Πίσω από μάρκες και μοντέλα, μερικές φορές κρύβονται όμορφες ιστορίες, όπως για παράδειγμα αυτή με την BMW που… δεν είχε μάσκα από BMW. Αυτή τη φορά θα μάθουμε μία ακόμα ενδιαφέρουσα ιστορία που εκτυλίχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ανάμεσα στις Porsche και Lada, δύο εταιρείες που πολλοί θα πίστευαν ότι δεν έχουν κανέναν κοινό δεσμό. Κι όμως, έχουν έναν και ονομάζεται Lada 2103!
Διαβάστε επίσης: Fiat 127 – Ιστορία 50 ετών!
Το 1975, λοιπόν, η Porsche δεν είχε τη σημερινή της δυναμική σε οικονομικό επίπεδο και η Lada ήταν μία εταιρεία που πωλούσε αυτοκίνητα που έχρηζαν βελτίωσης σε αρκετούς τομείς. Η ανάγκη της γερμανικής εταιρείας για περισσότερα έσοδα την οδήγησε σε συνεργασία με την Lada της Σοβιετικής ένωσης. Αιτία ήταν το Lada 2103, ένα αυτοκίνητο που βασιζόταν στο ιταλικό Fiat 124 και η εταιρεία ήθελε να το κάνει πιο ανθεκτικό, ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε δύσκολες συνθήκες.
Το Lada 2103 απέκτησε έπειτα από επεμβάσεις των μηχανικών της Porsche ενισχυμένο αμάξωμα, με παχύτερο χάλυβα που αύξησε το βάρος του κατά 105 κιλά. Επιπλέον, προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής, η Lada επέλεξε να αφαιρέσει τα πίσω δισκόφρενα και να τοποθετήσει ταμπούρα. Αλλαγές υπήρξαν και στην ανάρτηση, η οποία ενισχύθηκε από την Porsche ώστε να αντέχει στους άθλιους δρόμους του Ανατολικού Μπλοκ. Ταυτόχρονα, προκειμένου το αυτοκίνητο να αποκτήσει ανθεκτικά “ρεύματα” στους κρύους χειμώνες της Σοβιετικής ένωσης, τοποθετήθηκε πιο ισχυρή μπαταρία.
Διαβάστε επίσης: Τα Peugeot που έγραψαν ιστορία με τίτλους!
Ως προς τον κινητήρα δεν υπήρξε κάποια αναβάθμιση, με αποτέλεσμα το τετρακύλινδρο μοτέρ του Lada 2103 να έχει χωρητικότητα 1.452 κ.εκ. και να αποδίδει μόλις 75 ίππους. Σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση, η Porsche προχώρησε σε διακριτικές επεμβάσεις, όπως για παράδειγμα την αντικατάσταση των προφυλακτήρων και τη διατήρηση των νίκελ επιφανειών μόνο σε ορισμένα σημεία, όπως για παράδειγμα στις λαβές των θυρών. Οι Γερμανοί φρόντισαν επίσης να βελτιωθεί και η εμφάνιση του εσωτερικού, με τοποθέτηση δερμάτινων επενδύσεων, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το νέο τιμόνι που τοποθετήθηκε ερχόταν απευθείας από την Porsche 928.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να γίνει μία συνεργασία διάρκειας λίγων ετών, ωστόσο αυτή η παράξενη συνεργασία των Porsche και Lada κράτησε μερικά χρόνια παραπάνω, με τους Γερμανούς να συνοδεύουν το αγωνιστικό τμήμα της Lada και στο Dakar του 1983. Το κέρδος της Porsche από αυτή την συνεργασία ήταν 500.000 Γερμανικά Μάρκα, τα οποία σήμερα μεταφράζονται σε μόλις 250.000 ευρώ. Τότε, βέβαια, η αξία τους ήταν πολύ μεγαλύτερη…