Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε οδηγήσει πρώτα ένα αυτοκίνητο στο εξωτερικό μένοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις και όταν έρθει η στιγμή να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα η συμπεριφορά του να μην μας ενθουσιάζει. Καθόλου παράξενο αν αναλογιστεί κανείς τις ιδιαιτερότητες του οδικού δικτύου μας, ειδικά του επαρχιακού!
Στην περίπτωση της Mercedes-AMG CLA 45 S συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η πρώτη επαφή μαζί της είχε πραγματοποιηθεί στην πίστα της Jarama που βρίσκεται λίγα μόλις χιλιόμετρα έξω από τη Μαδρίτη. Εξωπραγματικά κρατήματα, μειωμένη υποστροφή σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, περισσότερη δύναμη και απίστευτες αναρτήσεις συνέθεταν το παζλ αυτής της γνωριμίας. Επιστρέφοντας στην πρόσφατη δοκιμή μας επί ελληνικού εδάφους μπορεί να μην είχαμε την ευκαιρία να τη δοκιμάσουμε σε συνθήκες πίστας, παρόλα αυτά η συμπεριφορά της ήταν υποδειγματική ακόμα και στους δύσκολους ελληνικούς δρόμους. Ουδέτερη συμπεριφορά, ακριβές τιμόνι, γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και φυσικά ατελείωτη δύναμη από τον δίλιτρο κινητήρα turbo twin scroll, που αποδίδει 421 ίππους στην έκδοση S, με την πίεση του turbo να φτάνει τα 2,1 bar.
Για επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ. χρειάζεται μόλις 4’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 270 χλμ./ώρα. Πρόκειται για τον δυνατότερο δίλιτρο κινητήρα παραγωγής, με υποδειγματική λειτουργία ακόμα και στις χαμηλές στροφές καθώς δεν παρουσιάζει τη συνηθισμένη υστέρηση. Η εξελιγμένη τετρακίνηση 4MATIC+ κατανέμει την κίνηση σε κάθε τροχό ανάλογα με την πρόσφυση «διαβάζοντας» συνεχώς τις συνθήκες του οδοστρώματος. Το κιβώτιο ταχυτήτων AMG Speedshift DCT-8G διπλού συμπλέκτη, προσφέρει άμεσες αλλαγές, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας με αλλαγές από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Τα έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+, Slippery, Individual και Race) επεμβαίνουν στον κινητήρα, το κιβώτιο και τις αναρτήσεις, προσφέροντας μια εντελώς διαφορετική εμπειρία ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Ανάμεσα στο Comfort και το Race η διαφορά είναι τεράστια. Στην πρώτη περίπτωση η συμπεριφορά του πλησιάζει αυτή μιας απλής CLA, με λιγότερο σκληρή ανάρτηση, ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και χωρίς καθόλου θόρυβο στο εσωτερικό, ενώ στη ρύθμιση Race μεταμορφώνεται σε ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο.
Οι τιμές για τη CLA 45 με τους 387 ίππους ξεκινούν από 80.400 ευρώ, ενώ για την κορυφαία έκδοση S από 86.640 ευρώ.