Το 2018 ήταν μία χρονιά σταθερότητας για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι πωλήσεις έμειναν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το 2017. Για την ακρίβεια, ήταν ελάχιστα αυξημένες κατά 0,1%. Έστω και μικρή, αυτή η αύξηση ήταν η πέμπτη συνεχόμενη για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, με συνολικά 15.158.874 πωλήσεις (δείτε την ανάλυσή μας με θέμα τις πωλήσεις των diesel στην Ευρώπη).
Το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων σήκωσαν οι Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία που ήταν στην κορυφή με 3.435.778, 2.367.147 και 2.173.481 πωλήσεις αντίστοιχα. Ακολούθησε η Ιταλία με 1.910.025 πωλήσεις αυτοκινήτων, ενώ την πεντάδα έκλεισε η Ισπανία με 1.321.438 αυτοκίνητα.
Τι γίνεται όμως σε επίπεδο εταιρειών; Εκεί ο αδιαφιλονίκητος νικητής ήταν η VW με 1.752.162 πωλήσεις. Πίσω της τερμάτισε η Renault με 1.641.156 πωλήσεις, ενώ στην τρίτη θέση ήταν η Ford με 994.397 μοντέλα.
Και σε επίπεδο ομίλων (δείτε εδώ ποιος όμιλος ήταν πρώτος σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως), ο όμιλος VW ήταν και πάλι κυρίαρχος με 3.733.427 ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω του τον όμιλο PSA (Peugeot-Citroen-DS-Opel) με 2.499.522 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση ήταν το Renault Group με 1.641.156 πωλήσεις (χωρίς να συνυπολογίζονται αυτές των Nissan-Mitsubishi). BMW Group και FCA έδωσαν τη δική τους μάχη για την τέταρτη θέση, με την πρώτη να επικρατεί με 1.033.221 πωλήσεις, έναντι 1.021.311 του ιταλοαμερικάνου κολοσσού.
Πιο κάτω ακολουθεί ο σχετικός πίνακας της JATO με τις πωλήσεις ανά εταιρεία (αριστερή στήλη) αλλά και ανά μοντέλο (δεξιά στήλη).