Mazda: Δεκαετίες μπροστά από την εποχή της

Η Mazda παραμένει μέχρι σήμερα μία διαχρονικά καινοτόμα εταιρεία. Ας θυμηθούμε μερικούς "σταθμούς" στη μακροχρόνια ιστορία της...

Συμπληρώθηκαν 92 ολόκληρα χρόνια από τότε που η Mazda μπήκε στον κόσμο της αυτοκίνησης. Ας δούμε μερικούς σημαντικούς “σταθμούς” στην ιστορία της και πως κατάφερνε να διατηρείται μπροστά από την εποχή της.

100 χρόνια Mazda: Από τους φελλούς στα αυτοκίνητα (+video)

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1930, με τη Mazda να αποκαλύπτει το πρώτο της μηχανοκίνητο όχημα. Ήταν το τρίκυκλο pick-up, γνωστό ως Mazda-Go Type-DA, το οποίο κατάφερνε να πετύχει εντυπωσιακό ωφέλιμο φορτίο για την εποχή του. Ακολούθησε το Mazda-Go Type GA, οκτώ χρόνια αργότερα, ένα επίσης τρίτροχο όχημα με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις.

Πέρα από τον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων, σημαντική ήταν και η “στάση” της φίρμας στην μεγάλη έκρηξη της Χιροσίμα το 1945. Μπορεί η έδρα της να μην καταστράφηκε, αλλά στο εσωτερικό της στέγασε προσωρινά ένα νοσοκομείο. Ταυτόχρονα, για το επόμενο διάστημα η ιαπωνική εταιρεία εστίασε στην παροχή βοήθειας για την ανοικοδόμηση της ευρύτερης περιοχής.

Μερικά χρόνια αργότερα, ήρθε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Ονομάστηκε Mazda R360, ήταν τετραθέσιο με τετράχρονο κινητήρα και ημι-αυτόματο κιβώτιο (το πρώτο στην Ιαπωνία).

Επόμενος σημαντικός σταθμός στην ιστορία της φίρμας ήταν οι περιστροφικοί κινητήρες. Πρόκειται για την τεχνολογία που έγινε σήμα κατατεθέν της και το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοιου είδους μοτέρ ήταν το Cosmo Sport / 110S, εν έτει 1967. Η συνέχεια ήρθε με το θρυλικό RX-7, τη λαμπρή ιστορία του οποίου μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό μας αφιέρωμα.

Ασφαλώς δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Mazda MX-5, ένα αυτοκίνητο με κίνηση στον πίσω άξονα το οποίο παρουσιάστηκε το 1989. Τρεις δεκαετίες αργότερα, το MX-5 συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως ένα εκ των κορυφαίων roadster στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Σήμερα, η Mazda συνεχίζει να καινοτομεί σε επίπεδο κινητήρων και όχι μόνο. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, την τεχνολογία του βενζινοκινητήρα Skyactiv-X, ο οποίος για πρώτη φορά παγκοσμίως χρησιμοποίησε ανάφλεξη με συμπίεση, όπως συμβαίνει στους diesel.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο μεσαίο σεντάν της ιαπωνικής εταιρείας αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του....
Ήταν η τεχνολογία που εξάλειψε το turbo-lag και την είδαμε για πρώτη φορά στο Mazda RX-7. Ώρα να μάθουμε τι είναι το twin-scroll turbo και...
Ο Felix Heinrich Wankel συνέδεσε το όνομά του με τον ομώνυμο περιστροφικό κινητήρα, που πλέον συναντάμε σε μοντέλα της Mazda....
Η Mazda παρουσίασε τη νέα γενιά του CX-5, που έρχεται με περισσότερους χώρους και πιο εκλεπτυσμένο και προηγμένο από ποτέ....
Πριν από 35 χρόνια, το θρυλικό roadster έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Σικάγο. Το απόλυτο "success story" ξεκινούσε......
Ένα SUV που κινείται "κόντρα" στο ρεύμα της εποχής! Δείτε τις εντυπώσεις μας από την τετρακίνητη έκδοση του ιαπωνικού μοντέλου......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Opel Mokka GSE

Αυτό είναι το ισχυρότερο Opel παραγωγής – Με ισχύ 281 ίππων

Audi Q6 Sportback e-tron 2025

Το γερμανικό SUV με ευρυχωρία λιμουζίνας και κατανάλωση “παπιού”

VW Group

Ο όμιλος που “πρωταγωνιστεί” στην Ευρώπη – Ένα στα 4 ηλεκτρικά προέρχονται από αυτόν