Porsche Cayenne: Ορόσημο παραγωγής για το εμβληματικό SUV

Βρείτε μας στο
Porche Cayenne ορόσημο παραγωγής

Στο ένα εκατομμύριο μονάδες έφτασε η συνολική παραγωγή της Porsche Cayenne, του SUV που άλλαξε την εικόνα της γερμανικής εταιρίας καθώς συνδύασε τις super επιδόσεις με την πρακτικότητα των μοντέλων της κατηγορίας και έθεσε τα στάνταρ για τους μετέπειτα ανταγωνιστές της.

Η εξέλιξη για την πρώτη γενιά της Cayenne ξεκίνησε στα τέλη της 10ετίας του ’90, τότε που η Porsche ήταν ξεκάθαρα ένας κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και έτσι ακριβώς την αντιλαμβανόταν και το κοινό. Οι Γερμανοί που δεν βρίσκονταν τότε και στην καλύτερη δυνατή οικονομική κατάσταση, ήθελαν ένα μοντέλο που θα τους έβαζε σε ένα νέο κομμάτι της αγοράς και θα τους πρόσφερε παράλληλα την οικονομική “στήριξη” που χρειάζονταν για να ατενίζουν το μέλλον με μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι πωλήσεις της Porsche σημείωναν πτωτική πορεία από τις αρχές των 1990s, με αποτέλεσμα 23.000 αυτοκίνητα της να βρουν αγοραστές το 1991 το ιστορικό χαμηλό να έρχεται την περίοδο 1992-1993 με μόλις 14.362 πωλήσεις.

Δείτε επίσης – Video: Οι Top 5 Porsche με τον κινητήρα εμπρός

Οι άνθρωποι της Porsche κατάλαβαν τότε ότι έπρεπε να επανεφεύρουν την εικόνα της εταιρίας και στρώθηκαν στη δουλειά με πρώτο δείγμα γραφής την κεντρομήχανη Boxster που έκανε την εμφάνιση της ως πρωτότυπο στο Σαλόνι του Detroit των Η.Π.Α το 1993. Ένα σπορ μοντέλο μακριά από τη λογική της 911 αλλά και των 928/944 που είχαν τον κινητήρα μπροστά. Η αντίδραση του κοινού προς την Boxster ήταν κάτι παραπάνω από θετική και αυτό φάνηκε και στις πωλήσεις που μπήκαν ξανά σε τροχιά ανάπτυξης φτάνοντας στις 32.000 μονάδες το 1996.

Μέχρι τότε η τάση προς τα SUVs ειδικά στις Η.Π.Α. αλλά και επί ευρωπαϊκού εδάφους ήταν ολοφάνερη και η διοίκηση της Porsche είχε καταλάβει πως για να επιβιώσει στο μέλλον θα πρέπει να εισέλθει και σε μια νέα κατηγορία που θα συμπληρώνει την υπάρχουσα γκάμα της και θα έχει προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.

Για να πετύχει τον στόχο της η Porsche συνεργάστηκε με την Volkswagen με το project, για ένα νέο πενταθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο με δυναμικά χαρακτηριστικά στην οδήγηση του αλλά και δυνατότητα κίνησης και σε εκτός δρόμου αναζητήσεις, να ονομάζεται Colorado. To SUV για την Volkswagen ήταν το Touareg.

Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα για την Cayenne, με την Porsche να παίρνει τα ηνία στην εξέλιξη του project και να δημιουργεί εγκαταστάσεις αποκλειστικά γι’ αυτό στο Hemmingen, που βρίσκεται μεταξύ του κύριου εργοστασίου και του κέντρου εξέλιξης της της γερμανικής εταιρίας. Η πρώτη Porsche δρόμου που ξεφεύγει από τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρίας έπρεπε να ξεχωρίζει σε κάθε επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: Να γιατί οι Porsche έχουν τον διακόπτη της μίζας αριστερά (+Bonus TractioN videos)

Η ανακοίνωση για την δημιουργία του νέου porject έγινε για πρώτη φορά το 1998 χωρίς ακόμη η Porsche να έχει “βαφτίσει” την Cayenne. Οι Γερμανοί άρχισαν παράλληλα να προετοιμάζονται για την παραγωγή του κατασκευάζοντας ένα νέο εργοστάσιο αποκλειστικά για το νέο SUV τους αφού η κύρια παραγωγική μονάδα στα κεντρικά στο Zuffenhausen λειτουργούσε ήδη στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων της.

Το εργοστάσιο χτίστηκε μόλις σε δύο χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών κατασκευής του και άνοιξε τις πύλες του για την Cayenne το καλοκαίρι του 2002, με το SUV να παρουσιάζεται επίσημα λίγες εβδομάδες αργότερα στο Σαλόνι του Παρισιού.

Οι αντιδράσεις του κοινού αλλά και του Τύπου στη θέα της πρώτης γενιάς της Caynenne ήταν ανάμικτες με τους φανατικούς της μάρκας να θεωρούν τη συγκεκριμένη κίνηση ιεροσυλία. Το νέο κοινό όμως, στο οποίο απευθυνόταν η Cayenne είχε διαφορετική άποψη. Σε συνδυασμό με τις θετικές κριτικές που ακολούθησαν του λανσαρίσματος, η πρώτη γενιά της Cayenne στέφθηκε από εμπορική επιτυχία με 275.000 αντίτυπα να πωλούνται συνολικά.

Διαβάστε επίσης: Porsche Cayenne E-Hybrid με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία

Η απήχηση της Cayenne ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη που το 2007-2008 οι πωλήσεις της ξεπέρασαν κατά 50.000 μονάδες εκείνες της εμβληματικής 911! Περίπου 12 χρονιά μετά οι Γερμανοί μας ανακοινώνουν το ορόσημο του ενός εκατ. μονάδων για το SUV που βρίσκεται αισίως στην τρίτη γενιά του.

H Cayenne, αντισυμβατική για τα τότε δεδομένα της Porsche, έφερε με την παρουσίαση της και μερικές “πρωτιές” για τη γερμανική εταιρία. Ήταν το πρώτο 4θυρο μοντέλο των Γερμανών που μπαίνει στην ευρεία παραγωγή αλλά και το πρώτο εκτός δρόμου όχημα στην ιστορία της μετά και από τα…τρακτέρ που κατασκεύαζε η Porsche τη 10ετία του ’50. Η δεύτερη γενιά της έφερε μάλιστα μία ακόμη πρωτιά στα premium SUVs καθώς ήταν το πρώτο διαθέσιμο και ως plug-in hybrid.

Το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου για την Cayenne έρχεται μόλις τρία χρόνια μετά από εκείνο της 911 και όλα δείχνουν ότι σύντομα το SUV της Porsche θα αναδειχθεί στο best seller μοντέλο της ιστορίας της!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr