Porsche Taycan Cross Turismo: Επίσημη αποκάλυψη για την all-round Taycan

H Porsche παρουσίασε επίσημα τη νέα Taycan Cross Turismo που έρχεται να διευρύνει τη γκάμα της Taycan και να βάλει στο μενού και τις χωμάτινες "περιπέτειες".

Βρείτε μας στο
Porsche Taycan Cross Turismo 2021

Αν μη τη άλλο εντυπωσιακή η νέα Porsche Taycan Cross Turismo που έκανε επίσημα το ντεμπούτο της σήμερα (4 Μαρτίου). Το πίσω μέρος της είναι και εκείνο που την κάνει να ξεχωρίζει εκ πρώτης όψεως από το ηλεκτρικό σπορ σεντάν αδελφό μοντέλο και κατά την προσωπική μου άποψη, εκτός από περισσότερο χαρακτήρα, η Taycan Cross Turismo με τις Shooting Brake σχεδιαστικές επιρροές είναι ακόμη πιο ελκυστική. Σ γενικές γραμμές η σιλουέτα της νέας Porsche μας ήταν ήδη γνωστή από το concept Mission E Cross Turismo που πρωτοεμφανίστηκε στην έκθεση της Γενεύης πριν από τρία περίπου χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Ο Κώστας Στεφανής στο τιμόνι της Porsche Taycan Turbo

Η διαφορετική διαμόρφωση του πίσω μέρους είναι και εκείνη που ευθύνεται για την αυξημένη πρακτικότητα της νέας ηλεκτρικής Porsche που προσφέρει περισσότερους χώρους για τα κεφάλια των πίσω αλλά και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Συγκεκριμένα η Porsche αναφέρει 47 επιπλέον χλστ. “αέρα” για τα κεφάλια αλλά και χώρο αποσκευών που μπορεί να φτάσει τώρα έως και τα 1.200 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου 4κίνητου μοντέλου της γερμανικής εταιρίας βλέπουμε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και ρυθμιζόμενη σε ύψος αερανάρτηση που επιτρέπει στην Cross Turismo να συνεχίζει τη βόλτα της και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Αυτός είναι και ο λόγος που στον στάνταρ εξοπλισμό έχουμε πλέον και το πρόγραμμα Gravel όπου η απόσταση της Taycan Cross Turismo από το έδαφος αυξάνεται κατά 30 επιπλέον χλστ., ενώ ταυτόχρονα αλλάζει και το set up της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM), όπως και οι ρυθμίσεις του traction control, του συστήματος ελέγχου δυναμικής ευστάθειας Porsche Stability Management (PSM) αλλά και του ηλεκτρονικού διαφορικού Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Από την άλλη, στις υψηλότερες ταχύτητες στην άσφαλτο, η ανάρτηση φέρνει πιο κοντά στο έδαφος την Cross Turismo -σε δύο στάδια.

Διαβάστε επίσης: Αυτή είναι η νέα Porsche 911 GT3 (+video)

Και οι τέσσερις εκδόσεις της νέας crossover Cross Turismo, 4, 4S,Turbo και Turbo S φέρουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν για κάθε ζευγάρι τροχών. Στην πρώτη περίπτωση η απόδοση ανέρχεται στους 380 ίππους (476 στη λειτουργία overboost), ενώ στη δεύτερη η ισχύς φτάνει στους 490 ίππους -571 στο overboost. Αυξημένη απόδοση παρουσιάζει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που πλέον μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία με έως και 290 kW κατά το φρενάρισμα!

Η Cross Turismo των 380 ίππων χρειάζεται 5,1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική 220 χλμ./ώρα, ενώ η S “κατεβαίνει” στα 4,1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και η τελική της φτάνει στα 240 χλμ./ώρα.

Η κορυφαία Turbo S Cross Turismo αποδίδει 625 ίππους (761 στο overboost), έχει τελική που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα και για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. H “στάνταρ Turbo” αποδίδει την ίδια ισχύ αλλά 680 ίππους στη λειτουργία overboost, έχει ίδια τελική ταχύτητα και 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα.

Η συστοιχία μπαταριών των 800 V είναι σε όλες τις περιπτώσεις ίδιας χωρητικότητας 93,4 kWh. Στις 4 και 4S η μέση αυτονομία κατά το πρότυπο WLTP φτάνει έως και τα 456 και 452 χλμ. αντίστοιχα, ενώ πολύ κοντά σε αυτές τις τιμές ανακοινώνεται και η αυτονομία των ισχυρότερων Turbo και Turbo S: έως 452 και 419 χλμ. αντίστοιχα.

Οι δύο ισχυρότερες Cross Turismo φέρουν και ανάλογα ισχυρότερο σύστημα πέδησης με εμπρός-πίσω δίσκους στα 420 και 410 χλστ. αντίστοιχα για την Turbo S και 410 χλστ.-365 χλστ. για την Turbo. Οι 4 και 4S φέρουν εμπρός δίσκους με διάμετρο στα 360 χλστ. και πίσω δίσκους διαμέτρου 358 χλστ. Σε όλες τις περιπτώσεις οι εμπρός δαγκάνες είναι έξι εμβόλων και οι πίσω τεσσάρων.

Η εμπορική διαθεσιμότητα της νέας Porsche Taycan Cross Turismo θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι. Οι τιμές στη Γερμανία για τη βασική έκδοση ξεκινούν από τα 93.635 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr