Νέο Kia e-Soul: Το ηλεκτρικό alter ego του Soul

Η Kia παρουσίασε το e-Soul, την ηλεκτρική έκδοση δηλαδή του γνωστού μας Soul, η οποία θα κάνει την ευρωπαϊκή της πρεμιέρα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Βρείτε μας στο

Το Kia Soul βρίσκεται πλέον στην τρίτη γενιά του και στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης θα δούμε για πρώτη φορά, επί ευρωπαϊκού εδάφους, τη νέα, ηλεκτροκίνητη έκδοσή του, η οποία ονομάζεται e-Soul. Αισθητά διαφοροποιημένο σε εμφάνιση, προκειμένου να διαχωρίζεται από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του, το Kia e-Soul θα διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας. Η μία θα αποδίδει 136 ίππους και 395 Nm ροπής και θα τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 39,2 kWh, ενώ η άλλη θα αποδίδει 204 ίππους με 395 ροπής και η μπαταρία της θα είναι 64 kWh.

Προφανώς οι δύο εκδόσεις έχουν σημαντικές διαφορές τόσο ως προς τις επιδόσεις όσο και ως προς την αυτονομία. Συγκεκριμένα, το ισχυρότερο εκ των δύο Kia e-Soul θα έχει αυτονομία 452 χιλιομέτρων, τη στιγμή που το βασικό θα έχει 277 χιλιόμετρα αυτονομίας. Για το 0-100 χλμ./ώρα η βασική έκδοση χρειάζεται 9,6 δλ. ενώ η ισχυρότερη ολοκληρώνει την ίδια δοκιμασία σε 7,6 δλ.

Και οι δύο εκδόσεις πάντως εφοδιάζονται με σύστημα φόρτισης CCS (Combined Charging System) το οποίο μέσω σημείου φόρτισης 100 kW (ταχυφορτιστή) φορτίζει τη μπαταρία από το 20% στο 80% σε 42 λεπτά.

Προκειμένου η Kia να εξασφαλίσει πως η αυτονομία είναι η βέλτιστη σε κάθε περίπτωση και περίσταση, έχει εφοδιάσει το e-Soul με μία σειρά από συστήματα ανάκτησης ενέργειας αλλά και με ειδικό σύστημα κλιματισμού, το οποίο καταναλώνει ενέργεια μόνο για τον οδηγό (και όχι για όλη την καμπίνα), αν αυτό είναι επιθυμητό.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Eco, Eco+ και Sport προκειμένου να επιλέξει αναλόγως διάθεσης και συνθηκών, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως το ηλεκτρικό Soul είναι και το πρώτο με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω (μπροστά έχει Γόνατα McPherson).

Το Kia e-Soul θα κατασκευάζεται στην Κορέα και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της μάρκας στο Gwangju και στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι διαθέσιμο στο τέλος Απριλίου.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr