Ο Κώστας Στεφανής στο Mercedes Safety Weekend

Σαββατοκύριακο τεχνολογίας που συνδέεται με την ασφάλεια στις επαγγελματικές μετακινήσεις διοργάνωσε η Mercedes Benz Ελλάς στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.



Έλληνες και ξένοι εκπαιδευτές με όλα τα επαγγελματικά οχήματα που παράγει η Mercedes, με πρακτικές ασκήσεις ενημέρωναν επαγγελματίες επισκέπτες και μη για το που έχει φτάσει η τεχνολογία στα επαγγελματικά οχήματα.

Παράλληλα οι επισκέπτες μπορούσαν να οδηγήσουν όλα τα Vans όπως τα Citan, Vito, Sprinter, XClass αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό eVito με αυτονομία 140 χιλιομέτρων. Σχεδόν όλες αυτές τις τεχνολογικές εφαρμογές που αυξάνουν στο έπακρο την ασφαλή μετακίνηση φορτηγών όλων των τονάζ, τις έχουμε κατά καιρούς δει σε δημοσιογραφικές αποστολές.

Ήρθε όμως η ώρα που όλη αυτή η τεχνολογία ασφάλειας και συνδεσιμότητας που συμπληρώνει τις οδηγικές ικανότητες κάθε επαγγελματία οδηγού αλλά και κάθε πιθανή στιγμιαία αφηρημάδα να εφαρμοστεί στα φορτηγά τις Mercedes καθιστώντας ασφαλέστερες τις μετακινήσεις, όπως: Πακέτο στάθμευσης με λειτουργία Drive Away Assist, σύστημα υποβοήθησης απόστασης Distronic με ραντάρ, ενεργή υποβοήθηση πέδησης Active Brake Assist, ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP, σύστημα Rear Cross Traffic Alert.

Άκρως εντυπωσιακός ο εξοπλισμός τεχνολογίας και συνδεσιμότητας των θηριωδών Actros με συρόμενο, να ανιχνεύουν ακινητοποιημένο όχημα ή πεζό που διασχίζει το δρόμο και να σταματούν με πλήρες φορτίο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού στα φρένα. Αλλά και η κλασσική αιτία πολλών ατυχημάτων, το κλασσικό νεκρό οπτικό σημείο, όταν η νταλίκα ανοίγεται για να στρίψει σε ορθή γωνία και κάποιος με ποδήλατο, μοτοσυκλέτα ή και αυτοκίνητο ακόμη προσπαθεί να «χωθεί» και να περάσει. Το Actros έχει αισθητήρες σε όλο το μήκος του, ανιχνεύει το όχημα και ακινητοποιείται!

Όμως, και στα μικρότερα Vans η τεχνολογία είναι πλέον παρούσα. Σύστημα που ανιχνεύει, στην οπισθοπορεία με νεκρή γωνία εισόδου σε κεντρικό δρόμο, τα επερχόμενα οχήματα και ακινητοποιεί το όχημα χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Αλλά και σύστημα διατήρησης και επαναφοράς της πορείας στην λωρίδα παράλληλα με ηχητική προειδοποίηση και φωτεινή ενημέρωση στον καθρέπτη για επερχόμενο όχημα ή αυτόματο σύστημα πέδησης σε περίπτωση ακινητοποιημένου οχήματος για την αποφυγή σύγκρουσης χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

Πολύ «ζουμερό» Σαββατοκύριακο σχετικά με την εφαρμοσμένη τεχνολογία ασφάλειας και συνδεσιμότητας σε φορτηγά ανεξαρτήτως μεταφορικού τονάζ. Τεχνολογία που μας μεταφέρει στο ασφαλέστερο μέλλον των μεταφορών μέσα από τις δημιουργίες της Mercedes.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr