Με μοναδικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και πολύ χαμηλό βάρος σε σχέση με την απόδοσή του, ο περιστροφικός κινητήρας έχει συνδεθεί άρρηκτα με την ιστορία της Mazda εδώ και έξι σχεδόν δεκαετίες.
Διαβάστε επίσης: Νέο κατάστημα Mazda Autoone στο Μαρούσι
Το Mazda RX-8, η παραγωγή του οποίου σταμάτησε πριν από έντεκα χρόνια, ήταν το τελευταίο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που χρησιμοποιούσε περιστροφικό μοτέρ για την κίνηση του και όλα έδειχναν τότε ότι ο Wankel δεν θα επέστρεφε ξανά σε μοντέλο παραγωγής λόγω των ολοένα και αυστηρότερων ορίων στις εκπομπές ρύπων.
Ωστόσο οι Ιάπωνες δεν το έβαλαν κάτω, συνέχισαν να τον εξελίσσουν, τον έβαλαν εκ νέου στην παραγωγή και τον χρησιμοποιούν ξανά στα μοντέλα τους, σε νέο ρόλο, αυτή τη φορά ως range extender,. Ως μοτέρ δηλαδή που αποτελεί μέρος υβριδικού συστήματος κίνησης και παράγει ρεύμα για την μπαταρία και τα ηλεκτρικά τους ηλεκτρικούς κινητήρες που δίνουν κίνηση στους τροχούς.
Διαβάστε επίσης: Νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Eco Deal για το Mazda CX-60 PHEV
Το πρώτο Mazda που χρησιμοποίησε περιστροφικό μοτέρ για την κίνησή του ήταν το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), το μακρινό 1967 με τους Ιάπωνες να βελτιώνουν διαρκώς από τότε, την αξιοπιστία αλλά και την απόδοση του Wankel και να ταυτίζουν με αυτόν το όνομά τους.
Το τελευταίο Mazda που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με ρότορες είναι το MX-30 e-Skyactiv R-EV2, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού και με αυτό το μοντέλο η ιαπωνική εταιρεία ξεπέρασε το ορόσημο των δύο εκατομμυρίων μοτέρ Wankel.
Οι πωλήσεις του MX-30 e-Skyactiv R-EV2 με το range extender περιστροφικό κινητήρα θα ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες σε όλο τον κόσμο, ενώ σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του και στις ευρωπαϊκές αγορές.