Η Peugeot θεωρεί ότι το 9×8, ο νέος “εκπρόσωπος” της εταιρείας στους αγώνες αντοχής είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Για τους Γάλλους είναι ένα εμβληματικό αντικείμενο, μια αισθητική και τεχνική επανάσταση, μια απόλυτη σχεδιαστική περιπέτεια.
Ο Matthias Hossann, διευθυντής Σχεδίασης της Peugeot, το τοποθέτησε σε ένα “σκληρό” αρχιτεκτονικό περιβάλλον, πριν το 9Χ8 δίνοντας την ευκαιρία στη φωτογράφο μόδας και supercars Agnieszka Doroszewicz, να παίξει με το φως και τις αντιθέσεις του αγωνιστικού hypercar σε ένα βιομηχανικό σκηνικό. Οι φωτογραφίες της Doroszewicz είναι μια μεταφορά για το θρυλικό 24ωρο του Le Mans όπου το φως αλλάζει όσο περνούν οι ώρες.
Διαβάστε επίσης: Ταξίδι με ηλεκτρικό! Γίνεται; Πόσο καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες;
Για να δημιουργήσει το νέο 9×8 Hybrid Hypercar, η σχεδιαστική ομάδα της Peugeot έκανε μεγάλη προσπάθεια. Το εμπλούτισε με όλους τους σύγχρονους αισθητικούς κώδικες που συνδέονται με τη μάρκα: στάση αιλουροειδούς, ρευστές γραμμές που ενισχύονται από στοιχεία σπορ χαρακτήρα, κομψές και δομημένες πλευρές και, φυσικά, τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή του λιονταριού με τις τρεις νυχιές.
Με αυτόν τον τρόπο η γαλλική εταιρεία έδωσε την ευκαιρία στους σχεδιαστές της να δημιουργήσουν την εμφάνιση του αγωνιστικού της αυτοκινήτου, ένα πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για τους αγώνες όπου η σχεδίαση ακολουθεί πιστά τους κανόνες της μέγιστης δυνατής απόδοσης και όχι της αισθητικής. Συνήθως η δουλειά των σχεδιαστών περιορίζεται σε μικρές λεπτομέρειες. Όχι όμως και στην περίπτωση του 9×8.
Διαβάστε επίσης: Peugeot 405 Turbo 16: Γαλλική επανάσταση!
Για το Peugeot 9×8 Hybrid Hypercar, μηχανικοί και σχεδιαστές συνεργάστηκαν πολύ στενά για να επιτύχουν μια σύγκλιση μεταξύ στιλ και τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού οχήματος. “Το επίπεδο της συζήτησης ήταν απολύτως άνευ προηγουμένου. Ήμασταν σε επαφή με την ομάδα της Peugeot Sport και πραγματικά δουλέψαμε χέρι-χέρι μαζί τους.”, ο λέει ο Hossann
Ο απόλυτος πρεσβευτής της Peugeot Design και μια έμπνευση για μελλοντικές εξελίξεις, το Hybrid Hypercar 9X8 ανήκει στην τάση που έχει οριστεί για τα αυτοκίνητα της γκάμας, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου 308. Ήταν το 9×8 που έφερε για πρώτη φορά το νέο σήμα “Lion head”, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2021 πριν επίσης εμφανιστεί στο Peugeot 308.
“Η τεχνολογία του Peugeot 9×8 είναι εξ ολοκλήρου μια δημιουργία της Peugeot Sport και αυτό έπρεπε να το δείξουμε στη σχεδίασή μας. Χωρίς κανένα συμβιβασμό στις επιδόσεις, θέλαμε να του δώσουμε μια μοναδική συμπεριφορά, αλλά και να διατηρήσουμε την ιδέα ενός βελτιωμένου αμαξώματος, που έρχεται σε αντίθεση με τα πολύ γεωμετρικά αυτοκίνητα αντοχής της προηγούμενης γενιάς», εξηγεί ο Matthias Hossann.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της τεχνογνωσίας και του στυλ της Peugeot είναι εμφανές στην καμπίνα του 9×8, η οποία βασίζεται στο χαρακτηριστικό i-Cockpit της μάρκας. Ακριβώς όπως για ένα πρότζεκτ σειράς μοντέλων παραγωγής, η φροντίδα που δόθηκε στην εσωτερική σχεδίαση συνδυάστηκε με το απαιτητικό επίπεδο προϋποθέσεων για το εξωτερικό: ο οδηγός και οι θεατές μπροστά από τις οθόνες τους πρέπει να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε ένα Peugeot χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία. Επιπλέον, ολόκληρο το cockpit του 9×8 σχεδιάστηκε για να παρέχει τον υψηλότερο βαθμό εργονομίας και διαισθητικότητας για τους οδηγούς.
Ρήξη η… αγωνιστική
Το Peugeot 9×8 είναι μια ριζική ρήξη με τις προηγούμενες γενιές αγωνιστικών αυτοκινήτων και ανοίγει μια νέα εποχή για την γαλλική εταιρεία. “Αυτό το 9×8 είναι ένα πραγματικό ορόσημο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα είμαστε τυχεροί που ήμασταν μέρος του”, είπαν οι μελλοντικοί οδηγοί του όταν το είδαν για πρώτη φορά.
“Στους τοίχους του σχεδιαστικού στούντιο όπου γεννήθηκε το Peugeot 9X8, είχαμε αναρτήσει τρεις λέξεις κλειδιά: εμβληματικό, αποτελεσματικό, συναισθηματικό”, λέει ο Hossann. “Με αυτόν τον τρόπο, όλη η ομάδα ενστερνίστηκε αυτές τις έννοιες, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή του κάθε ατόμου στα διάφορα στάδια ανάπτυξης. Είχα βάλει τη λέξη “Iconic” (εμβληματικό) στο μυαλό όλων, γιατί ήθελα ένα αυτοκίνητο που να είναι και άμεσα αναγνωρίσιμο και να σηματοδοτεί μια σημαντική ανακάλυψη, μια θεμελιώδη αλλαγή γενιάς».
Χωρίς αεροτομή
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αυτού του αγωνιστικού και αυτό που για πολλούς το συνοψίζει, είναι η απουσία πίσω αεροτομής, που του προσδίδει τη μοναδική του μορφολογία.
Το πίσω φτερό εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αγώνες αντοχής στο Le Mans το 1967 και έκτοτε έγινε το διαρκές πρότυπο. Από το 1971, λίγο παραπάνω από 50 χρόνια πριν, κανένα αυτοκίνητο δεν έχει κερδίσει χωρίς πίσω φτερό. Αυτό, σύμφωνα με την Peugeot, δείχνει το θράσος και την εφευρετικότητα των σχεδιαστών και μηχανικών της.
Όταν δημιουργήθηκε το Peugeot 9X8, καταβλήθηκε τεράστια προσπάθεια στο πίσω μέρος του οχήματος. Ακολουθώντας το αρχικό σκίτσο ενός κάπως ‘ρευστού’ αυτοκινήτου, εμφανίστηκε μια ελαφρώς μυτερή καμπίνα, μαζί με το πολύ ιδιαίτερο κάλυμμα που βλέπουμε σήμερα πάνω από τον πίσω τροχό.
Τώρα και με υβριδικό
Η Peugeot έχει ήδη κερδίσει στο Le Mans με δύο αυτοκίνητα δύο διαφορετικών γενιών: το 905 με κινητήρα βενζίνης V10 το 1992 και το 1993, και το 908 με κινητήρα V12 HDi-FAP το 2009. Για άλλη μια φορά, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε το Peugeot 9X8 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής. «Οι αγώνες αντοχής βασίζονται σε κανόνες που μας επιτρέπουν να αποδείξουμε την τεχνογνωσία της Peugeot στην ηλεκτροκίνηση», εξηγεί ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής του έργου.
Για την τετρακίνητη υβριδική κίνησή του, το 9X8 έχει ορισμένες ομοιότητες με αρκετά μοντέλα της γκάμας των πολιτικών μοντέλων, όπως το 3008 και το 508. Συνδυάζει έναν V6 2,6 λίτρων διπλού υπερτροφοδότη 500 kW (680 ίππων) κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πίσω μέρος, με έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 200 kW (270 ίππων) μπροστά.
“Θέλαμε να σηματοδοτήσουμε αυτήν την τεχνολογική και πολιτιστική αλλαγή με μια νέα χρωματική υπογραφή, την οποία ονομάσαμε (Kryptonite) Κρυπτονίτη”, προσθέτει ο Matthias Hossann και προσθέτει: “Το είχαμε ήδη λανσάρει λίγο πριν το Hybrid Hypercar 9X8, στο νέο μας μοντέλο της σειράς, επίσης υβριδικό: το 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά τεχνολογίας με το 9×8, εκτός από το χρώμα του. Με λίγες εβδομάδες διαφορά το ένα από το άλλο, και τα δύο έφεραν την Peugeot στην εποχή των ηλεκτρικών υψηλών επιδόσεων.”
Από την εικονική πραγματικότητα στην… πραγματική
Η ομάδα σχεδιασμού των Γάλλων επικαλέστηκε επίσης την τεχνολογία αιχμής για τη δημιουργία του νέου αγωνιστικού τους. “Αλλά όχι μόνο”, εξηγεί ο Hossann. “Η δουλειά των σχεδιαστών περιλαμβάνει ένα παιχνίδι μεταξύ σχεδίων και εργαλείων 3D προκειμένου να συμπεριληφθούν οι φάσεις απεικόνισης εικονικής πραγματικότητας”.
Για τη δημιουργία αυτού, οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν εργαλεία 3D και CAD (Computer Aided Design). Με αυτήν την τεχνολογία, είναι επίσης εύκολο να μοιράζονται τα αρχεία με τις ομάδες μηχανικών. Μόλις τοποθετήθηκαν όλα τα δεδομένα στοιχεία, μετά ήρθε το στάδιο της εικονικής πραγματικότητας.
“Φτάσαμε σε υψηλό σημείο όταν δείξαμε το πλήρες 9×8 στην ομάδα μηχανικών χρησιμοποιώντας μια συσκευή εικονικής πραγματικότητας. Ο Olivier Jansonnie, ο Τεχνικός Διευθυντής, γυρνούσε γύρω από το αυτοκίνητο για αρκετή ώρα με τη συσκευή αυτή φορεμένη στο κεφάλι του. Ο ενθουσιασμός του ήταν καθοριστικός.”
Αναγνωρίσιμο και τη νύχτα
“Η ομάδα σχεδιασμού της Peugeot περιλαμβάνει οπαδούς του αγώνα 24 Hours of Le Mans. Έχοντας βρεθεί εκεί ως θεατές, γνωρίζουν ότι τη νύχτα, στην πίστα, τα αυτοκίνητα έχουν ελάχιστα διακριτικά στοιχεία και χαρακτηριστικά. Μερικά αυτοκίνητα μπορούν να αναγνωριστούν από τον ήχο των κινητήρων τους, αλλά σε πολλά σημεία, η οπτική παρουσία των αυτοκινήτων περιορίζεται κυρίως σε φωτεινές γραμμές που εξαφανίζονται μέσα στη νύχτα”.
Ως ο φωτογράφος αυτής της σειράς εικόνων του Peugeot 9×8, η Agnieszka Doroszewicz αναγνώρισε αμέσως τις δυνατότητες των φωτεινών υπογραφών του 9×8: “Θέλαμε πολύ να απλώσουμε χρονικά τη λήψη μας σε μια ολόκληρη μέρα και να την επεκτείνουμε μέχρι αργά τη νύχτα”, είπε. “Μπόρεσα να πετύχω μια τέλεια αναπαράσταση του αγώνα Le Mans 24 Hours στις φωτογραφίες μου. Το φως της ημέρας, ο τεχνητός φωτισμός και ο έντονος φωτισμός των προβολέων συνδυάζονται με το ισχυρό σχέδιο των φωτεινών νυχιών του αυτοκινήτου. Φυσικά, δεν είμασταν στο Le Mans, αλλά στην φωτογράφιση υπάρχει όλη η ατμόσφαιρα του Le Mans”.