PEUGEOT 405 Turbo 16: Γαλλική επανάσταση!

Με μόνιμη τετρακίνηση, 220 ίππους και 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, το κομψό Peugeot 405 στη sport έκδοση T16 ήταν από τα καλύτερα σεντάν της εποχής του.

Βρείτε μας στο

Η οδηγική απόλαυση ήταν πάντα στο DNA της Peugeot και η συγκεκριμένη έκδοση του 405 στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το αποδεικνύει περίτρανα. Απο το λανσάρισμά του το 1987, το 405 έφερε τα γονίδια ενός sport σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία ριζοσπαστική έκδοση.

Δείτε επίσης: Τμήμα αναπαλαίωσης δημιουργεί η Peugeot για τα ιστορικά της μοντέλα

Τουλάχιστον μέχρι το 1993, όταν λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημέιωτη ιστορική σημασία, αφού συνεπάγεται το θρύλο του Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989.

Το PEUGEOT 405 T16 εφοδιαζόταν με έναν εξελιγμένο κινητήρα, ιδανικό για οδηγούς που ήθελαν να συνδυάσουν τις αρετές ενός άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ αυτοκινήτου που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Κάτω από το καπό του είχε έναν 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή (turbo) της Garett που έφτανε τους 220 ίππους, λόγω της υπερπίεσης. Τιμή που χάριζε μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0 δλ. Τιμές εφικτές χάρη και στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.

Οι μόνες διαφορές του από τα… συμβατικά μοντέλα ήταν οι ζάντες 16 ιντσών, 5 ακτίνων ελαφριού κράματος – αντί των συνηθισμένων 15 ιντσών – και το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών. To 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το Peugeot 405 Mi16. Η ονομασία του, βρίσκεται στην πίσω θύρα του χώρου αποσκευών, αναγράφοντας το μοντέλο και το χαρακτηριστικό κόκκινο “T16”.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες.

Αγωνιστικές επιτυχίες:
• Μία έκδοση του 405 Τ16 με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε τον αγώνα Pikes Peak, του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».
• Το PEUGEOT 405 Turbo 16 (ολογράφως) Rally-Raid, ένα κουπέ εμπνευσμένο από το 405 σεντάν, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο συναπτούς αγώνες Rally Dakar, στο Παρίσι, το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr