Η Mercedes SL (R 107) αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της γερμανικής εταιρίας, όντας ένα μοντέλο που ανήκει σε μια από τις πλέον γνωστές “οικογένειες” της γερμανικής εταιρίας. Με παραγωγή που κράτησε σχεδόν δύο 10ετίες και πολύ καλές πωλήσεις όλο αυτό το διάστημα, για τον χαρακτήρα του μοντέλου, η συγκεκριμένη SL που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 1971 άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη Mercedes. Αςτο γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.
Διαβάστε επίσης – Τιμές Mercedes C-Class: Στη χώρα μας από 1.500 κ.εκ. (+video)
Η πρώτη R 107 που έκανε την εμφάνιση της ήταν η 350 SL, το πρώτο roadster αυτής της σειράς της Mercedes που έφερε κάτω από το καπό του 8κύλινδρο κινητήρα.
Αυτή ήταν παράλληλα και η πρώτη φορά στην ιστορία της Mercedes που ένα roadster μοντέλο δίνει ζωή στο coupe, αφού το 4θέσιο αυτοκίνητο που ακολούθησε (C 107) βασιζόταν στο ανοιχτό και όχι το αντίθετο.
Η Mercedes SL εισήγαγε αρκετές καινοτομίες για τη Mercedes και στον τομέα της ασφάλειας αφού το πλαίσιο της είχε σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο για να παραμορφώνεται ως ένα βαθμό ελεγχόμενα, κάτι που βρισκόταν τότε σε εμβρυικό στάδιο και ήταν σχεδόν ανήκουστο. Παράλληλα το ρεζερβουάρ βρισκόταν ακριβώς πάνω από τον πίσω άξονα για να προστατεύεται από αυτόν, ενώ οι εμπρός κολώνες του παρμπρίζ είχαν κατασκευαστεί από ατσάλι υψηλής αντοχής. Αυτή ήταν η πρώτη SL στην ιστορία που έφερε από το 1980 και ABS στον εξοπλισμό της, ενώ δύο χρόνια αργότερα την εμφάνιση του έκανε ο αερόσακος για τον οδηγό αλλά και οι προεντατήρες στις ζώνες ασφάλειας.
Διαβάστε επίσης – Mercedes Coupe και Cabrio: Μια 4θέσια ιστορία κομψότητας
Το 1980 ήταν και η χρονιά που η SL δέχτηκε και το πρώτο της αισθητικό φρεσκάρισμα, αποκτώντας παράλληλα και πιο ισχυρές εκδόσεις, ενώ το εσωτερικό της ήρθε πιο κοντά σε εκείνο της S-Class εκείνης της εποχής. Ένα ακόμη φρεσκάρισμα έγινε το 1985, όταν εκτός από τους κινητήρες, η Mercedes αναβάθμισε και την ανάρτηση.
Αυτή τη χρονιά έκανε την εμφάνιση του ξανά και ο “κωδικός” 300 SL με άμεση ιστορική αναφορά στο θρυλικό ομώνυμο μοντέλο από όπου και ξεκίνησε η σειρά το 1952. Στην κορυφή από πλευράς επιδόσεων βλέπουμε την 560 SL, που έφερε ένα μεγάλο V8 με χωρητικότητα στα 5,6 λίτρα, ο οποίος ωστόσο προοριζόταν για την αγορά των Η.Π.Α., εκεί που η SL γνώρισε μεγάλες εμπορικές δόξες.
Η αυλαία για την παραγωγή της R 107 έπεσε τελικά τον Αύγουστο του 1989 με το roadster της γερμανικής εταιρίας να δέχεται μόνο μικρές αισθητικές αλλαγές στα 18 χρόνια της παραγωγής του. Η εν λόγω SL έχει τη δεύτερη μακρύτερη διάρκεια παραγωγής στην ιστορία της Mercedes, πίσω μόνο από εκείνη της G-Class, ενώ συνολικά η παραγωγή της ανήλθε στις 237.287 μονάδες.