Σε πόσα χρόνια τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν όσο τα συμβατικά;

Τιμές ίδιες με τα συμβατικά αυτοκίνητα αναμένεται να έχουν τα ηλεκτρικά σε τέσσερα χρόνια σύμφωνα με έρευνα της τράπεζας UBS.

Βρείτε μας στο
BMW i3s δοκιμή Traction

Η εξέλιξη των μπαταριών και οι νέες τεχνολογίες που παρουσιάζονται, οι νέοι τρόποι παραγωγής αλλά και οι οικονομίες κλίμακας που δημιουργούνται αναμένεται να σπρώξουν χαμηλότερα τις τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στο μέλλον και να τις φέρουν πιο κοντά σε εκείνες των συμβατικών. Νέα έρευνα-ανάλυση της ελβετικής τράπεζας UBS, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα που συγκέντρωσε από τους επτά μεγαλύτερους κατασκευαστές, αναφέρει πως η εξίσωση στο κόστος αναμένεται να γίνει πραγματικότητα το 2024.

Μάλιστα η έρευνα, σύμφωνα με την βρετανική Guardian, αναφέρει ότι η διαφορά στο επιπλέον κόστος για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου έναντι ενός με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης αναμένεται να πέσει στα μόλις 1.600 ευρώ έως και το 2022, ενώ θα εξαφανιστεί εντελώς δύο χρόνια μετά.

Διαβάστε επίσης: Honda Civic – Toyota Corolla: Τα αθάνατα ιαπωνικά μοντέλα!

Αναμενόμενα το κόστος των μπαταριών είναι εκείνο που προς το παρόν “κρατά” τους κατασκευαστές μακριά από μια μαζικότερη μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με διαρκή εξέλιξη εδώ και πάνω από έναν αιώνα προσφέρει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους -εν μέσω μάλιστα πανδημίας που έχει δημιουργήσει και οικονομική αβεβαιότητα- και αυτός είναι και ο λόγος που αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά έχουν μεγαλύτερη διείσδυση στις κατηγορίες υψηλότερου κόστους (π.χ. πολυτελή μοντέλα), ενώ οι πιο προσιτές προτάσεις τώρα έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους. Οι μπαταρίες αναλογούν στο 25%-40% επί του συνολικού κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το 2022 θα είναι μια κρίσιμη χρονιά για τα ηλεκτρικά καθώς σύμφωνα και με τις εξελίξεις σε επίπεδο παραγωγής και τεχνολογίας η UBS αναμένει να δει το κόοστος των μπαταριών να πέφτει κάτω από τα 100 δολάρια Η.Π.Α. ανά kWh.

Διαβάστε επίσης: Χρήση μάσκας στο αυτοκίνητο. Δείτε τι ισχύει σε “πορτοκαλί” και “κόκκινες” περιοχές

Σύμφωνα με την έρευνα της UBS προσοχή θα πρέπει να δώσουν οι κατασκευαστές και στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους τα επόμενα χρόνια, καθώς εκείνοι που θα θελήσουν να παραμείνουν με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να κάνουν πιο σταδιακά το ηλεκτρικό βήμα αναμένεται να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Όπως χαρακτηριστικά λέει και ο αναλυτής της UBS, Τim Bush “Δεν θα υπάρχουν και πολλοί λόγοι για να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2025”.

Ο Bush προσθέτει επίσης πως το χαμηλότερο κόστος των μπαταριών θα ωθήσει προς την εξαφάνιση και τα υβριδικά μοντέλα ίσως πιο γρήγορα από όσο φανταζόμαστε.

Η τράπεζα πιστεύει παράλληλα πως έως το 2025 τα ηλεκτρικά θα αναλογούν στο 17% επί των παγκόσμιων πωλήσεων, ένα ποσοστό που θα ανέβει στο 40% έως το 2030.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr