Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο μας, από το πρώτο κι όλας lockdown, το κράτος, αν θέλει να λέγεται κράτος δικαίου, θα πρέπει να μεριμνήσει για την αναλογική μείωση των τελών κυκλφορίας για τα οχήματά μας. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει καραντίνα συνολικά τριών μηνών (και κανείς δεν ξέρει αν θα γίνει και τεσσάρων μηνών, μέχρι το τέλος του 2020) και εμείς να πρέπει να πληρώσουμε κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας για όλο τον χρόνο.
Μόλις σήμερα, υπήρξαν οι πρώτοι… ψίθυροι για παράταση καταβολής των τελών κυκλφορίας του 2021. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως μια παράταση που έτσι και αλλιώς κάθε χρόνο δίνεται και είναι 15 ημερών φέτος μπορεί να είναι δύο μηνών… Αυτή λέγεται πως είναι η πρόταση που έχουν κάνει οι εισηγητές στην κυβέρνηση.
Την ίδια στιγμή που οι παραχωρησιούχοι ζητούν εκατομμύρια ευρώ λόγω μειωμένης διέλευσης από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων τους… ο πολίτης αυτής της χώρας θα κληθεί να… βολευτεί με μία παράταση. Δεν φτάνει που, εκτός των άλλων πληρώνουμε ΚΑΙ τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει τώρα να τα πληρώνουμε και όταν δεν κυκλοφορούμε!
Αντί για τέλη κυκλοφορίας μήπως να τα κάνουμε τέλη… ακινησίας; Αυτό που εγώ έχω να προτείνω και επαναλαμβάνω, αν το κράτος θέλει να λέγεται κράτος δικαίου, είναι τέλη κυκλοφορίας αναλογικά με τους μήνες που χάθηκαν. Αν λοιπόν πληρώνεις 240 ευρώ τέλη κυκλοοφορίας ετησίως (20 ευρώ το μήνα δηλαδή), τότε θα πρέπει να αφερεθούν τρεις μήνες (3×20=60 ευρώ λόγω καραντίνας) από τα τέλη του 2021.
Επίσης, θα πρέπει στο εξής και για κάθε φορά που ανακοινώνεται Lockdown να υπάρχει αναλογική με την διάρκεια του Lockdown μείωση για τα τέλη κυκλοφορίας του εκάστοτε οχήματος.
Μένει λοιπόν να δούμε τι θα αποφασίσει η κυβέρνηση, καθώς σύντομα θα έχουμε επίσημες ανακοινώσεις. Εξάλλου μην ξεχνάμε πως τα λεφτά είναι πολλά, καθώς κάθε χρόνο το κράτος εισπράτει από τα τέλη κυκλοφορίας περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ.