Νέα Mercedes EQS: Αυτονομία… diesel και “διαστημική” αεροδυναμική

Η Mercedes αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τη νέα ηλεκτρική EQS με την αυτονομία της να είναι μόνο ένα από αυτά που εντυπωσιάζουν.

Βρείτε μας στο
Mercedes EQS 2021 ηλεκτρική Mercedes

Αυτονομία που φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα κατά το πρότυπο WLTP υπόσχεται η γερμανική εταιρία για τη νέα ηλεκτρική Mercedes  EQS, ένα μόνο από τα στοιχεία που έδωσαν οι Γερμανοί στη δημοσιότητα πριν από την επίσημη αποκάλυψη του πολυτελούς σεντάν που έχει προγραμματιστεί για τις 15 Απριλίου.

H Mercedes EQS θα είναι διαθέσιμη αρχικά σε δύο εκδόσεις από πλευράς απόδοσης, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και μία ακόμη ισχυρότερη έκδοση επιδόσεων, η οποία θα έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της Mercedes-AMG.

Διαβάστε επίσης: Οι τιμές της νέας Mercedes C-Class στην Ελλάδα (+video)

Η πρώτη πισωκίνητη έκδοση φέρει ηλεκτρικό μοτέρ μόνο στον πίσω άξονα με απόδοση στους 333 ίππους και τα 568 Nm. Αυτή θα είναι η EQS 450+, ενώ πάνω από αυτή θα βρίσκεται η 4κίνητη EQS 580 4MATIC+ με μοτέρ και στους δύο άξονες και συνολική απόδοση 523 ίππους και 855 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις η τελική περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.

Με την EQS το ντεμπούτο της κάνει η νέα γενιά μπαταριών 400 V της Mercedes με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις προηγούμενες και ωφέλιμη χωρητικότητα που φτάνει στα 107,8 kWh στην έκδοση με τη μεγαλύτερη συστοιχία, ήτοι 26% περισσότερο έναντι της EQC –90 kWh στη στάνταρ. Με τη μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών η αυτονομία φτάνει σε επίπεδα diesel αφού σύμφωνα με τους Γερμανούς και κατά το πρότυπο WLTP με μια φόρτιση μπορούν να διανυθούν έως και 770 χλμ.

Mercedes-AMG: Plug-in σύστημα ηλεκτροκίνησης με “άρωμα” F1

Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά φόρτισης, που μπορεί να ψυχθεί ή να θερμανθεί ανάλογα με τις συνθήκες, έχει μειώσει επίσης σημαντικά τη χρήση κοβαλτίου, μόλις στο 10%. ενώ το λογισμικό του ηλεκτρονικού συστήματος που τη διαχειρίζεται μπορεί να ενημερώνεται over-the-air καθόλη τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Η νεά μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιήσει ταχυφορτιστή έως 200 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής φτάνει έως τα 22 kW. Πέρα από τα προγράμματα ταχυφόρτισης το λογισμικό ελέγχου της μπαταρίας φέρει και πρόγραμμα πιο αργής φόρτισης που εξασφαλίζει την μακροζωία της.

Σύμφωνα με τη Mercedes η μπαταρία θα καλύπτεται από εγγύηση 10 ετών και 250.000 χλμ.

Παράλληλα, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι πανίσχυρο (μπορεί να ανακτά έως 290 kW κατά την επιβράδυνση) και ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να χειρίζεται την EQS μόνο με το δεξί πεντάλ φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του.

Τέλος, ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο που ξεχωρίζει από τα χαρακτηριστικά της EQS είναι ο… σούπερ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας. Με επίσημη τιμή μόλις 0,20 ανάγει το νέο sedan των Γερμανών όχι μόνο στην πιο αεροδυναμική Mercedes όλων των εποχών, αλλά και στο πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr