευαστές για ηλεκτρικά: Ανέφικτος ο στόχος της Ε.Ε. για το 2030

Εκτός πραγματικότητας είναι ο νέος στόχος της Ε.Ε. για τις μελλοντικές πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σύμφωνα με τη Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών.
Ηλεκτρικό Nissan LEAF

Ακόμη μεγαλύτερη είναι η οικονομική πίεση της Ε.Ε. προς κατασκευαστές και κοινό αναφορικά με τους νέους στόχους που τέθηκαν για την ταχύτερη υιοθέτηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων επί ευρωπαϊκού εδάφους, σε μια εποχή όπου γίνονται πρωτοφανείς αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Έπειτα από τους νέους στόχους που ανακοίνωσε η Κομισιόν, για 30 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2030, έρχεται η αντίδραση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών (European Automobile Manufacturers Association -ACEA), η οποία, σε σχετική της ανακοίνωση, κάνει λόγο για σενάριο που απέχει πολύ από τη σημερινή πραγματικότητα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ACEA, οι κατασκευαστές βρίσκονται ήδη σε συμφωνία με το όραμα της Ε.Ε. για τον εξηλεκτρισμό του συνόλου των αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αυτό φαίνεται και από τον συνολικό ετήσιο προϋπολογισμό των εταιριών που αγγίζει τα 60,9 δισ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος του πηγαίνει στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των υποδομών τους αλλά και στην μετατροπή των εργοστασίων σε μονάδες με ουδέτερο κλιματικό αποτύπωμα.

Διαβάστε επίσης: Να πώς επηρέασε την παραγωγή ο κορωνοϊός στην Ε.Ε.

Ωστόσο τα 30 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα που θέλει να δει η Κομισιόν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε. έως το 2030 είναι ένα όραμα που δεν έχει επαφή με τη σημερινή πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Eric-Mark Huitema, γενικό διευθυντή της ACEA. Οι συντηρητικές εκτιμήσεις της Κομισιόν, σύμφωνα με την ACEA, αναφέρουν πως έως το 2030 θα χρειάζονται 3.000.000 σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού, ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν 200.000. Οπότε την επόμενη 10ετία οι σταθμοί θα πρέπει να 15πλασιαστούν το λιγότερο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης το 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Ε.Ε. 243 εκατ. αυτοκίνητα, από τα οποία λιγότερα από 615.000 ήταν αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων -αμιγώς ηλεκτρικά ή οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και ηλεκτρικούς κινητήρες. Τα ηλεκτρικά οχήματα δηλαδή αναλογούν μόλις στο 0,25% επί του συνόλου (!) και για να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε. η κυκλοφορία τους θα πρέπει να αυξηθεί κατά 50 φορές τα επόμενα δέκα χρόνια.

“Παρά τις επενδύσεις του κλάδου σε τέτοιου είδους οχήματα αλλά και το ολοένα αυξανόμενο μερίδιο που έχουν στην αγορά, δεν είναι όλα ακόμη έτοιμα για ένα τόσο μεγάλο άλμα”, αναφέρει ο Eric-Mark Huitema, ο οποίος επισημαίνει πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η ευρεία διαθεσιμότητα του δικτύου σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού, τόσο για τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα.

“Η Κομισιόν θα πρέπει να εξισορροπήσει το επίπεδο φιλοδοξίας που έχει για την ανάπτυξη των υποδομών σε όλη την Ευρώπη με εκείνο για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα. Είναι πολύ απλό: Όσο πιο ψηλά μπαίνουν οι στόχοι για το κλίμα, άλλο τόσο πρέπει να μπαίνουν και για τις υποδομές. Δυστυχώς βλέπουμε αναντιστοιχία μεταξύ αυτών των δύο δεδομένων σε επίπεδο Ε.Ε.”, υπογραμμίζει ο Huitema.

Διαβάστε επίσης – Μέση ηλικία στόλου στην Ευρώπη. Στις τελευταίες θέσεις η Ελλάδα

Ο γενικός διευθυντής της ACEA τονίζει επίσης πως θα πρέπει να ασκηθεί πίεση και σε επίπεδο κρατών-μελών με την Ε.Ε. να εφαρμόζει στόχους που θα πρέπει να πιάσει η εκάστοτε κυβέρνηση και όχι να περιμένει από το κάθε κράτος να ενεργήσει εθελοντικά καθότι παρατηρείται μεγάλη διαφορά μεταξύ μεταξύ των χωρών που ήδη δείχνουν σημαντική δραστηριότητα στο συγκεκριμένο κομμάτι και σε εκείνων που κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση, όπως είναι και η Ελλάδα.

Ο Huitema τέλος αναφέρει και ένα ακόμη πολύ σημαντικό δεδομένο που έχει να κάνει με τις συνήθειες των Ευρωπαίων, με το μέσο όρο να κρατά το αυτοκίνητο που έχει αγοράσει για 11 χρόνια. Με τους στόχους που έχει θέσει η Ε.Ε., τα αυτοκίνητα θα γίνουν ακόμη πιο ακριβά στο άμεσο μέλλον και η φυσική αντίδραση του κοινού θα είναι να κρατήσει για ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το αυτοκίνητο που έχει ήδη στην κατοχή του. Αυτό θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην αύξηση των πωλήσεων των νέων μοντέλων και την ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών και σίγουρα και για τους στόχους που έχει θέσει η Ε.Ε.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....
Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....
Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Είναι με διαφορά η δημοφιλέστερη μάρκα στην Ευρώπη! Δείτε την εταιρεία που πουλάει περισσότερο από την Toyota το 2025......
Το υβριδικό B-SUV της κινέζικης εταιρείας ξεχώρισε στην ελληνική αγορά από την επιτροπή του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” και είναι υποψήφιο για τον τίτλο....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα