Η γέννηση της Abarth το 1949 είναι απόλυτα συνδεδεμένη με μια ιστορία από τα παιδικά χρόνια του ιδρυτή της Carlo Abarth. Πριν καν κλείσει την πρώτη δεκαετία του, ο μικρός Carlo είχε καταφέρει να κυριαρχήσει στους αγώνες στα στενά της Βιέννης, καταφέρνοντας με το πατίνι που ο ίδιος είχε μετατρέψει, να κερδίζει πολύ μεγαλύτερα από την ηλικία του παιδιά.
Διαβάστε επίσης: Τα Abarth 595 και 695 στα χρώματα της… ιστορίας!
Η “αναβίωση” της ιστορίας του Δαυίδ και του Γολιάθ, θα κυριαρχούσε στη φιλοσοφία του Abarth μέχρι και το τέλος της ζωής του ως κατασκευαστή, χαρίζοντας του τη φήμη του δημιουργού “φονέων γιγάντων”.
Η αναγέννηση της μάρκας τον 21ο αιώνα συνέχισε πιστά στη φιλοσοφία του Carlo Abarth, με μοντέλα που προκαλούσαν συγκινήσεις αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους τους. Η πλέον ακραία έκφραση αυτής της φιλοσοφίας αποκαλύφθηκε το 2014, 50 ακριβώς χρόνια από τη δημιουργία του θρυλικού Fiat Abarth 695ss του 1964.
Η ιταλική εταιρεία είχε συνηθίσει το κοινό σε κατασκευές που μπορούσαν να εκθέσουν με την απόδοσή τους πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, αλλά με το 695 biposto η Abarth τολμούσε να ανεβάσει σε ένα νέο επίπεδο αυτή την αντίθεση μεγέθους και απόδοσης.
Διαβάστε επίσης:
Η “συνταγή” βασιζόταν για ακόμα μια φορά στο Fiat 500, όμως τώρα τα “συστατικά” ήταν πιο… πικάντικα από ποτέ. Βάση αποτέλεσε ο 16βάλβιδος turbo κινητήρας T-Jet των 1.368 κ.εκ., ο οποίος δέχθηκε τις περιποιήσεις των μηχανικών της μάρκας και έφτασε τους 190 ίππους στις 5.500 σ.α.λ.. Η εν λόγω απόδοση αποτελεί μέχρι και σήμερα ρεκόρ για το συγκεκριμένο σύνολο σε έκδοση δρόμου.
Με ειδική απόδοση 139 ίππων/λίτρο, την αναπνοή του κινητήρα του 695 biposto εξασφάλιζε το κιτ της BMC που μέσω ενός ευμεγέθους intercooler τροφοδοτούσε με αέρα τον στροβιλοσυμπιεστή GT 1446 της Garrett, με την εξαγωγή των καυσαερίων να γίνεται -με ένα εθιστικό ήχο- από την εξάτμιση της Akrapovic.
Εκτός από το ισχυρότερο, το 695 biposto, ήταν και το ελαφρύτερο μοντέλο της σειράς, με απόβαρο οριακά κάτω από τον ένα τόνο (997 κιλά). Σε αυτό συντελούσε σημαντικά η απουσία πίσω καθισμάτων, επιλογή που επέβαλε και την ονομασία biposto (διθέσιο), η χρήση των εξαιρετικά ελαφρών ζαντών της OZ διαμέτρου 18 ιντσών, η εκτεταμένη χρήση υλικών όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα, αλλά και το rollbar από τιτάνιο της Poggipolini.
Για τους πλέον σκληροπυρηνικούς υπήρχε η δυνατότητα εξοπλισμού του αυτοκινήτου για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του βάρους, με σταθερά εμπρός παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό και μικρά ανοίγματα. Όλα τα παραπάνω συντελούσαν σε μια αναλογία βάρους/ιπποδύναμης μόλις 5,2 κιλών/ίππο και κορυφαίες επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 230 χλμ./ώρα.
Το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια, τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα φρένα της Brembo και το κοντό μεταξόνιο δημιουργούσαν ένα εξαιρετικά ευέλικτο και διασκεδαστικό σπορ αυτοκίνητο. Το μυώδες αμάξωμα με τους επιθετικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τη μεγαλύτερη αεροτομή συμπλήρωναν την εικόνα σε επίπεδο αισθητικής και απόδοσης.
Η Abarth φρόντισε να προσφέρει με το 695 biposto, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο νόμιμο για χρήση στο δρόμο, και χειροκίνητο κιβώτιο τύπου “dog ring”, έτσι ώστε οι έμπειροι οδηγοί να μπορούν να αλλάζουν σχέση με εξαιρετική ταχύτητα και χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη, όπως και σε αγωνιστικές κατασκευές. Το κιβώτιο “συνόδευε” μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ ο επιλογέας ήταν εξίσου εντυπωσιακός στην εμφάνιση, όσο και στη χρήση.
Για τους λάτρεις των track days το 695 biposto ήταν επίσης διαθέσιμο με “track kit”, το οποίο περιλάμβανε καθίσματα Abarth Corse by Sabelt, ζώνες ασφαλείας 4 σημείων με έγκριση τύπου για αγωνιστική χρήση, κράνος 695 biposto, επίσης με έγκριση τύπου και ψηφιακό πίνακα πληροφοριών MXL2 της Aim, για συνεχή παρακολούθηση / καταγραφή και της παραμικρής πτυχής της απόδοσης του αυτοκινήτου.
Όλα τα παραπάνω καθιστούσαν το Abarth 695 biposto ένα “supercar τσέπης”, με τον χαρακτηρισμό να επιβεβαιώνεται όταν το μοντέλο της ιταλικής εταιρείας επιλέχθηκε το 2014 ως το επίσημο αυτοκίνητο της 16ης διοργάνωσης του αγώνα “Gumball 3000”, συμμετέχοντας στη ξεχωριστή αυτή διοργάνωση ανάμεσα σε περίπου 120 supercars απ’ όλο τον κόσμο.
“Νιώθω τιμή και συγκίνηση που θα είμαι ο πρώτος επίσημος οδηγός του Abarth 695 biposto, ενός αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει την ουσία της Abarth. Παρά το μέγεθος του, με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Abarth, την αγωνιστική καρδιά του και το πάθος για την ταχύτητα και τις προκλήσεις, το μικρό αυτό ιταλικό supercar αγκαλιάζει απόλυτα τις αξίες του ράλι “Gumball”, ήταν τα λόγια του Maximillion Cooper, ιδρυτή του διάσημου αγώνα.