Μια συνέντευξη διαφορετική από τις άλλες (+video)

Οι συνομιλίες με οδηγούς και συνοδηγούς του WRC έχουν πάντοτε κάτι το ξεχωριστό, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που απλώς δεν μοιάζουν με καμία άλλη, γεγονός που τις κάνει μοναδικές

Βρείτε μας στο

Μια τέτοια εμπειρία βιώσαμε στις πρόσφατες δοκιμές εξέλιξης της M-Sport Ford στη χώρα μας. Στα πηδάλια του Ford Fiesta RS WRC βρέθηκαν για δύο ημέρες οι Sebastien OgierJulien Ingrassia και για δύο ημέρες οι Elfyn Evans – Dan Barritt (νικητές του περσινού Ράλι Ουαλίας).

Ιθύνων νους ήταν ο Λώρης Μελετόπουλος – εκ των κορυφαίων Ελλήνων συνοδηγών, γνωστός και ως «Ελ Εμ» –, που έφερε, μαζί με την ομάδα του, εις πέρας το απαιτητικό εγχείρημα με απόλυτη αρτιότητα. Ήταν η πρώτη ημέρα δοκιμών όταν ήρθε η στιγμή για το διάλειμμα των Elfyn Evans-Dan Barritt, στην ε.δ. Λιβαδειά. Ενήμεροι για την παρουσία μας, αναζήτησαν λίγη δροσιά και έτσι κατέφυγαν σε ένα από τα φορτηγά της ομάδας, προσκαλώντας να τους ακολουθήσουμε. Ο συνοδηγός Dan Barritt καθόταν ήδη στο πάτωμα, καθώς «ακριβώς από πάνω βρίσκεται το aircondition και το έχω ανάγκη». Μας προσκάλεσε δίπλα του, οπότε εν ριπή οφθαλμού μιλούσαμε με συνοδηγό εργοστασιακής ομάδας καθισμένοι στο πάτωμα. Ήταν λογικό η «επίσημη συνέντευξη» να εξελιχθεί γρήγορα σε «φιλική κουβέντα».

Ο 38χρονος Dan μας μίλησε για τα καθήκοντά του στις δοκιμές: «Έχω πολύ λιγότερη δουλειά από τον αγώνα, καθώς δεν έχουμε να κάνουμε πλοήγηση μεταξύ ειδικών, ούτε να μετράμε πιέσεις στα ελαστικά. Όμως η βασική δουλειά είναι η ίδια. Διαβάζω τις σημειώσεις για τη διαδρομή, ενώ κάποιες φορές προσπαθώ να αποκτήσω μια αίσθηση για το αυτοκίνητο, ώστε να την επιβεβαιώσω με τον οδηγό και να μεταφέρουμε σωστές πληροφορίες στους μηχανικούς». Ενώ μιλάμε με τον Dan, εμφανίζεται ο Elfyn Evans, που σχολιάζει «no problem, keep it up» και υπομονετικά στέκεται στη γωνία του στενού διαδρόμου, περιμένοντας τη… σειρά του.

«Η χρονιά είναι κακή για εμένα ως τώρα, οπότε πρέπει να δώσουμε έναν θετικό επίλογο και, φυσικά, να πάμε καλύτερα από όσο έχουμε πάει μέχρι στιγμής. Οι επόμενοι αγώνες είναι σημαντικοί, ενώ επίσης θα πάμε στην πατρίδα μου, την Ουαλία, οπότε προφανώς ανυπομονώ για αυτό. Ας περιμένουμε και βλέπουμε», ήταν τα λόγια του Evans, πριν μας πει για το αντικείμενο των δοκιμών πως «όταν έχεις τη δυνατότητα να κάνεις τεστ, προφανώς ο βασικός λόγος είναι ο επόμενος αγώνας, όμως δίνεται η ευκαιρία να δοκιμαστούν και νέα δεδομένα». Ποιοι είναι όμως οι αγαπημένοι αγώνες του 30χρονου οδηγού; «Από πλευράς οδήγησης, τίποτα δεν συγκρίνεται με τη Φινλανδία, όπου το συναίσθημα είναι τρομερό, ειδικά με τα σημερινά, πιο γρήγορα αυτοκίνητα. Καθαρά προσωπικά όμως, είναι ο αγώνας στο σπίτι (σ.σ.: Ουαλία). Η ατμόσφαιρα είναι πολύ οικεία και οι ειδικές πολύ ωραίες», δήλωσε ο Elfyn.

Αντί επιλόγου, να αναφέρουμε πως η παραπάνω, όχι συμβατική συνέντευξη, δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά είναι ζήτημα ιδιοσυγκρασίας και τρόπου ζωής των ράλι εν γένει. Ένα από τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει τα ράλι δημοφιλή, είναι ο χαρακτήρας των αθλητών, οι οποίοι, παρά τη φήμη και το δεδομένο ταλέντο τους, παραμένουν ιδιαίτερα προσιτοί και άμεσοι με τους φιλάθλους και τους δημοσιογράφους, κάτι που πολύ σπάνια συναντάς σε άλλα σπορ. Αρκεί να αναρωτηθείτε: Σε ποιο άλλο σπορ θα δείτε αθλητές που πρωταγωνιστούν σε παγκόσμιο επίπεδο να παραχωρούν χωρίς πρόβλημα συνεντεύξεις καθισμένοι στο πάτωμα, ή στριμωγμένοι στους στενούς διαδρόμους ενός φορτηγού χωρίς να δυσφορήσουν;

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr