Skoda 110 R: Κομψότητα ετών πενήντα

Η Skoda έχει τη δική της μικρή, επιτυχημένη ιστορία στα coupe με το εμβληματικό για την ίδια 110 R να γιορτάζει τα 50α του γενέθλια.

Βρείτε μας στο
Skoda 110 R 1970

Το Skoda 110 R είναι ένα από τα μοντέλα που έπαιξε σημαντικό ρόλο για τους Τσέχους όταν παρουσιάστηκε και από εμπορικής άποψης. Αν και στην αρχή οι πωλήσεις του ήταν ιδιαίτερα χαμηλές και συνοδεύονταν από μια τιμή υψηλή για τα οικονομικά δεδομένα που επικρατούσαν στην Τσεχία εκείνη την εποχή, το 110 R βρήκε την εμπορική επιτυχία που του άξιζε στο εξωτερικό με τις ευρωπαϊκές αγορές να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.



Η εξέλιξη για το 110 R, που βασιζόταν στο σεντάν 1000 MB με κινητήρα και κίνηση στο πίσω μέρος, ξεκίνησε το 1966. Δυόμιση περίπου χρόνια αργότερα το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο έκανε την εμφάνιση του. Μετά και την ολοκλήρωση της εξέλιξης του πρωτότυπου, το οποίο είχε “βαφτιστεί” με το παρατσούκλι Erko από τους ανθρώπους της Skoda, το μοντέλο παραγωγής έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στις 5 Σεπτεμβρίου του 1970, ενώ σύντομα μετά από αυτό ακολούθησαν οι παρουσιάσεις του στις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου της εποχής.

To 110 R είχε μήκος 4.155 χλστ., πλάτος 1.620 χλστ. και ύψος 1.340 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του έφτανε στα 2.400 χλστ. Ο εν σειρά υγρόψυκτος 4κύλινδρος κινητήρας των 1.107 χλστ. ενίσχυε την ψύξη του με ένα ψυγείο λαδιού και απέδιδε 52 ίππους στις 4.650 σ.α.λ. Για τα σημερινά δεδομένα η ιπποδύναμη χαρακτηρίζεται χαμηλή, ειδικά για ένα coupe με σπορ προεκτάσεις και το 110 R είχε μέτριες επιδόσεις παρά το χαμηλό βάρος του το οποίο έφτανε τα 880 κιλά. Για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνταν 19 δευτερόλεπτα και η τελική ανερχόταν στα 145 χλμ./ώρα.

Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες το μοτέρ είναι τοποθετημένο πίσω. Συνεργαζόταν με ένα κιβώτιο 4 σχέσεων, ενώ το ρεζερβουάρ που είχε τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος, για καλύτερη κατανομή βάρους και είχε χωρητικότητα 32 λίτρα. Το εμπρός πορτμπαγκάζ είχε χωρητικότητα 250 λίτρα και το coupe της Skoda είχε έναν ακόμη χώρο 120 λίτρων για αποσκευές, πίσω από το πίσω κάθισμα.

Η παραγωγή του Skoda 110 R κράτησε για 10 χρόνια. Με 57.085 πωλήσεις συνολικά το τσέχικο coupe βελτιωνόταν διαρκώς κατά τη διάρκεια της εμπορικής του πορείας για να παραμείνει ανταγωνιστικό. Το μοντέλο αποτέλεσε επίσης και βάση για τα αγωνιστικά της Skoda, 180 και 200 RS αλλά και για το εμβληματικό 130 RS, ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά κάτω από 1,3 λίτρα των 70s και 80s. Αντικαταστάθηκε στη γκάμα της Skoda από το Garde.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr