Mercedes 290 GD: Φόρος τιμής στην θρυλική “καναδέζα”!

Γνωρίζεις πως προέκυψε η ονομασία "Καναδέζα"; Με αφορμή την ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων σήμερα, θυμόμαστε την θρυλική Mercedes 290 GD...
Καναδέζα

Το ημερολόγιο γράφει 21 Νοεμβρίου και η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας. Είναι μία καλή στιγμή να θυμηθούμε όμορφες στιγμές από την στρατιωτική μας θητεία και, ως λάτρεις των αυτοκινήτων, δεν γίνεται να μην περάσει από το μυαλό μας η θρυλική “Καναδέζα”. Όσοι κάναμε την θητεία μας ως οδηγοί, δύσκολα θα ξεχάσουμε το συγκεκριμένο όχημα, το οποίο άντεξε τα “βασανιστήρια” χιλιάδων οπλιτών. Ώρα να μάθουμε γιατί η σκληροτράχηλη Mercedes 290 GD “υπηρέτησε” με το παρατσούκλι… Καναδέζα!

Διαβάστε επίσης: Το στρατιωτικό όχημα που έδωσε στην Audi το έναυσμα για το “quattro” 

Το συγκεκριμένο όχημα είναι από τα πιο γνωστά του ελληνικού στρατού, εξυπηρετούσε και εξυπηρετεί διαφόρων ειδών μετακινήσεις, ενώ υπάρχουν και πολλές παραλλαγές του αμαξώματός του, ώστε να γίνεται κάθε φορά όσο το δυνατόν πιο πρακτικό. H κατασκευή του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκίνησε το 1979 και βασιζόταν στην Mercedes-Benz W462.

Η συμφωνία για την έλευσή του στις ελληνικές Ένοπλές δυνάμεις ήρθε προς τα τέλη του 1998, όταν υπογράφηκε σύμβαση του Γενικού Επιτελείου Στρατού με την ΕΛΒΟ για έναρξη παραγωγής. Η Mercedes 290 GD έχει μήκος 4.910 χλστ. και το βάρος της αγγίζει τα 2.400 κιλά, ενώ η απόστασή της από το έδαφος αγγίζει τα 211 χλστ. προσφέροντας εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες.

Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας 5κύλινδρος σε σειρά κινητήρας, ο οποίος είχε χωρητικότητα 2.874 κ.εκ. και απέδιδε 95 ίππους. Ασφαλώς, η κίνηση περνούσε και στους τέσσερις τροχούς, αν το επιθυμούσε ο οδηγός, και τον ρόλο της μετάδοσης αναλάμβανε ένα μηχανικό σασμάν 5+5 σχέσεων. Η μέγιστη ταχύτητα της Mercedes 290 GD άγγιζε τα 108 χλμ./ώρα και η αυτονομία που προσέφερε το ρεζερβουάρ των 96 λίτρων έφτανε τα 600 χλμ.

Η Mercedes 290 GD “υπηρέτησε” τον ελληνικό στρατό και όλοι μας την προσφωνούσαμε με το ψευδώνυμο “Καναδέζα”. Στην πραγματικότητα, η ονομασία ξεκίνησε από τα προηγούμενα οχήματα που είχαν τον ρόλο της Mercedes 290 GD. Μεταπολεμικά, τα πρώτα μεταφορικά οχήματα του στρατού ανήκαν στη σειρά των CMP “Canadian Military Pattern”, τα οποία κατασκευάζονταν στον Καναδά. Η Mercedes 290 GD ήταν το όχημα που τα διαδέχθηκε, αλλά το παρατσούκλι “Καναδέζα” έμεινε για πάντα!

Πλέον, η Mercedes 290 GD μετρά αντίστροφα και ετοιμάζεται να πάρει “απολυτήριο” από τον ελληνικό στρατό. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει αντικατάσταση από το 2022, όπου και θα αρχίσουν να αποσύρονται τα παλαιότερα οχήματα, έως και το 2030, οπότε και αναμένεται να ολοκληρωθεί η αντικατάσταση.​

Πηγή εικόνων: trackhead.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαθέσιμη στην Ελλάδα είναι η νέα Mercedes GLC με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχικά σε τρεις εκδόσεις με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Ένα SUV που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα προσφέροντας 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό! Δείτε τη νέα γενιά της Mercedes GLB......
Είναι ήδη διαθέσιμη ως ηλεκτρική και σύντομα θα προσφέρεται και ως "ανοιχτή"! Δείτε τις πρώτες εικόνες της Mercedes G-Class Cabriolet......
Η νέα γενιά της Mercedes CLA είναι πλέον διαθέσιμη και στο ελληνικό κοινό, σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Δείτε τις τιμές της....
Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

υβριδικά αυτοκίνητα

“Σάρωσαν” τα υβριδικά αυτοκίνητα στο 11μηνο του 2025 – Τα επιλέγει ένας στους δύο

test_dongfeng_box11

Δοκιμάζουμε το πρώτο μοντέλο της Dongfeng στην Ελληνική αγορά

Τέλη Κυκλοφορίας

Τέλη Κυκλοφορίας 2026: Διευκρινήσεις από την ΑΑΔΕ – Τι ισχύει για πρόστιμα και ακινησία