Οι Ιάπωνες προχωρούν στο πρώτο “φρεσκάρισμα” του βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) με το ισχυρότερο και πιο “καθαρό” μοτέρ της Mazda να είναι πλέον διαθέσιμο για τα Mazda3 και CX-30 2021.
Ειδικότερα η απόδοση του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X ανεβαίνει τώρα κατά 6 επιπλέον ίππους, ενώ αυξημένη κατά 16 Nm παρουσιάζεται και η ροπή. Η ισχύς του φτάνει πλέον στους 186 ίππους στις 6.000σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στα 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν και βελτίωση της κατανάλωσης, η οποία, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP παρουσιάζεται μειωμένη κατά 0,4 λίτρα/100 χλμ. με μείωση και στις εκπομπές CO2 κατά 8 γρ/χλμ.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή ηλεκτρικό Mazda MX-30 145 PS (35,5 kWh)
Για να φτάσει στα παραπάνω νούμερα η Mazda βελτιστοποίησε την καύση, μείωσε τη συμπίεση από το 16,3:1 στο 15:1 που παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, άλλαξε τα πιστόνια με άλλα νέας σχεδίασης, ενώ αναβάθμισε και το λογισμικό διαχείρισης του ήπια υβριδικού συστήματος.
Οι εκδόσεις με τον κινητήρα e-Skyactiv X αποτελούν σήμερα το 40% των μοντέλων Mazda3 (hatchback και sedan) και CX-30 που πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά το 2020. Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive. Το Mazda3 Hatchback και το CX-30 e-Skyactiv X διατίθενται και με το προαιρετικό σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD).
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mazda CX-30 Skyactiv-X 2.0 GT Plus 180 PS
Να σημειωθεί ότι το Mazda3 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα e-Skyactiv X των 186 ίππων, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού εκπέμπει CO2 λιγότερα από 122 γρ./χλμ.