Ο Λεονάρντο κάτι ήξερε

Σίγουρα κάτι παραπάνω από τον εφευρέτη του Dynasphere θα πρέπει να γνώριζε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι. Γι’ αυτό και άφησε τη μαγική ρόδα μόνο σαν μια τρελή ιδέα ανάμεσα στα σκίτσα του

Βρείτε μας στο


Η υπέροχη περίοδος της σύγχρονης ιστορίας κατά την οποία δεν υπήρχε κανένα όριο στον πειραματισμό με τις εναλλακτικές μεθόδους αυτοκίνησης δυστυχώς δεν θα επιστρέψει ποτέ.

Και μολονότι πάντα προτείνονται τολμηρές σχεδιαστικές προτάσεις εν είδει concept car, πολύ δύσκολα θα μπορέσει κάποιος να συναγωνιστεί σε πρωτοτυπία τον δόκτορα J.A. Purves. Πρόκειται για τον Βρετανό εφευρέτη του Dynasphere, αυτής της ρόδας που ήταν η ίδια ολόκληρη ένα όχημα. Και μάλιστα ηλεκτροκίνητο. Και μάλιστα στην αρχή της δεκαετίας του 1930.

Το όραμα του δρος Purves και του υιού του, με τη βοήθεια του οποίου κατασκεύασε το ένα και μοναδικό Dynasphere, ήταν όπως έπρεπε, μεγαλεπήβολο: Ο Purves έβλεπε μακριά στο μέλλον τις ρόδες του να κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη και όχι μόνο στην απλούστερη, τη μονοθέσια εκδοχή τους. Στα σχέδιά του υπήρχε ακόμη και ένα οκταθέσιο Dynasphere, κάτι σαν μίνι βαν για επιβάτες που θα έπρεπε να έχουν αυξημένη αντοχή στον ίλιγγο.

Το Dynasphere όντως γεννήθηκε μέσα από τα σημειωματάρια του Λεονάρντο ντα Βίντσι, καθώς ο μέγιστος πανεπιστήμονας είχε απεικονίσει πρόχειρα την ιδέα της κυλιόμενης ρόδας-μεταφορικού μέσου σε ιδιόχειρο σκίτσο.

Ο Purves, αιώνες αργότερα, δικαίωσε τον Ντα Βίντσι, προσαρμόζοντας ένα μικρό μοτέρ στο κάθισμα του οδηγού και όλο αυτό στις στρογγυλές ράγες της ρόδας. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μονοθέσιο όχημα που δεν έστριβε και δεν φρέναρε – αλλά έκανε τρομερή εντύπωση. Σαν τη ρόδα ενός λούνα παρκ.

mm
Δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ηλεκτρονικά ΜΜΕ από το 1990. Συνεργάτης της εκπομπής Traction από το πρώτο επεισόδιο, ομοίως και του Traction Magazine. Σπούδασε φιλοσοφία και ψυχολογία. Συγγραφέας των βιβλίων «Ayrton Senna A Deus I & II» και «Senna, Το πνεύμα της ταχύτητας». Στο ατύχημα του Niki Lauda ήταν 9 ετών.

E-mail: vtsakiroglou@traction.gr