Στο δελτίο τύπου του ΣΕΑΑ γίνεται μεταξύ άλλων αναφορά σε άλλες χώρες της Ευρώπης και τις πόλεις που απαγορεύουν την κυκλοφορία με αυτοκίνητο συγκεκριμένες ημέρες τον χρόνο, ενώ υπενθυμίζεται πως η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν.
Δείτε επίσης: Το φορτηγό του μέλλοντος
Κάτι που όπως επισημαίνεται και στο δελτίο τύπου μάλλον δεν ισχύει στην πράξη καθώς “δυστυχώς μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες”.
Και κάπου εδώ ο ΣΕΑΑ αρχίζει να επιρρίπτει ευθύνες για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρα της Αθήνας. Όπως λοιπόν αναγράφεται χαρακτηριστικά στο δελτίο “υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο. Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης.
Η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει άμεση συσχέτιση με τον αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς και με αρρώστιες που στοχεύουν κυρίως τις ευπαθείς ομάδες αλλά και τα παιδιά. (καρδιο-αναπνευστικές παθήσεις, καρκίνος, άσθμα κα.).
Καλό θα είναι βέβαια, εκτός από το να κατηγορούμε ομάδες επαγγελματιών και να επιρρίπτουμε ευθύνες, να προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για το πρόβλημα. Εξάλλου δεν θεωρώ πως κάποιος επαγγελματίας θέλει να οδηγεί (να δουλεύει στην ουσία) ένα όχημα 20ετίας πάνω από όλα για την δική του ασφάλεια και άνεση. Επομένως ας επικεντρωθούν οι αρμόδιοι φορείς στα κίνητρα που χρειάζονται για την ανανέωση του στόλου βαρέων οχημάτων στην χώρα μας.