Όταν η Opel κατασκεύασε 1.000.000 αυτοκίνητα στο Eisenach

Μετά την επανένωση της Γερμανίας η Opel κινήθηκε άμεσα για την παραγωγή αυτοκινήτων στο Eisenach πριν από τρεις και πλέον δεκαετίες.
Opel Eisenach εργοστάσιο ορόσημο

Η Opel διατηρεί στενούς δεσμούς με το εργοστάσιο του Eisenach εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες. Η μάρκα με σήμα τον Κεραυνό ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιήθηκαν στην περιοχή το 1990, τη χρονιά της επανένωσης της Γερμανίας, θέτοντας τα θεμέλια για την κατασκευή αυτοκινήτων “made in Eisenach”, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Διαβάστε επίσης: Το μικρό SUV της Opel σε νέες χαμηλότερες τιμές

Το εργοστάσιο αναπτύσσεται συνεχώς στο πέρασμα των δεκαετιών και πρόσφατα βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τον Απρίλιο, το ολοκαίνουργιο Opel Grandland γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Eisenach.

Τα πρώτα Opel κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Eisenach
Μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, οι τότε υπεύθυνοι της Opel αναγνώρισαν γρήγορα τις δυνατότητες που προσέφερε η τοποθεσία του Eisenach για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε επίσης: Opel Frotera και Grandland σε νέες χαμηλότερες τιμές

Τον Μάρτιο του 1990, η Opel και η Automobilwerk Eisenach (AWE) ίδρυσαν την Opel-AWE-Planungs-GmbH, προωθώντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θουριγγίας. Μόλις δύο ημέρες μετά την επίσημη επανένωση της Γερμανίας, στις 5 Οκτωβρίου 1990, το πρώτο Opel Vectra βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ενός εργοστασίου της AWE.

Τον Φεβρουάριο του 1991 ξεκινά η κατασκευή του εργοστασίου της Opel στο Eisenach. Τον Σεπτέμβριο του 1992 και μετά από συνολική επένδυση ύψους περίπου ενός δισεκατομμυρίου γερμανικών μάρκων, η παραγωγή του Astra ξεκινά στο νέο εργοστάσιο του Eisenach, ενώ στις 3 Ιουνίου 1993, το πρώτο Corsa βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

Από τότε, η παραγωγή της Opel στο Eisenach γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Λόγω της μεγάλης ζήτησης, η παραγωγή κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990 επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο μικρό best-seller της Γερμανικής εταιρείας. Στις 10 Νοεμβρίου 1999, το εκατομμυριοστό Opel βγαίνει από την παραγωγή και παίρνει τον δρόμο του προς τον αγοραστή του στο Regensburg της Βαυαρίας. Είναι ένα μαύρο Corsa Edition “Edition 100” 65 ίππων.

Από την αρχή, το εργοστάσιο στο Eisenach εξελίσσεται συνεχώς και γρήγορα θέτει πρότυπα όσον αφορά την περιβαλλοντική συμβατότητα, την τεχνολογία κατασκευής και τα συστήματα παραγωγής. Υπάρχουν πέντε θεμελιώδεις αρχές: ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, συνεχής βελτίωση, διασφάλιση της ποιότητας από την αρχή, τυποποίηση και σύντομοι χρόνοι διεκπεραίωσης. Ως αποτέλεσμα, το εργοστάσιο αναγνωρίζεται πολλές φορές ως η πιο σύγχρονη και αποδοτική μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Το 2012, στα Astra και Corsa προστέθηκε το Adam. Μετά από εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων το 2019, το εργοστάσιο γίνεται πλέον αποκλειστικά υπεύθυνο για την παραγωγή του Grandland.

Το νέο Opel Grandland, το οποίο πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Eisenach. Η νέα γενιά του κορυφαίου SUV διατίθεται για πρώτη φορά και ως αμιγώς ηλεκτρικό Grandland Electric. Το νέο Grandland είναι το πρώτο Opel που βασίζεται στην BEV-native πλατφόρμα STLA Medium, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας έως 97 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) και επιτρέπει αυτονομία έως και περίπου 700 χιλιόμετρα (WLTP), χωρίς εκπομπές ρύπων.

Για τη μετατροπή του εργοστασίου του Eisenach σε κατάλληλο για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η Opel επένδυσε 130 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, έγιναν σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής, τροποποιήσεις στην τελική συναρμολόγηση, αυτοματοποιήσεις διαφόρων εργασιών και εγκατάσταση υπερσύγχρονων συστημάτων καμερών για καλύτερο έλεγχο. Δημιουργήθηκε επίσης ένα νέο εργαστήριο μπαταριών, όπου συναρμολογούνται οι συστοιχίες μπαταριών για το ηλεκτρικό Grandland.

Στο Eisenach σχεδιάζεται επίσης ένα ηλιακό πάρκο για την τροφοδοσία του εργοστασίου με “πράσινη” ενέργεια. Η σταδιακή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συμβάλλει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του εργοστασίου και στη συνέχιση της επιτυχίας του στο μέλλον.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Η Opel και η ADAC ανακοίνωσαν αλλαγές για τη σεζόν 2026 για το 1ο στον κόσμο Κύπελλο rally ηλεκτρικών ενιαίου τύπου με την αρχή να...
Η Peugeot παρουσίασε το Polygon concept, το μοντέλο που δείχνει τις σχεδιαστικές προθέσεις της εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον....
Το ταχύτερο ηλεκτρικό Opel έρχεται με 281 ίππους με την γκάμα του SUV της γερμανικής εταιρείας να έχει παράλληλα εκδόσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη....
Ονομάζεται Opel Mokka GSE, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα......
Το δεύτερο πιο δημοφιλές supermini στην Ελλάδα, μετά το Toyota Yaris! Δείτε την έκδοση που ξεχωρίζει για τη χαμηλή κατανάλωση......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής