Οδήγηση: Χειρότερα τα multimedia συστήματα από ουσίες…

Ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας για τη διάσπαση της προσοχής του οδηγού κατά την αλληλεπίδραση του με τα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων.

pornohub
sex videos
mallu sex blonde girlfriend wants to fuck point of view.
Βρείτε μας στο
Multimedia συστήματα πολυμέσων ασφάλεια οδήγηση

Το αλκοόλ και η κάνναβη μειώνουν σημαντικά τους χρόνους αντίδρασης ενός οδηγού πίσω από το τιμόνι, κάτι φυσικά που γνωρίζουμε όλοι. Αυτό που ίσως μας διέφευγε ως τώρα είναι η επιρροή που έχουν στις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά του οδηγού τα συστήματα πολυμέσων που βρίσκονται στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα. Η Κομισιόν άλλωστε αναφέρει ότι τα multimedia συστήματα μπορεί να ευθύνονται για το 10%-30% του συνόλου των συγκρούσεων στους δρόμους της Ευρώπης σύμφωνα με παλιότερη έρευνα. Νέα έρευνα στη Βρετανία έρχεται να ρίξει φως ακριβώς πάνω σε αυτό με τα ευρήματα να είναι τουλάχιστον ανησυχητικά.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το κέντρο έρευνας και καινοτομίας στις μεταφορές και την κινητικότητα TRL Limited, για λογαριασμό της βρετανικής IAM RoadSmart της  μεγαλύτερης ανεξάρτητης φιλανθρωπικής οργάνωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο σε θέματα οδικής ασφάλειας, της FIA και του Rees Jeffreys Road Fund. Τα ευρήματα συγκρίθηκαν και με προηγούμενες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί για τη διάσπαση του οδηγού που αφορούν στη χρήση κινητού τηλεφώνου αλλά και την επήρεια ουσιών όπως το αλκοόλ και η κάνναβη.

Η έρευνα είχε ως αντικείμενο εξέτασης τον αντίκτυπο κατά την οδήγηση που έχουν στη συμπεριφορά του οδηγού τα συστήματα με λογισμικό Android Auto και Apple CarPlay.


Για τις ανάγκες της έρευνας αξιολογήθηκε η συμπεριφορά 20 οδηγών που είναι εξοικειωμένοι με συστήματα που φέρουν Android Auto και άλλων 20 που είναι εξοικειωμένοι με Apple CarPlay. Και στις δύο περιπτώσεις οι οδηγοί κλήθηκαν να κάνουν την ίδια διαδρομή τρεις φορές: την πρώτη χωρίς να αλληλεπιδρούν με κανένα σύστημα, τη δεύτερη αλληλεπιδρώντας μόνο μέσω φωνητικών εντολών και την τρίτη μόνο μέσω των φυσικών χειριστηρίων και της οθόνης αφής.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης οι οδηγοί έπρεπε να ακολουθήσουν ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο σε σταθερή απόσταση, το οποίο αυξομείωνε την ταχύτητά του ομαλά από τα 70 έως και τα 110 χλμ./ώρα.

Παράλληλα έπρεπε να αναζητήσουν μουσική στην εφαρμογή Spotify και στο ραδιόφωνο, να κινηθούν στον αυτοκινητόδρομο και να χρησιμοποιήσουν το σύστημα πλοήγησης για να φτάσουν σε δύο προορισμούς. Έπρεπε επίσης να πραγματοποιήσουν 8άρια διαβάζοντας ταυτόχρονα μηνύματα ή πραγματοποιώντας μια κλήση. Τέλος, ζητήθηκε από τους οδηγούς να αναμοσβήσουν τη μεγάλη σκάλα τους κάθε φορά που μια κόκκινη μπάρα εμφανιζόταν στην οθόνη τους- 4 φορές σε κάθε διαδρομή.

Οι οδηγοί αξιολογήθηκαν στον χρόνο αντίδρασης τους αναφορικά με την εμφάνιση της μπάρας, την συμπεριφορά τους ως προς την ταχύτητα κίνησης, τη θέση του οχήματος επί της λωρίδας κίνησης και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, και την κίνηση των ματιών τους. Τέλος έπρεπε να δώσουν και μια δική τους αξιολόγηση για την απόδοση τους. Φυσικά η έρευνα δεν έγινε σε δημόσιο δρόμο αλλά στον υπερσύγχρονο προσομοιωτή της TRL.

Ο πίνακας που σας παραθέτουμε είναι κατατοπιστικός για την αύξηση στο χρόνο που χρειάζεται ένας οδηγός για να αντιδράσει σε ένα ερέθισμα σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας αλλά και προηγούμενων ερευνών.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο τυπικός χρόνος αντίδρασης για έναν οδηγό σε ένα ερέθισμα είναι ένα δευτερόλεπτο, χωρίς να διασπάται η προσοχή του, η χρήση Android Auto και Apple CarPlay, μέσω φωνητικών εντολών αυξάνει αυτό το χρόνο κατά 30% και 36% αντίστοιχα. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 53% και 57% αντίστοιχα όταν χρησιμοποιούνται τα χειριστήρια και η οθόνη αφής!

Όπως βλέπετε και στον πίνακα η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στα νόμιμα όρια (τα οποία είναι ψηλότερα στη Βρετανία από ό,τι στην Ελλάδα) αυξάνει το χρόνο αντίδρασης κατά 12% και η κάνναβη κατά 21%. Και τα δύο νούμερα, παρότι σημαντικά για την ασφάλεια μας πραγματικά ωχριούν μπροστά στον αντίκτυπο που έχουν τα συστήματα πολυμέσων τα οποία ξεπερνούν και τη χρήση κινητού κατά την οδήγηση (46%).

Στην πράξη τα παραπάνω ποσοστά σημαίνουν ότι αν κινούμαστε με ταχύτητα 112 χλμ./ώρα (70 μίλια/ώρα) θα χρειαστούμε από 18,7 έως και 24,9 μέτρα περισσότερα για να ακινητοποιήσουμε το όχημα μας, όσο είναι και το μήκος 4-5 οχημάτων, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν παράλληλα ότι ένιωθαν πιο άνετα όταν οδηγούσαν χωρίς να τους αποσπά κάτι την προσοχή, ενώ βρήκαν τον χειρισμό μέσω της οθόνης αφής και των χειριστηρίων πιο δύσκολο σε σχέση με τις φωνητικές εντολές.

Η έρευνα έδειξε επίσης και σημαντικές αποκλίσεις -περί το μισό μέτρο- ως προς τη θέση του οχήματος στη λωρίδα (δεξιά-αριστερά) αλλά και ως προς το προπορευόμενο όχημα. Για τη διαδρομή με τις φωνητικές εντολές η μέση απόσταση αυξάνονταν κατά 30 μέτρα, στα 131, έναντι 101 μέτρων χωρίς διάσπαση προσοχής και κατά 32 μέτρα με τη χρήση της οθόνης και των χειριστηρίων.

Ένα εξίσου σημαντικό εύρημα είναι και ο χρόνος που παίρνουν οι οδηγοί τα μάτια τους από το δρόμο, ο οποίος μπορεί να φτάσει έως και τα 16 δευτερόλεπτα (!), χρόνος που αντιστοιχεί σε… μισό χιλιόμετρο οδήγησης με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (112 χλμ./ώρα).

“Ενώ προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι τα Apple CarPlay και Android Auto αποδίδουν καλύτερα σε σχέση με τα παραδοσιακά κουμπιά και χειριστήρια, τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι ανησυχητικά αναφορικά με την εξέλιξη και τη χρήση των συστημάτων τελευταίας γενιάς. Οτιδήποτε παίρνει τα μάτια και το μυαλό του οδηγού από τον δρόμο είναι άσχημα νέα για την ασφάλεια”, αναφέρει σχετικά ο Neil Greig, διευθυντής ερευνών της IAM RoadSmart.

Ο Greig τονίζει παράλληλα την ανάγκη που δημιουργείται για περαιτέρω “ανοιχτές” δοκιμές των multimedia συστημάτων αλλά και τη δημιουργία ενιαίων προδιαγραφών με σκοπό τη μείωση της διάσπασης της προσοχής του οδηγού.

Αναλυτικά τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε η έρευνα αλλά και τα ευρήματα της μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

tamilsexstories
sex videos nice view on my hungry gaping pussy.
https:/www.auntysextube.com cream pie cravings.
mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: [email protected]