Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του Renault Group, έπειτα από την ετήσια γενική συνέλευση, η ασφάλεια των πελατών του αναμένεται να παίξει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στο μέλλον επηρεάζοντας και το μεσοπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο Renaulution των Γάλλων.
Ανάμεσα στα μέτρα που θα λάβει ο κατασκευαστεί για να ενισχύσει την ασφάλεια που προσφέρουν τα μοντέλα του είναι και ο περιορισμός της τελικής τους ταχύτητας ανεξάρτητα από την κατηγορία που ανήκουν και τον κινητήρα που φέρουν.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe LPG 100 PS
Η αρχή αναμένεται να γίνει από την επόμενη κιόλας χρονιά με το αμιγώς ηλεκτρικό Megane-E με τον ηλεκτρονικό κόφτη να μπαίνει στα 180 χλμ./ώρα, κάτι που θα ισχύει τόσο για τα μοντέλα της Renault όσο και εκείνα της Dacia. Το Megane-E θα φέρει και αυτόματο περιοριστή ταχύτητας, σύμφωνα με τα όρια στους δρόμους, ο οποίος θα είναι συνέχεια ενεργός, αλλά θα δίνεται η δυνατότητα απενεργοποίησης του.
Όπως καταλαβαίνουμε το παραπάνω μέτρο δεν θα ισχύει για τα μοντέλα της Alpine. Αυτός είναι ο δεύτερος Ευρωπαίος κατασκευαστής, έπειτα από τη Volvo, που ανακοινώνει “καπέλο” για την τελική ταχύτητα των μοντέλων του.
Παράλληλα τα οχήματα του ομίλου θα προσφέρουν πληροφορίες στους οδηγούς τους υπότη μορφή “Σκορ Ασφάλειας”. Το σύστημα θα αξιολογεί τη συμπεριφορά του οδηγού μέσω των αισθητήρων του οχήματος και θα τον ενθαρρύνει να οδηγεί πιο προσεκτικά. Γι’ αυτό το λόγο στο πλευρό του θα έχει και τον “Βοηθό Ασφάλειας”, ένα σύστημα που θα επεξεργάζεται δεδομένα σχετικά με το δρόμο και τις συνθήκες κίνησης και θα προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενους κινδύνους στη διαδρομή που έχει επιλέξει.
Τέλος, στην περίπτωση που ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε πραγματικό κίνδυνο (όπως είναι για παράδειγμα είναι η απώλεια ελέγχου για σημαντικό χρονικό διάστημα), θα ενεργοποιείται αυτόματα σύστημα που θα επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέχρι αυτό να φτάσει σε πιο ασφαλείς ταχύτητες για τις συνθήκες κίνησης.
Μένει να δούμε αν το συγκεκριμένο “μονοπάτι” θα το ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα μέλη της συμμαχίας.