Οδηγούμε στη Ρώμη το Hyundai i30 N

Ο Μάνος Στεφανής ταξίδεψε στη Ρώμη και οδήγησε το νέο, πολύ δυνατό Hyundai i30 N στην πίστα της Vallelunga

Βρείτε μας στο

H Hyundai έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια πως κοιτάει στα μάτια τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό. Το επόμενο, λογικό βήμα ήταν να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με επιρροές από την εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Το i30 N σηματοδοτεί την είσοδο των Κορεατών σε μια καυτή κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό. Μάλιστα από τον τρόπο εμπλοκής τους είναι φανερό πως σκοπεύουν να πρωταγωνιστήσουν. Στην εξέλιξη άλλωστε του αυτοκινήτου έχουν συμμετάσχει κορυφαία στελέχη του χώρου, με μεγάλη προϋπηρεσία σε μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η επιλογή του «Ν» δεν είναι τυχαία και προέρχεται τόσο από τα αρχικά της πόλης Namyand στη Ν. Κορέα, όπου βρίσκεται το κέντρο έρευνας της Hyundai, όσο και από την πίστα του Nurburgring, όπου πραγματοποιήθηκε και το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξής του. Οι διαφοροποιήσεις στον εξωτερικό σχεδιασμό σε σχέση με τις απλές εκδόσεις i30 είναι εμφανής, χωρίς όμως να είναι προκλητικές. Οι τροχοί των 19 ιντσών με τις κατακόκκινες δαγκάνες ξεχωρίζουν, οι προφυλακτήρες έχουν επανασχεδιασθεί, η πίσω αεροτομή συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής, οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση.

Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν τα bucket καθίσματα και το δερμάτινο τιμόνι, ενώ η οθόνη αφής των 8 ιντσών φιλοξενεί το σύστημα infotainment. Κάτω από το καπό του i30 N βρίσκεται ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης, που αποδίδει 250 ίππους, αλλά στην κορυφαία έκδοση Ν Performance η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στους 275 ίππους. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 6,1’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με κοντή κλιμάκωση. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης του αυτοκινήτου στις στροφές, ενώ υπάρχουν πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης με δυνατότητα επιλογής μέσα από δύο διακόπτες στο τιμόνι. Ο αριστερός διακόπτης είναι υπεύθυνος για τα τρία «καθημερινά» προφίλ (Normal, Eco, Sport) και ο δεξιός για το N mode και Ν Custom, όπου ο οδηγός μπορεί να επέμβει στις εκάστοτε ρυθμίσεις. Η διαφοροποίηση του αυτοκινήτου από τη ρύθμιση Normal ώς τη ρύθμιση Ν είναι εντυπωσιακή.

Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις είναι εμφανώς σκληρότερες, η χαρτογράφηση του κινητήρα διαφορετική με αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα μερικώς απενεργοποιημένα και ο ήχος από την εξάτμιση αρκετά πιο έντονος, θυμίζοντας τα «σκασίματα» αγωνιστικού αυτοκινήτου! Η πίστα της Valelunga, λίγο έξω από τη Ρώμη, μας έδωσε το περιθώριο να δοκιμάσουμε με άνεση και σε ασφαλές περιβάλλον τις δυνατότητες του i30 N. Εκεί όμως που πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν στους επαρχιακούς δρόμους γύρω από την πίστα, όπου με χαρακτηριστική άνεση μπορούσε να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς.

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr