Ο Κώστας Στεφανής μας παρουσιάζει το ηλεκτρικό VW ID.3

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει είναι ο τίτλος στο εξώφυλλο του TractioN Magazine Νοεμβρίου και με την ίδια φράση ξεκινώ την αναφορά μου στο VW ID.3 εδώ στο site μας.

Βρείτε μας στο

Το VW ID.3 είναι το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της γερμανικής μάρκας, που θα την μεταφέρει στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης, ενώ παράλληλα ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο όχι μόνο στην ιστορία της εμβληματικής εταιρίας αλλά και της αυτοκίνησης γενικότερα.

Δείτε επίσης: Το νέο VW Golf σε έκδοση φυσικού αερίου

Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα χάρη στην κοσμογονία που συντελείται και αναμφίβολα τα επόμενα πέντε χρόνια όλα θα είναι διαφορετικά στο μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.

Το ID.3 σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, βασίζεται σε εξειδικευμένη αρθρωτή πλατφόρμα που αφορά τις ηλεκτροκίνητες προτάσεις της VW και ακούει στον κωδική ονομασία MEB. Μάλιστα το αυτοκίνητο εξασφάλισε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, με υψηλές βαθμολογίες προστασίας τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά (δείτε εδώ το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP).

Στην Ελληνική αγορά το ID.3 ξεκινά την εμπορική του καριέρα με μια ειδική έκδοση με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και κωδική ονομασία ID.3 1st Edition. Μάλιστα το λογότυπο 1ST υπάρχει σε αρκετά σημεία του ID.3 όπως στη βάση του τιμονιού όσο και στο πλαϊνό μέρος των φτερών. Επιπλέον τα πεντάλ γκαζιού και φρένου διακοσμούνται με ένθετα αλουμινίου με σχεδίαση Play & Pause και με χαρακτηριστικά σύμβολα. Ολοκληρώνοντας τα χαρακτηριστικά στοιχεία της 1ST Edition στην πίσω κολώνα υπάρχουν διακοσμητικές επενδύσεις Silver Glossy. Ακόμη και σε αυτή την ειδική έκδοση υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού.

Σχεδιασμός
Αναμφίβολα το ID.3 διαθέτει σχεδιαστική προσωπικότητα βασισμένη στην φιλοσοφία one box των δημιουργών του, με άκρως ανθρωποκεντρική φιλοσοφία. Η περσίδα που βρίσκεται στη θέση της μάσκας των κλασικών μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, ενεργοποιείται ηλεκτρικά όταν οι μονάδες ισχύος θέλουν ψύξη, διαφορετικά παραμένουν κλειστές ώστε να βοηθούν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Οι εξωτερικές διαστάσεις του ID.3 είναι συγκρίσιμες με αυτές του Golf, η ευκινησία του, κύκλος στροφής είναι μόλις 10,2 μέτρα αντίστοιχος του up!  και οι επιδόσεις του αντίστοιχες ενός GTI με επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 7,3 δευτερόλεπτα.

Εσωτερικό
Αντίστοιχα στο εσωτερικό υπάρχει μίνιμαλ αισθητική προσέγγιση με πολύ φωτεινό περιβάλλον. Στο οπτικό πεδίο του οδηγού υπάρχει μια οθόνη 5,3 ιντσών με εντυπωσιακό σχεδιασμό και στήριξη. Στο δεξιό της άκρο υπάρχει ένας εξίσου εντυπωσιακός διακόπτης που λειτουργεί ηλεκτρονικά μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει αν θα κινηθεί εμπρός ή πίσω. Στη μέση του ταμπλό υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών με κλίση προς τον οδηγό  θυμίζοντας tablet. Μέσα από αυτή ο οδηγός διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες από τηλέφωνο, ψυχαγωγία, πλοήγηση, ρυθμίσεις οχήματος αλλά και συστήματα υποβοήθησης. Ο χειρισμός όλων των λειτουργιών γίνεται με χειριστήρια αφής ή φωνητικά με το Hello ID ενεργοποιώντας αυξομείωση θερμοκρασίας και άλλες υπηρεσίες.

Χάρη στην αρθρωτή πλατφόρμα εξασφαλίζεται άπλετος χώρος για τους επιβάτες, παραπέμποντας σε μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα, ενώ διαθέτει μικρούς προβόλους και μακρύ μεταξόνιο. Ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί 385 λίτρα με όλους τους επιβάτες παρόντες, ενώ με μόνο τον οδηγό και αναδιπλωμένα καθίσματα αγγίζει τα 1.267 λίτρα.

Η ιστορία κάνει κύκλους και όπως ο θρυλικός σκαραβαίος πριν 82 (!) χρόνια είχε τον κινητήρα και την κίνηση στο πίσω μέρος του, έτσι και το μέλλον της αυτοκίνησης μέσω του ID.3 έχει τον ηλεκτροκινητήρα και την κίνηση στο πίσω μέρος. Μπορεί να “στροφάρει” μέχρι τις 16.000 στροφές, βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα και μεταφέρει τη ροπή του στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης μέσω διαφορικού. Άλλα εξαρτήματα όπως ψυγείο και σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο μπροστινό μέρος.

Μπαταρίες και αυτονομία
Τρεις διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας είναι διαθέσιμες για το ID.3 με την βασική έκδοση να προσφέρει ωφέλιμη ενέργεια 45 KWh και αυτονομία 330 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ισχύ 93 η 110 kW και αντίστοιχα 126 ή 150 ίππους. Η μεσαία μπαταρία διαθέτει  ωφέλιμη ενέργεια 58 KWh με αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα κατά WLTP. Σε αυτή την έκδοση ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 107 ή 150 kW και αντίστοιχα αποδίδει 146 ή 204 ίππους. Τέλος η μεγαλύτερη μπαταρία έχει ωφέλιμη ενέργεια 77 kWh και αυτονομία έως 550 χιλιόμετρα κατά WLTP και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 150 kW ή 204 ίππους.

Στο δρόμο
Το VW ID.3 1ST Edition βασίζεται στην μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh και ο κινητήρας αποδίδει 150 kW ή 204 ίππους με 310 Nm ροπή. Η αυτονομία του αγγίζει τα 420 χιλιόμετρα. Υπάρχουν διαθέσιμες τρεις διαφορετικές διαστάσεις ζαντών 18, 19 ή 20 ιντσών. Η VW έχει κάνει σοβαρή δουλειά με το ID.3 το οποίο σε ταξιδεύει με την γνωστή ησυχία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι στη σωστή κατεύθυνση από πλευράς άνεσης αλλά και σωστής-ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. Χαρακτηριστικά σε μια διαδρομή μου από πάτημα Χαλανδρίου μέχρι Ρουφ μέσω Κηφισιάς, Λεωφόρου Αλεξάνδρας, σταθμό Λαρίσης και Κωνσταντινουπόλεως ξεκίνησα με 100% φορτισμένες μπαταρίες και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας. Έφτασα στον προορισμό μου με μηδενική κατανάλωση ενέργειας λόγω ανάκτησης, έχοντας στην διάθεσή μου τον ίδιο αριθμό χιλιομέτρων αυτονομίας. Το ID.3 φορτίζει με πολλούς τρόπους, όπως η απλή οικιακή σούκο (δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη), μέσω οικιακού φορτιστή (Wallbox) και ταχυφορτιστή.

Η τιμολογιακή πολιτική λανσαρίσματος της ειδικής έκδοσης ID.3 1ST Edition και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων ξεκινά από τις 39.600 ευρώ (στην τιμή δεν έχει υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης, το οποίο στην συγκεκριμένη έκδοση ανέρχεται στα 4.790 ευρώ).

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως μαζί με το αυτοκίνητο προσφέρεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση και με δωρεάν εγκατάσταση οικιακός φορτιστής (Wallbox) ισχύος 11kW με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο Lan Wi-Fi για έλεγχο εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής και αναβαθμίσεις λογισμικού!

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr