Νέα Skoda Octavia RS iV: Την “πρίζωσαν” με… 245 άλογα (+video)

Η Skoda παρουσίασε και επισήμως την κορυφαία έκδοση της Octavia, η οποία φέρει τα διακριτικά RS και για πρώτη φορά στην ιστορία της είναι υβριδική.

Βρείτε μας στο
skoda octavia rs

Η Skoda προσφέρει για πρώτη φορά ένα μοντέλο από την οικογένεια RS με plug-in-hybrid τεχνολογία, κάτι για το οποίο σας είχαμε ενημερώσει αρκετούς μήνες πριν, όπως μπορείτε να δείτε εδώ. Η νέα Skoda Octavia RS iV είναι εφοδιασμένη με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα 85 kW με συνολική ισχύ 245 ίππων. Έτσι συμπληρώνεται η εξηλεκτρισμένη γκάμα της Octavia, η οποία προσφέρεται σε τρεις ακόμη ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Την iV (plug-in υβριδικό που παράγει 204 ίππους) και τις e-TEC με 110 και 150 ίππους και ήπια υβριδική τεχνολογία.



Διαβάστε ακόμη: Σε πόση ώρα το λιπαντικό κυκλοφορεί στον κινητήρα;

Η Skoda έχει τοποθετήσει στην Octavia RS iV βενζινοκινητήρα TSI 1.4 λίτρων με 150 ίππους και ηλεκτροκινητήρα 85 kW. Μαζί, έχουν συνδυασμένη ισχύ 245 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm, η οποία μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός DSG, αυτόματου κιβωτίου με 6 ταχύτητες. Οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι περίπου 30 γρ./χλμ. στον κύκλο WLTP, πράγμα που σημαίνει ότι συμμορφώνεται ήδη με το νέο, αυστηρότερο πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d για όλα τα καινούργια ταξινομημένα οχήματα στην Ε.Ε., το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Διαβάστε ακόμη: Alfa Romeo Giulia GTA – Η επιστροφή ενός θρύλου

Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 37 Ah που ισοδυναμεί με 13 kWh, δίνοντας έτσι στο αυτοκίνητο ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ. Καθώς η ροπή 330 Nm που παρέχεται από τον ηλεκτροκινητήρα διατίθεται αμέσως, το RS iV η Octavia RS iV επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητά της είναι 225 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, μπορεί να φορτιστεί από μια τυπική, οικιακή πρίζα ή ένα wall box. Η θύρα φόρτισης είναι κρυμμένη στην πλευρά του οδηγού του μπροστινού προφυλακτήρα.

Η νέα Skoda Octavia RS iV διαθέτει ειδικά LED φώτα ομίχλης και μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών στάνταρντ. Οι δαγκάνες φρένων είναι κόκκινες, ενώ υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα, στο αμάξωμα.

Στο εσωτερικό της νέας Skoda Octavia RS iV, το μαύρο χρώμα ξεχωρίζει υπογραμμίζει την δυναμική διάθεση του αυτοκινήτου. Το δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών τριών ακτίνων φέρει λογότυπο vRS και διαθέτει χειριστήρια για τη λειτουργία του DSG. Τα μπροστινά σπορ καθίσματα διαθέτουν Alcantara προαιρετικά και δερμάτινη ταπετσαρία και είναι διακοσμημένα με λογότυπο RS.

Παράλληλα η Skoda παρουσίασε και δύο εκδόσεις της Octavia e-TEC που θα είναι και τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής της μάρκας που χαρακτηρίζονται από ήπια υβριδική τεχνολογία. Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI με 110 ίππους και ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με 150 ίππους εξοπλίζουν τις δύο εκδόσεις, που κάνουν χρήση μίζας με ιμάντα 48 volt. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 48 βολτ βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και έχει χωρητικότητα 0,6 kWh. Και τα δύο μοντέλα μπορούν να αναγνωριστούν με ένα συγκεκριμένο σήμα στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ώστε να μπορεί να αποθηκευτεί στην μπαταρία 48 volt. Αυτή η ενέργεια χρησιμοποιείται για την υποστήριξη του κινητήρα παρέχοντας επιπλέον έως και 50 Nm ροπής και, ανάλογα με την περίπτωση, καθιστά δυνατή την πλήρη απενεργοποίηση του κινητήρα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείτε με το θερμικό μοτέρ σβηστό. Μόλις απαιτηθεί η ισχύς του κινητήρα, ο κινητήρας επανέρχεται σε δράση σε κλάσματα δευτερολέπτου. Συνολικά, η ήπια υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τους δύο κινητήρες Skoda e-TEC επιτρέπει την εξοικονόμηση έως και 0,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ.

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr